Singeltråden

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jag kör ju oxå Dell men det första som fick stryka foten var ju Windows. Linux rules:D
Kan man koda är Linux da shit har jag förstått det som. Och jag är faktiskt beredd att tro att det slår Mac också! Men för en vanlig dödlig är det inte lika lätt :D

Det där är en dålig jämförelse. Inte värd:7peta att diskutera.

Det var ju du som ville lära mig allt om "bävrar" om jag "sammanväver" mig med dig? :fakta:7peta

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Tillräckligt för att inte vilja ha en egen. Flera klasskamrater har Mac, jag var inne på det en stund men bestämde mig snabbt att Mac inte var den jag trivs med.

Det hör gäller inte bara mac nu, jag är anti macfantaster. Men jag är oxå anti folk som slår bakut utan att prova ordentligt. Men har du provat så har du. Inget mer med det.

Jag gillar macs OS, lätthanterligt. Lite omständig när man ska leta inställningar och inte är van vid deras upplägg. Men rent användarmässigt funkar dom skitbra.

Flerfingerlösningen på touchpadden är super.

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Kan man koda är Linux da shit har jag förstått det som. Och jag är faktiskt beredd att tro att det slår Mac också! Men för en vanlig dödlig är det inte lika lätt :D

Det var ju du som ville lära mig allt om "bävrar" om jag "sammanväver" mig med dig? :fakta:7peta

Håller helt med, kan man Linux så kan man optimera operativet och få det att gå jävligt snabbt även på en gammal dator.
Sen finns det ju en massa olika dstrubitioner som är väldigt olika. jag har tex multiboot med 3 st olika distar.
Det finns ju nästan inga hot heller så man behöver inget virusprogram.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det hör gäller inte bara mac nu, jag är anti macfantaster. Men jag är oxå anti folk som slår bakut utan att prova ordentligt. Men har du provat så har du. Inget mer med det.

Jag gillar macs OS, lätthanterligt. Lite omständig när man ska leta inställningar och inte är van vid deras upplägg. Men rent användarmässigt funkar dom skitbra.

Att jag drog upp och hackade på Shadow för hans äppelmissbruk var bara ett gammalt groll mellan oss (Shadow :kär)

Apples produkter är användarvänliga, där har jag inget att invända för det är så. Jag tycker inte om att folk är så fanatiska när det gäller märke eller produkter, lite respekt får man väl ha. Jag bryr mig inte om andra använder iPhone eller Android men blir det diskussion är det jag som tar Androidens sida eftersom jag tycker om den bättre.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Ja, just det att skaffar du Apple måste du använda enbart Apple-produkter är något jag faktiskt är lite emot. Visst, funkar väl i de flesta lägen men kan ju bli lite trist att inte kunna välja, plus att tillbehören brukar kosta en del också. Men ja, som sagt, jag vet att det finns fördelar med produkterna också.

Gällande datorpriset så ja, jag skaffar ny dator ungefär vart tredje år, för ungefär 6000 kr, men ingen skärm och tangentbord då jag har laptop. ;) Så jag lägger ut 15000 på nio år, istället för åtta! :D

Och bara för att... Du får knappast en skärm för under tusenlappen. Senast jag köpte stationär dator gick datorn på 5000 och skärmen på 3000. Men en stationär har ju längre livslängd än en laptop.

Precis.. Därför tror jag inte din laptop är lika pigg ens efter 2 år. Du kan säkert ha den i 4 år, men den lär ju gå som en hink skit de sista två åren. Så om du vill ha samma hastighet på en laptop som på min mac i 8 år kan du ju räkna med att köpa en ny vart annat år. Då har du plötsligt lagt 24000 istället.

Som sagt. Det jag menar är kvalitén du får för pengarna. Jag kan räkna på en hand de gånger min dator har segat ihop (och då behöver jag inte lyfta många fingrar). Och det är på 7 år nu! Det tror jag inte du slår med en pc.

Ang. bara ha Apple-produkter: Är office-paketet, skype, firefox, uTorrent och vlc apple-program? Nej. Jag måste självklart ha de i installationsfiler för mac. Men det finns det många vanliga program som har idag.

Harpyja

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2013
Hoj
.
Åh! Jag har ju Linux här på en skiva. Nånstans... tror ni något mer datorinsatta personer att det kan rädda min stackars dator? Den går *host* sakta, hackigt, man tror det internets fel men nej det är datorn. Telefonen är snabbare... Tappar datorn och telefonen ungefär lika ofta i backen och Linux kan nog inte rädda att skärmen snart kommer lägga av. Men tror ni det kan göra min dator lite mer smooth? :D

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Grejen är att folk väljer PC och den är kass efter en kort tid är för folk inte underhåller sina datorer tillräckligt. Tar man hand om laptopen ordentligt så håller den längre tid. Men eftersom folk inte bryr sig (här är jag) eller är okunniga så går datorns bästföredatum ut tidigare.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Åh! Jag har ju Linux här på en skiva. Nånstans... tror ni något mer datorinsatta personer att det kan rädda min stackars dator? Den går *host* sakta, hackigt, man tror det internets fel men nej det är datorn. Telefonen är snabbare... Tappar datorn och telefonen ungefär lika ofta i backen och Linux kan nog inte rädda att skärmen snart kommer lägga av. Men tror ni det kan göra min dator lite mer smooth? :D

Rensa lite i porrarkivet så går det nog lite snabbare. :D

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Nä, och han bäv(r)ar för det... :gnissla
Tillbaka och läs på nu.. Jag nobba ju skiten ur henne förut! :fakta

Jag ska inte vara den där jobbiga apple-fantasten. Jag har haft PC länge. Och jag har även följt pc under de åren jag haft Mac på jobb man haft, hos vänners datorer och liknande. Och allt är inte skit. Det finns mycket bra till och med. Men sen att jag ser mer fördelar med min mac är en annan sak.
Sen är självklart smaken olika!

Att jag drog upp och hackade på Shadow för hans äppelmissbruk var bara ett gammalt groll mellan oss (Shadow :kär)

Apples produkter är användarvänliga, där har jag inget att invända för det är så. Jag tycker inte om att folk är så fanatiska när det gäller märke eller produkter, lite respekt får man väl ha. Jag bryr mig inte om andra använder iPhone eller Android men blir det diskussion är det jag som tar Androidens sida eftersom jag tycker om den bättre.
Men hinken då:kär:rodnar

Till det du skrev nu. Precis, alla får använda vad de tycker känns bäst och det har jag verkligen inget att säga om! Men sen om folk vill diskutera har jag självklart mina argument. Men allt är individuellt :)

Sen att det sitter ett apple klistermärke på min elgura är ju en kul grej :D Men ja, jag har den där för att jag gillar apple bäst. Men jag säger inte allt annat bara är skit :)

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Grejen är att folk väljer PC och den är kass efter en kort tid är för folk inte underhåller sina datorer tillräckligt. Tar man hand om laptopen ordentligt så håller den längre tid. Men eftersom folk inte bryr sig (här är jag) eller är okunniga så går datorns bästföredatum ut tidigare.

Precis.. och det problemet har aldrig jag.

EDIT: Och jag underhöll och rensade min PC jag hade så in i norden.. men den sega ändå ihop efter 2-3 år. Till slut fick man ju installera om hela datorn istället. Vilket bara känns onödigt slöseri med tid.

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...