Sista chansen för TV-sändning av SM!!!

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Få kan väl ha missat detta men eftersom det verkligen är sista chansen att få till någon tv-sändning nu så..

TV-sändning av RR SM 2005
Det är nu klart att vi har möjligheten att vara med i den nya TV-kanalen, SPORT-Expressen, som sänds via UPC, Com Hem samt Canal Digital. Den når 900.000 hushåll dvs minst 2 miljoner potentiella tittare. Detta är en dyr produktion och vi har jobbat hårt på att sälja reklam. Varje arrangör kommer att ställa upp med pengar. Men det kommer även krävas att förarna ställer upp för att det ska gå i hamn.

Det behövs 30 st Superbike förare och 25st 250cc förare, dvs 170 000kr.

Ni som är intresserade gör en bindande anmälan på www.roadracing.se

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det vore verkligen synd om vi inte fick till det här. Petar vi inte in de sista slantarna tappar vi ju tyvärr de andra sponsorerna som också är med och betalar kalaset..

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
oFFkeFF skrev:
Det vore verkligen synd om vi inte fick till det här. Petar vi inte in de sista slantarna tappar vi ju tyvärr de andra sponsorerna som också är med och betalar kalaset..

Är det så att ni tappat spons för att ha lovat TVsänning är det en jäkla röra av allt.
Hur mycket är det som saknas, jag skummade bara hastigt igenom ett mail men där fanns det ju många namn.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Senast uppgifterna jag fått är att det är 16st 250R förare anmälda och det behövs 25st. I NSBK är det 15st anmälda och det behövs 30st.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hur mkt pengar saknas idag för att det ska gå ihop?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Victor skrev:
Är det så att ni tappat spons för att ha lovat TVsänning är det en jäkla röra av allt.
Hur mycket är det som saknas, jag skummade bara hastigt igenom ett mail men där fanns det ju många namn.

Det är väl iofs ett annat problem. Jag tänkte mest på de sponsorer Nordgren och Sköld dragit in som täcker mer än hälften av produktionskostnaderna.
Så den förarfinansieringen är en mindre del än den totala kostnaden för tv-sändningarna.
Jag hoppas verkligen att alla förare i 250 och NSBK anmäler sig, för det här är chansen vi får.

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
oFFkeFF skrev:
Borde vara i runda slängar 80000:- så det är ju inte långt borta från att gå i hamn.

Kör med samma koncept som har används här förut några gånger det vill säga en "tiggartråd" är nog ganska många här som kan lägga en eller två hundringar för att få se detta....

många bäckar små.....

/Urban

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
oFFkeFF skrev:
Borde vara i runda slängar 80000:- så det är ju inte långt borta från att gå i hamn.
och för dom 80000:- får man hur många banderoller?
på samtliga tävlingar, eller?
Förutom banderoller, reklam i vinjetten i tv, borde ju finnas? ingår det?
Under förutsättning att man betalat de 80000kvarvarande alltså.

Synd om detta ska gå i stöp.
extra synd om det beror på att "nånn" tyckte att förarnas prispengar va viktigare än tv, :fatta!
ta från de fattiga och ge till de rika
när man skulle kunna ta från alla och köpa tv så alla har bättre chans att bli "rik"
men detta har jag sagt förut utan att någon nappat
så jag har väl fel (inte)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
För 80000 får man 40 banderoller som 250-förare att placera ut på 4 tävlingar. D.v.s 10 st på varje tävling. + tillverkningskostnad för banderollerna.
Som jag förstått det finns det även 1 "intro"-banner på tv kvar också, men priset på den vet jag inte.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Är det nån som vet hur mycket SVEMO har lagt till?
För som jag förstår kommer inte iden eller planeringen därifrån.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Som jag förstått det finns det även 1 "intro"-banner på tv kvar också, men priset på den vet jag inte.
låt säga att priset på den va just80000 (för det ska väl inte bli pengar över till sköld eller, hahahaha )
är då problemet löst?
har man då rätt att sätta upp banners också?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
R2 skrev:
låt säga att priset på den va just80000 (för det ska väl inte bli pengar över till sköld eller, hahahaha )
är då problemet löst?
har man då rätt att sätta upp banners också?

Om du är intresserad av att köpa ett gäng tror jag du ska ta och slå en signal till Nordgren på studs. För givetvis finns det andra dealar än bara den förarfinansierade.
Vad som händer om det blir pesetas över vetifanken, rr-sektionen är ju inte rikast i världen, så det skulle väl kanske göras bra om det las på hög inför kommande säsonger(även om jag ser risken/chansen för det som ganska liten).

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
R2 skrev:
och för dom 80000:- får man hur många banderoller?
på samtliga tävlingar, eller?
Förutom banderoller, reklam i vinjetten i tv, borde ju finnas? ingår det?
Under förutsättning att man betalat de 80000kvarvarande alltså.

Synd om detta ska gå i stöp.
extra synd om det beror på att "nånn" tyckte att förarnas prispengar va viktigare än tv, :fatta!
ta från de fattiga och ge till de rika
när man skulle kunna ta från alla och köpa tv så alla har bättre chans att bli "rik"
men detta har jag sagt förut utan att någon nappat
så jag har väl fel (inte)

Om någon har en bra kontakt så meddela mig gärna. PM mig ert nummer och jag ringer upp. Det skulle vara till stor hjälp. Men de ingående detaljerna tar jag bara med de som är intresserade och inte på ett forum

Inga prispengar finns i år. De kommer först när SM är som MotoGP då man får en bil om man är snabb på träningslägret...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning