sista natten...

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Tack alla!
I och med att jag redan e tillbaka vid datorn så kan ni tyvärr räkna ut hur det gick... :(
eller ja...det hela gick rättså bra egentligen. uppvärmningen på morgon gick finfint trotts att det började pirra ganska bra. försökte hålla mig lugn och fin...
manöverdelen gick sedan hyffsat. jag äger bromsprovet! det e min egen lilla bitch. garagesvängen ar oroat mig lite, men den klarade jag. den gick lite småknackigt, men helt ok och innanför alla linjerna. satte ner ena foten på första högersvängen. (det första på hela provet) men så fick jag göra om och det gick vägen...men serpentinbanan gick av nån anledning på 20,5 sekunder. coh han tyckte att slalomkörningen såg lite stakig ut. det gjorde den kanske, satt nog och spände mig lite tror jag. Det e sååå irriterande! jag har satt den på 18 och klarat alla momenten på löpande band gång efter gång efter gång...

det sura e att det är nervositeten som e trasslet... visst om man har ännu mer marginaler på sin sida så e det väl lättare, men jag kan detta med stor säkerhet i körningen!
åh fy faaan vad jag ville ut och brumma nu!
förhoppningsvis ny tid i nästa vecka... fy fan va besviken jag e på mig själv!
:gråta :gråta :gråta
 

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
bagerah skrev:
Tack alla!
I och med att jag redan e tillbaka vid datorn så kan ni tyvärr räkna ut hur det gick... :(
eller ja...det hela gick rättså bra egentligen. uppvärmningen på morgon gick finfint trotts att det började pirra ganska bra. försökte hålla mig lugn och fin...
manöverdelen gick sedan hyffsat. jag äger bromsprovet! det e min egen lilla bitch. garagesvängen ar oroat mig lite, men den klarade jag. den gick lite småknackigt, men helt ok och innanför alla linjerna. satte ner ena foten på första högersvängen. (det första på hela provet) men så fick jag göra om och det gick vägen...men serpentinbanan gick av nån anledning på 20,5 sekunder. coh han tyckte att slalomkörningen såg lite stakig ut. det gjorde den kanske, satt nog och spände mig lite tror jag. Det e sååå irriterande! jag har satt den på 18 och klarat alla momenten på löpande band gång efter gång efter gång...

det sura e att det är nervositeten som e trasslet... visst om man har ännu mer marginaler på sin sida så e det väl lättare, men jag kan detta med stor säkerhet i körningen!
åh fy faaan vad jag ville ut och brumma nu!
förhoppningsvis ny tid i nästa vecka... fy fan va besviken jag e på mig själv!
:gråta :gråta :gråta

Du kuggade alltså på serpentinen ?
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
nej, fick göra om den en gång.. drog på lite och den gick nog lite bättre, men inte nog för att glädja uppkörningsfarbrorn, blev ännu nervösare när det "sket sig" första gången...
nån som kan rekomendera en bra yoga-kurs?
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Jag fick köra upp tre gånger :mad: ... men jag kuggade aldrig :tungan

Inte så många som gjort det, lr :tuttar
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag kommer ihåg känslan för två år sen när jag skulle köra upp för a begr. Fyfan vad jag var nervös, hade inte reg.beviset med mig heller men det ordnade sig galant.
Kör som om det inte var någon med, ta det kallt.
Jag missade garagevändningen två gånger men han sa bara "Ta det lungt och kör igen, jag ser ju att du kan" Fy vilken bra uppkörningskontrollant.
Sen körde jag trafikdelen och körde så bra jag förmådde.
Sen var det bara att snällt ta i hand och få "kortet" när körningen var över.
Fyfan vad härligt det var och nu har jag fullt tungt kort dessutom.
Livet leker.

Lycka till!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
bagerah skrev:
nej, fick göra om den en gång.. drog på lite och den gick nog lite bättre, men inte nog för att glädja uppkörningsfarbrorn, blev ännu nervösare när det "sket sig" första gången...
nån som kan rekomendera en bra yoga-kurs?


Hmm farbron.....de e´ju jag.

Tråkigt för dig ,har också missat ett par uppkörningar genom åren men jag gissar på att nästa gång så är du inte ens nervös ,för nu vet du ju vad som kommer att hända och kan slappna av.
Så lycka till och ge inte upp vi hejar på dig :yoparty
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Såg nu att du inte klarade det, beklagar.
Det är bara att köra på och försöka igen så går det vägen ska du se.
 

aline

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Eksjö
Hoj
CBR600 FS
bagerah skrev:
nej, fick göra om den en gång.. drog på lite och den gick nog lite bättre, men inte nog för att glädja uppkörningsfarbrorn, blev ännu nervösare när det "sket sig" första gången...
nån som kan rekomendera en bra yoga-kurs?


