Singeltråden

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Typ samma sak som att köra MC har jag hört. ;)

Jag har faktiskt ridit en hel del och ramlat av ett antal gånger, dock så är det roligare köra omkull med en cross än att ramla av en häst.
Kommer aldrig att glömma när "trippen" tvärnitade framför en liten bäck, jag flög över styret/öronen och hade kvar tygeln i handen samtidigt som han tittade mig i ögonen och bad mig att dra åt helvete. Han hatade mig och ville attackera mig varje gång vi hade ögonkontakt.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag har faktiskt ridit en hel del och ramlat av ett antal gånger, dock så är det roligare köra omkull med en cross än att ramla av en häst.
Kommer aldrig att glömma när "trippen" tvärnitade framför en liten bäck, jag flög över styret/öronen och hade kvar tygeln i handen samtidigt som han tittade mig i ögonen och bad mig att dra åt helvete. Han hatade mig och ville attackera mig varje gång vi hade ögonkontakt.

Ah ja, hästar brukar vara såna monster. :)

image.jpg

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Ah ja, hästar brukar vara såna monster. :)

View attachment 415356

Saken är ju den att Trippen var ökänd på stallet, mer fruktad än Mike Tyson och jag vet att det låter som att jag skämtar men det gör jag inte. Han visade framtänderna och började nästan stegra när man tittade honom i ögonen. Din häst verkar gå på Rohypnol i jämförelse :)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Saken är ju den att Trippen var ökänd på stallet, mer fruktad än Mike Tyson och jag vet att det låter som att jag skämtar men det gör jag inte. Han visade framtänderna och började nästan stegra när man tittade honom i ögonen. Din häst verkar gå på Rohypnol i jämförelse :)

Haha den hästen är folk i stallet rädda för, och då är det folk som själva har egna hästar. ;) Hon väljer sina människor bara. :D

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Haha den hästen är folk i stallet rädda för, och då är det folk som själva har egna hästar. ;) Hon väljer sina människor bara. :D

Det var en jävligt fin häst! Jag har alltid älskat hästar, Westernfilmer var ju det bästa när man var liten :)
Vi bytlånas en dag, du får låna hojen och jag lånar hästen. Det var länge sen nu man satt på sadeln, det bästa men en häst är ju att den står kvar när man själv har ramlat av, ingen självrisk mao :fakta

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det var en jävligt fin häst! Jag har alltid älskat hästar, Westernfilmer var ju det bästa när man var liten :)
Vi bytlånas en dag, du får låna hojen och jag lånar hästen. Det var länge sen nu man satt på sadeln, det bästa men en häst är ju att den står kvar när man själv har ramlat av, ingen självrisk mao :fakta

Behöver inte byta en gång, vi har över 30 hästar på gården så det ska nog till och med finnas någon som är lite enklare än den där svarta damen. ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...