Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Alltså, folk säger alltid att man ska vara glad över att man ser yngre ut än man är, men jag tycker att det börjar gå till överdrift. Utöver att jag för ett tag sen stötte på en kassaarbetare som verkade tro att jag hade falskleg så har jag nu fått frågan hur gammal jag är de två senaste gångerna jag åkt Arlanda express.

Jag har tänkt att det är för ungdomsbiljetten upp till 25, vilket ju ändå vore rimligt, men efter en kik på prislistan så har jag konstaterat att det ändå inte skulle blivit billigare då vi åkt två stycken. Nä, enda alternativet har varit biljetten då ett "barn" upp till 17 åker gratis med en vuxen över 26... :brinnerup
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alltså, folk säger alltid att man ska vara glad över att man ser yngre ut än man är, men jag tycker att det börjar gå till överdrift. Utöver att jag för ett tag sen stötte på en kassaarbetare som verkade tro att jag hade falskleg så har jag nu fått frågan hur gammal jag är de två senaste gångerna jag åkt Arlanda express.

Jag har tänkt att det är för ungdomsbiljetten upp till 25, vilket ju ändå vore rimligt, men efter en kik på prislistan så har jag konstaterat att det ändå inte skulle blivit billigare då vi åkt två stycken. Nä, enda alternativet har varit biljetten då ett "barn" upp till 17 åker gratis med en vuxen över 26... :brinnerup

Se det från den ljusa sidan, de kanske trodde att det var du som var mamma? :confused:
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Alltså, folk säger alltid att man ska vara glad över att man ser yngre ut än man är, men jag tycker att det börjar gå till överdrift. Utöver att jag för ett tag sen stötte på en kassaarbetare som verkade tro att jag hade falskleg så har jag nu fått frågan hur gammal jag är de två senaste gångerna jag åkt Arlanda express.

Jag har tänkt att det är för ungdomsbiljetten upp till 25, vilket ju ändå vore rimligt, men efter en kik på prislistan så har jag konstaterat att det ändå inte skulle blivit billigare då vi åkt två stycken. Nä, enda alternativet har varit biljetten då ett "barn" upp till 17 åker gratis med en vuxen över 26... :brinnerup

Det är bara att ta som en komplimang. När jag var i din ålder gick jag in på barnbiljett på både badhus och buss. Njut så länge det varar.

SJP skjut dig själv eller gå en kurs i hur man pratar med tjejer.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nja, låter jobbigt, finns inget hopp om att kunna begripa sig på tjejjer. :dummer

Förövrigt tycker jag det låter rätt grovt att man skulle behöva bli skjuten för det skämtet. :gnissla

Det går inte att begripa sig på folk i allmänhet. Ingen mening att peka ut könsorgan som orsak. :7peta

Här håller jag med dig. Antingen får Pippi lägga till en riktigt rolig gubbe eller så borde en moderator ha en åsikt. :fakta
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Välj det andra då. :)

Nä. För dåligt svar. Erkänn nu att du gick över gränsen och be om ursäkt istället.

Har han gjort något korkat i PM, anmäl till moderator.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nja, låter jobbigt, finns inget hopp om att kunna begripa sig på tjejjer. :dummer

Förövrigt tycker jag det låter rätt grovt att man skulle behöva bli skjuten för det skämtet. :gnissla

Med den inställningen så. :)

Det går inte att begripa sig på folk i allmänhet. Ingen mening att peka ut könsorgan som orsak. :7peta

Här håller jag med dig. Antingen får Pippi lägga till en riktigt rolig gubbe eller så borde en moderator ha en åsikt. :fakta

Glömde att ironi inte gick fram i text.
Kanske bäst att lägga till det i min signatur att jag alltid är ironisk om jag låter elak. :/

Nä. För dåligt svar. Erkänn nu att du gick över gränsen och be om ursäkt istället.

Har han gjort något korkat i PM, anmäl till moderator.

Se föregående svar. Ge mig en :ironismileytack

Det är iofs sant. :fakta

Du tar väl aldrig åt dig för något, du som är så positiv. ;)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Glömde att ironi inte gick fram i text.
Kanske bäst att lägga till det i min signatur att jag alltid är ironisk om jag låter elak. :/

Det är ju anledningen till att smilegubbarna uppfanns :fakta :smasha :brynad
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top