Singeltråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Anfalla arbetsgivaren? Ptja, det kanske är dags för en liten enmans-statskupp, ingen väntar sig det.
Någon som vill bli finemansminster i mitt nya styre?

Kan man ha flera ministerposter? Jag borde vara den solklara rolighetsministern :lol

Har för övrigt gymat 4 dagar i rad nu, börjar bli slitigt. Men roligt att va på gymet och surra med folk oxå, så jag ska inte klaga egentligen.. :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Happ, har man blitt erbjuden sommarjobb i Norge & begärt tjänstledigt över sommaren. :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nu återstår bara frågan; Säga upp sig när man får nej från chefen eller nä...
:va

Beror på vad du menar med "sommarjobb".. Är det tillfälligt och liten eller ingen möjlighet till förlängning så känns det ju väldigt risky att säga upp dig om du har ett fast nu.

Beror även på vilken bransch du är i. Är du i något där det är lätt att få jobb, typ IT, så är det bara köra. Är du glasblåsare så kanske det är dumt att ta risken.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Beror på vad du menar med "sommarjobb".. Är det tillfälligt och liten eller ingen möjlighet till förlängning så känns det ju väldigt risky att säga upp dig om du har ett fast nu.

Beror även på vilken bransch du är i. Är du i något där det är lätt att få jobb, typ IT, så är det bara köra. Är du glasblåsare så kanske det är dumt att ta risken.

Är ju pretty much så det ser ut jo.

Branch är väl skit samma, helst skulle jag vilja byta & prova nått helt nytt, men det verkar stört omöjligt. :/
Dock vet jag av erfarenhet att jag inte brukar ha lätt att få någon anställning öht, då jag sökt runt hundratalet kneg nu senaste två/tre åren utan ens en intervju, så risken är ju överhängande att man får klara vintern åtminstone om man blir arbetslös i höst.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ryktet säger att Poopen sitter och kollar på Tatas på TV.. *s p h*

*s p h* här ljugs det som vanligt.

Är ju pretty much så det ser ut jo.

Branch är väl skit samma, helst skulle jag vilja byta & prova nått helt nytt, men det verkar stört omöjligt. :/
Dock vet jag av erfarenhet att jag inte brukar ha lätt att få någon anställning öht, då jag sökt runt hundratalet kneg nu senaste två/tre åren utan ens en intervju, så risken är ju överhängande att man får klara vintern åtminstone om man blir arbetslös i höst.

Jag tror att Norge kan bli en bra referens. Tjjöööör.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Jag tror att Norge kan bli en bra referens. Tjjöööör.

Det kan det, dock kan jag inte jobba inom just den branchen här hemma pga annan lagstiftning. Krävs yrkesbehörighet här, men inte där. Så det gör ju en sådan referens lite mindre värd,

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy