Sista långturen

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
SmackMan skrev:
kör man med olja i bensinen och olja i motor och inte ligger på rött hela tiden så går dom lika långt som 4-taktarna nästan om man sköter dom!

OBS på nästan där ;)

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
SmackMan skrev:
kör man med olja i bensinen och olja i motor och inte ligger på rött hela tiden så går dom lika långt som 4-taktarna nästan om man sköter dom!

det va just det där med å sköta dom, en 4-taktare behöver du inte sköta... du byter olja på den en gång om året, å slitdelar, ja det byter du när det blir slitet... på en två taktare, måste du byta innan det blir slitet för att det inte ska skära ihop totalt å du får Härdsmälta i cylindern, vilket inte e nån höjdare direkt... :näsblod

Det är MKT mer Service på en två taktare, så är det bara, men sen att det går att hålla liv i dom, självklart, det är samma sak med allt, som min bil, den har gått 42000mil... å lite till, den går fortfarande, men bara för att ja itne har råd å köpa ny bil, samma sak gäller nog äldre två taktare.

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Jag tror också att 125 håller för mer än man tror... Jag hänger gärna med några på nån lång tur nästa år...skulle vara kul att få komma ut lite och glänsa runt i sverige(lr utomlands9 :banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...