Singeltråden

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Är det på grund av de inbyggda krockkuddarna som du visar efter texten i det jag citerade? :)

Det är såklart Tuttans signatur. Hon har accepterat sitt sanna jag :brynad

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

vongen

Villkor : stödhjul
Gick med
17 Nov 2008
Hoj
Yamaha MT-01 -05, Suzuki Bandit N600 -99 SÅLD
Det är såklart Tuttans signatur. Hon har accepterat sitt sanna jag :brynad

Fast jag har undrat om fotografen har tagit henne på bar gärning .. Ser hon inte väldigt skyldig ut på bilden ?

Vad är det hon döljer ?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag vill veta vad en itsnubbe gör. Jag har fått nys på ett jobb där man får it-teknikerutbildning. Sååå: vaffan äre fönåt?

Skämt åsido.. svårt att svara på då det finns så jäkla mkt som räknas som "IT".. kan vara allt från att programmera till att springa runt och byta tangentbord som klantar spillt kaffe i.

Men om man säger såhär.. om man är ny, inte har någon "IT-bakgrund" annat än någon kortare utbildning typ KY-utbildning så hamnar man förmodligen i någon helpdesk och får svara i telefon och återställa glömda lösenord.. eller som "springtekniker" såna saker.. då är det inte så glamoröst som "IT" en gång var och du kan nog inte lyfta någon särskilt bra lön, utan typ 17-20k/månad..

Pluggar du på högskolenivå (eller har jobbat ett tag i branschen) och programmerar eller kliver in på någon lite mer "avancerad" drifttjänst så kanske du kan få 30k..

Men min erfarenhet är ändå att IT-branschen är otroligt erfarenhetsstyrd.. så har du jobbat med det en längre tid och är antingen skitbra på en specifik grej, typ nätverk, eller är väldigt bred och klarar av lite mer komplicerade system med mängder av integrationer, då landar du en bit över 40k/mån utan några större problem. Så det är ändå en bransch där det går förhållandevis bra att "jobba sig uppåt" i även om man inte har någon civilingenjörsexamen.

Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO