Singeltråden

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Personligen kan jag tycka viss skånska låter härlig men jag gillar inte Lundensiskan med sina rullande r mitt i den skånska smeten.

Låter liksom som en skåning som gör sej till :p

Jag har inte någon större koll på lundensiskan, är det som P1-skånska?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag har inte någon större koll på lundensiskan, är det som P1-skånska?

Jag har dålig koll på P1-skånska men det finns en störig kvinna på P3 som pratar så som jag menar. Alltså vanlig skånska i stort sett fast med rullande r som vi vanliga människor.

Låter mycket konstigt.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Någon som ska se Nitro circus 18 november i stockholm? Vi är ett gäng som drar upp på lördagen för lite fest, hem måndag. :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kan nog vara på det viset. Mitt statistiska underlag säger i alla fall att skånskorna är betydligt mer bråksjuka än övriga svenskor. Underlaget innehåller även en halvstalker. Stay away!

Jag har ett par blekingskor (två av två möjliga) som varit stalkers, så håll er borta från Blekinge när det gäller amorösa påhitt för fan. :gnissla

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ja jag har hört att det bara finns 2-3 stycken städer i hela sverige som bara befolkas av män.
Det var mycket fler förr i tiden men av förklarliga skäl är återväxten väldigt dålig.

Skönt iaf att Lund inte är en av dom :tungan

2011 bodde det, enligt SCB, 14.739 st ogifta kvinnor i Lund, i åldern 20-44.

Och det bor 17.605 st ogifta män i samma åldersintervall.

Lycka till! :tummenupp

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
2011 bodde det, enligt SCB, 14.739 st ogifta kvinnor i Lund, i åldern 20-44.

Och det bor 17.605 st ogifta män i samma åldersintervall.

Lycka till! :tummenupp

Kolla Halmstad respektive Jönköping också då. Måste ju ha all statistik för att veta om chanserna ökar eller minskar iom min eventuella omlokalisering :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Kolla Halmstad respektive Jönköping också då. Måste ju ha all statistik för att veta om chanserna ökar eller minskar iom min eventuella omlokalisering :)

Är du ett curling-barn? :7peta Ska jag ringa till dina potentiella dejter och boka in dem i din kalender också? Ska jag gå ut och äta och konversera med dem och om de verkar ok ge dig dem din adress? :tungan

Länken dit är i alla fall http://www.scb.se/Pages/SSD/SSD_SelectVariables____340487.aspx?px_tableid=ssd_extern:BefolkningNy , så kan du söka själv. ;)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Är du ett curling-barn? :7peta Ska jag ringa till dina potentiella dejter och boka in dem i din kalender också? Ska jag gå ut och äta och konversera med dem och om de verkar ok ge dig dem din adress? :tungan

Länken dit är i alla fall http://www.scb.se/Pages/SSD/SSD_SelectVariables____340487.aspx?px_tableid=ssd_extern:BefolkningNy , så kan du söka själv. ;)

Ja jag har varit curlad som fasen som barn. :fakta
När jag hade aktiviteter efter skolan så tog mina föräldrar sitt ansvar och köpte en cykel till mej så jag kunde cykla dit jag ville.
Gick den sönder så tog dom såklart hand om mej och köpte delar så jag kunde laga min cykel själv.

Men tack för länken och jag har nu gjort diverse matematiska beräkningar som lyder som följer:

Ålder: 25-34 år. Ogifta kvinnor/män
Jönköpings kommun: 0,770 kvinnor på varje man.
Halmstads kommun: 0,789 kvinnor på varje man.
Lunds kommun: 0,757 kvinnor på varje man.

Sen slänger jag med Kiruna också som kuriosa: 0,723 kvinnor på varje man :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
När jag hade aktiviteter efter skolan så tog mina föräldrar sitt ansvar och köpte en cykel till mej så jag kunde cykla dit jag ville.
Gick den sönder så tog dom såklart hand om mej och köpte delar så jag kunde laga min cykel själv.

Men tack för länken och jag har nu gjort diverse matematiska beräkningar som lyder som följer:

Så vart i helvette är alla kärringar?! :7peta

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag flyttade till karlskrona var det mer kvinnor än män i stan. Men inte fan hjälper det, värsta stället jag bott på.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jadu tydligen är dom vanligare i Halmstad iaf.

Hur det ligger till på Åland vet jag inte. Förmodligen fler snoppar än snippor där också :rofl

Fast, med såpass dåliga siffror, om befolkningen totalt ska landa runt 50/50, så måste ju siffran någonstans vara över 1?
:va

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Tänk vad vissa har haft det bra... Jag fick jobba ihop till min egen cykel som tidningsbud. :gråta

:hihi

Aj, aj... Det lät nedslående. :(

Kollar man för hela riket så ser det illa ut det också:
459.808 singelmän i åldersintervallet 20-34, men bara 370.321 singelkvinnor. :gnissla

Något som var lite mystiskt är följande:
Det finns 180.791 kvinnor som är gifta i åldersintervallet 25-34, men endast 130.502 män som är det. Borde det inte vara lika många? :va Eller har 25.144 kvinnor ingått partnerskap med varandra? :confused:

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO