mloren
Gudomlig sporthojare
Nej, det är inte så för alla, jag hatar skavanker stora som små, på gamla hojar som på nya hojar?Har ingen aning om det är så för alla, men jag känner väl själv att jag inte bryr mig om små skavanker,.
Dock har jag inte belastad något försäkrinsbolag de senaste 20 åren, och aldrig med någon skavank.
Problemet ligger snarare i dom stora skadorna, både på hojarna och personskadorna, relativt billiga sporthojar som körs av yngre personer ställer till det, och det är väldigt stor skillnad mellan märken och modeller.
Trygg Hansa var billigast under några år, nu har dom upptäckt att det inte funkar och därmed höjd premierna rejält på vissa sportmodeller, samtidigt har ett par andra bolag upptäckt att dom haft mindre kostander på sporthojsidan(såklart, majoriteten va ju hos TH) och sänker sina priser.
O så här håller det på fram o tillbaks år efter år, har man ett antal,cyklar är det en halvtidstjänst att hålla koll på vilket bolag som är bäst på vilken hoj just i år. Själv har jag hojar i fyra olika bolag just nu beroende av hojmodel/typ, men helt klart är IF dom bästa för mina sportcyklar i dagsläget, sen får vi se hur länge det varar...
EDIT: Insåg nu att min padda inte hade uppdaterats med inlägg efter det jag citerat, men skitsamma, det får ligga kvar även om det blir lite repis på en del som redan va sagt