Sista Hojåkat.

EpiRush

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
1994 Yamaha YZF750R
Sässongen lider mot sitt slut och man har ju passat på den gågna helgen att köra så mycket det bara gick. hört av mej till gamla vänner som bor långt borta bara för att ta en kaffe resa mm.
(Hittade inget lämpligt ställe att placera en tråd innehållande aggression så den fick hamna här).
Naturligtvis tar man ju dom lantliga kurviga goa vägarna och snyter ur med jämna mellanrum, skall dock tillägga att jag inte kör idiot även om det går fort ibland.
Stora öppna landskap med åkrar och annan öppenhet, full sikt över vägen så passar man ju på att yla ur med fetingnedlägg etc.
Dök upp lite trafik med bikers och tempot drogs ned.
Efter sansad omkörning pinnades det på igen och efter en stund syntes små hus och lite aktivitet. en herre promenerade längs vägkanten och jag slog ner på tempot.
Min plan var att i stillsamhet segla förbi herrn och tog ut svängen extra mycket för att markera och göra plats av respekt för gående.
Herrn eller i nuläget fick han heta gubbj*veln sträckte ner handen i hinken han bar och kastade sej u i gatan och viftade med en pensel mot mej. stanken av lacknafta gick inte att missa.
Först blev jag helt paff men ju mer jag tänkte på det ju argare blev jag och tankarna hade inte stort steg kvar till våldshandling.

Min mattsvarta hjälm har nu gul/orangea prickar, likaså mitt skinnställ och lite grand på min motorcykel.

Kan säga att om jag vore lite mer kvicktänkt och hade ett mycket hetsigare temprament hade jag sparkat armen av gubbj*veln, kosta vad det kosta vill.

Gör man såhär? eller är det ens tillåtet att bete sej på detta viset.
Trodde att jag var ganska snäll och omtänksam person i trafiken även om man bryter mot en och annan hastighetsbegränsning när man är ensam.
Var tvungen att prata av mej lite.:mad:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Varför stannade du inte? Hade själv inte låtit något sånt passera :confused:

Hoppas du kan tvätta bort fläckarna / färgen...

Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Ktm Superduke 990
Du vet ju var han bor eller hur?
Åk dit och ta ett snack med honom.
Kräv honom på pengar för de skador han bevisligen
har gjort på din hoj och utrustning!!!
Då mår du genast lite bättre och han lär inte göra
om denna galenskap igen.
det kunde ju gått riktigt illa det där..

Berätta hur det gick sen...:tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Nej det där var verkligen inte okej. Jag kan fatta att folk som bor kring de populära mc vägarna kan ruttna ur. Men man kan ej ge sej på slumpmässigt valda MC åkare och hota, skvätta färg/lacknafta, hälla grus på vägen, etc, etc. Lätt att vara efterklok, men i det fallet hade det varit påpassligt att stanna och förklarat gubben till rätta, kanske tillkallat polis om så krävdes för att gubben ska förstå oriktigheten i sitt handlande.

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
Du skulle stannat och ringt polisen, spelar ingen roll vad gubben säger att du eller andra mc åkare gjort, det där hade med största säkerhet gett honom dryga böter och det är nog det minsta.

EpiRush

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
1994 Yamaha YZF750R
Åk dit inatt och "hälsapå":yoparty
Tanken är ju tilltalande men är dock inte våldsbenägen av naturen och det har aldrig gått att banka in vett i folks huvuden förr så varför ens tänka att man skulle vara den förste att lyckas.

Dock tyckte jag att rosa traktor lät som en utmärkt plan:D

Nä. seriöst, inga påföljder på detta. hjälmen har blivit ren och cykeln skall ändå lackas om i vinter och lite nya kåpor etc. skinnstället är lite tuffare dock.
Tycker bara att uppförandet inte var passligt även om till och med jag kan förstå att vissa tröttnar på hojåkare. Men man måste låte folk vara folk och inte inkräkta på deras frihet även om man kan bli störd av den.
man kan inte stoppa eller terrorisera raggare bara för att dom cruisar v8 utanför ens bostadsområde och man kan inte förbjuda hästar bara för att dom luktar skit om man bor på landet etc.