Vet hur det känns... Lycka till nästa gång!! Då går det säkert vägen!!!!!
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
tycker väl kanske att han varit lite hård i sin bedömning...men det e ju klart jag tycker! jag vill ju ut å åka! men jag vet att jag kan det! min lärare vet att jag kan det! surt då att man måste "visa upp" det egentligen... e ju inte nervös i trafiken.

menmen det e bara å acceptera hans beslut. han har väl sett en del motorcyklister i sina dagar.
jag kommer igen!
 

ulle_8

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
street rippa
nervositet

:7peta kom igen nu det fixar sig, jag va riktigt nervös innan och på min stora D, körläraren hade försovit sig som grädde på moset också, så sena va vi också (kunde väl inte gå mer fel än att kugga då) var flera skolor så vår va sist, satt och hörde då andra körde, broms som låste sig m m... inge kul....

:) men det fixa sig, ta djupa andetag och tänk inte att tänk om det går fel för då blir körningen därefter.

Du vet att du kan och kommer att fixa detta galant :tummenupp
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Shit happens! På´t igen bara :tummenupp du fixar det nästa gång

När jag hadde min uppkörning så försökte jag tänka på att det var min övningskörningslärare som var med och tittade. Känndes lite mer avspänt då för man hadde ju klarat det hur många gånger som helst när man övningskört med honom. Testa! och ta djupa andetag.
 
Last edited:

Pecke_Tzr

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Yamaha Tzr 91
bagerah skrev:
ja, gott folk. Då skall man försöka att sluta sina ögon och somna in en sista gång utan a-kort... stora knuten i magen, men jag håller på att försöka lösa upp den. vet att jag kan det här! Är inte orolig för trafiken, och egentligen inte för manövreringen... har klarat av det 100tals gånger. Är bara rädd för att min nervositet skall blossa upp och fucka upp allt!
samling 0600 på körskolan, så det blir lite uppvärmning i alla fall.
skall ta ett djupt andetag eller två nu och försöka sova gott.
dommen meddelas vid 12snåret imorgon.
Fan va roligt det är att köra mc!!!
Lycka till.ska köra upp för a-1 på torsdag jag.skitnervös.men man får hoppas det går vägen.min kompis körde upp idag och han sa det var lätt.
Lycka till/pecke
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Pecke_Tzr skrev:
Lycka till.ska köra upp för a-1 på torsdag jag.skitnervös.men man får hoppas det går vägen.min kompis körde upp idag och han sa det var lätt.
Lycka till/pecke

Läs hela tråden.... döööhhh..


Nästan OT: En polare körde upp för tung förra veckan.
Han körde upp privat och uppkörningsfarbrorn va en bekant till familjen så betalning bestod av ett rör whiskey och körkortet hamna i fickan direkt. :mad:
Känns väldigt orättvist, iof ska ju inte ja klaga, greja de på första uppkörningen men ändå!
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Långa farbron skrev:
NEJ NEJ NEJ....OBS OBS.

Inga uppkörningar på stora holm längre,var med polarn när han körde upp för ett par veckor sen,Nu mer håller man till i Säve "centrum" nybyggd bana/plan
som ligger på höger sida av vägen precise när man kommer in i Säve innan den fina skylten som sitter ovan vägen som visar hur fort man kör.
Bra bana med grymt grepp i asfalten.


LYCKA TILL OCH TA DET LUNGT :tummenupp

Där ser man, har väl hänt en del sen man fick kortet...
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Plelle skrev:
Läs hela tråden.... döööhhh..


Nästan OT: En polare körde upp för tung förra veckan.
Han körde upp privat och uppkörningsfarbrorn va en bekant till familjen så betalning bestod av ett rör whiskey och körkortet hamna i fickan direkt. :mad:
Känns väldigt orättvist, iof ska ju inte ja klaga, greja de på första uppkörningen men ändå!

Mutbrott, kan ge 2 års fängelse.
Bestickning, kan ge 2 års fängelse.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
korpe skrev:
ja jag trodde också jag skulle klara det men det gick åt helvete :mad: men det klart går man körskola så kan man ju inte kugga för när jag körde upp så var det två killar från en körskola där och dom låste bakbrommsen i manöverbanan och i 90 brommsningen men dom fick fortsätta :kocko själv gick det inge bra i garage vändningen för mig men när jag stog och lastade hojen på släpet så kommer det fram en gubbe ifrån körskolan och sa att jag inte skulle ha kuggat på det för han sa att jag körde skitfint och sen sa han att om du hadde kört upp inom körskolan så hadde du klarat kortet galant för jag ser ju att du är duktig och köra sen innan han gick så sa han att han skulle ha skällt ut uppkörnings gubben om jag gick på hans skola jag tabbade ju inte körningen på något vis utan han tyckte att jag inte körde ryckigt nog i garage vändningen jävla skit gubbe stryk :fatta! skulle han ha

Mina damer och herrar, vi har ett nytt rekord i den nya OS-grenen bortkastning av liten punkt och kommatecken.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
De ser ifall man är osäker. Kör man ryckigt och med dålig teknik så blir man inte vidaresläppt.

(sen kan det iofs va så jävligt att uppkörningsgubben bestämt sig för att kugga två st så att inte hans lunch ska bli försenad, om man vill dra till med en bra ursäkt ;))
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top