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Du vet ju var han bor eller hur?
Åk dit och ta ett snack med honom.
Kräv honom på pengar för de skador han bevisligen
har gjort på din hoj och utrustning!!!
Då mår du genast lite bättre och han lär inte göra
om denna galenskap igen.
det kunde ju gått riktigt illa det där..

Berätta hur det gick sen...:tummenupp

Det är nog det enda rätta att göra!
Ge inte igen med samma mynt trots att det är det enklaste att göra!

Personligen hade jag stannat och frågat vad gubbfan höll på med och krävt honom på MYCKET pengar! :mad:

monsun

medlemutanlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
geessexsjufemtieff
Åh.. vilken tur det inte var jag som kom åkandes förbi....hade blivit fullständigt skogstokig!!:mad:

Jag hade skrivit på vägen från båda hållen att "här bor en hojhatare, håll 190!!"
Sedan hade alla krusbäsrsbuskar i hans lilla söta trädgård fått blå sprayning och som grand finale hängt upp en regnbågsflagga i hans flaggstång, upp och ner. Och seeen....hade traktorn blivit rosa!

Meen som någon redan har sagt så är det inte det bästa man kan göra, men vem har sagt att man måste göra rätt alltid??

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Buell
Om någon kastar saker/färg/vatten/ris.. whatever, stanna så fort det bara går (undvik svarta spår i asfalten som kan tyda på hög hastighet) GÅ sedan tillbaka och klaga på alla möjliga sorters smärtor och lidanden som du fått på grund av tilltaget och hota med polisanmälan eller andra tomma hot som kan fungera vid tillfället.

Kom dock ihåg att vara påläst om vad lagen säger vid överfall av förare på fordon och vad som kan komma att gälla när det gäller av ekonomisk ersättning av en fällande dom i tingsrätten.

Detta borde rimligen få gubbfan att inte göra om det (vilket bör testas vid ett par tillfällen)

OM det inte gör det så kommer även jag med och hjälper till att lacka om traktorn till valfri färg :D

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
en tjejkompis ringde igår å var helt finland !

hon åkte under en bro ett gäng "kulturellt berikande" snorungar hystar en massa ägg ner på hennes bil .....

Den här tjejen har temperament som mike tyson...

hon gjorde en über U sväng å svängde upp mot en fritidsgård .
2 äldre damer kommer fram å säger att dom såg 3 killar springa in på fritidsgården ..
hon går in å ut kommer d en camel ryttare från toa å säger
- jag har inte kastat några ägg
- jag har inte sagt 1 ord om något ägg , säger hon

sen skällde hon ut honom efter noter ,å han fick även tvätta hennes bil
(nej hon fick inte tag i dom 2 andra)

va hade ni själva gjort?
tycker hon kunnde hotat me å dra han efter bilen i en bogserlina !

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
en tjejkompis ringde igår å var helt finland !

hon åkte under en bro ett gäng "kulturellt berikande" snorungar hystar en massa ägg ner på hennes bil .....

Den här tjejen har temperament som mike tyson...

hon gjorde en über U sväng å svängde upp mot en fritidsgård .
2 äldre damer kommer fram å säger att dom såg 3 killar springa in på fritidsgården ..
hon går in å ut kommer d en camel ryttare från toa å säger
- jag har inte kastat några ägg
- jag har inte sagt 1 ord om något ägg , säger hon

sen skällde hon ut honom efter noter ,å han fick även tvätta hennes bil
(nej hon fick inte tag i dom 2 andra)

va hade ni själva gjort?
tycker hon kunnde hotat me å dra han efter bilen i en bogserlina !

Din tjejkompis är min idol nu! :D

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Ja`rå,ja`rå,jag hade skrivit "KUK" med diesel på hans gräsmatta och snurrat med kettingen så han aldrig hade vågat gå hemifrån igen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...