Sista sommaren med gänget

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Nu är det definitivt. Jag och Anna flytter norrut i Aug/sept.
I dag blev det klart med lägenhet i Guldstaden(skellefteå).
Anna har fått jobb där och jag hakar på och ser vad som finns att göra där.
Känns lite tråkigt att flytta, men ändå ser jag fram emot det. Nya vänner och bekanta, närmare Piteå, mindre stad, bästa polaren bor där m.m.

Brorsan lämnar Göteborg för att flytta hemåt till Piteå han också.
Sen är det bara dryga timmen i touringtempo till umeå, så det går fort att hälsa på. Det blir närmare till räkmackorna i stackrönnan. :tummenupp

Min mekruta på klubben blir ledig, så den lämnar jag över till nästa hyresgäst, vem då det kan bli.

Nån som vill köpa en lägenhet på Berghem? Med luftkonditionering?
2318 i avgift, 62 kvm. Garanterat mc-tåliga grannar. :tummenupp

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
Lycka till då jag bott ett år i den hålan så vet jag vad det innebär våra tankar är med er ;-).

men ärligt talat så får vi ju orsak åka år det hållet som inte är så vanligt för umeåbor med omnejd.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Riktigt tråkigt att ni ska flytta, kommer verkligen bli två tomma platser på klubben efter er. Förresten... Ni flyttar ju åt fel håll, ska man flytta så BÖR det ju vara söderut... :)

XL1000V

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
XL1000V + GSX750F
Va då, bör vara söderut?????
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Ingen med sina sinnen i behåll, flyttar till ngn av de stora städerna i söder (Sthlm, Gtb eller Mmö)
Bara stress och pengahets, jag vet....... född, uppvuxen och fortfarande boende i Sthlm (fast fa.. vet om man jag kan stå ut så mycket länge till, på tok för mycket inflyttingar som tror att det ska kosta i stan :dummer)

Helt rätt MELL flytta norrut, så långt från eländet som möjligt.:yoparty

Jag har som sagt en ursäkt, men alla andra? sinnesförvirring? alla kan ju inte skylla på kärlek, eller.........:pannkyss

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Vad jag vet så finns det faktiskt fler städer än Sthlm, Gbg och Malmö som ligger söder om Umeå. :)

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Ska det verkligen vara lönt att flytta! Till Skellefteå av alla ställen... :ajjabajja Jag gissar att ni är tillbaks inom ett år! :tummenupp Fram tills dess kommer vi att sakna Er! :)

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Fireblade 929
En Pitebo i Skellefteå!
Har sett det förr!
Verkar vara en traumatisk upplevelse som alltid slutat på samma sätt. Tror det är bäst ni hyr ut lägenheten i Ume i andra hand så ni har någonstans att bo om ett år eller så. :arsele
Men tråkigt för oss under tiden. Lycka till.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Håller med alla andra här, tråkigt att ni flyttar men hoppas ni kommer att trivas i Skellefteå. Nu har ju vi andra fått en till anledning att åka upp dit :D

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -09
Hrmpf.....

Ska det verkligen vara lönt att flytta! Till Skellefteå av alla ställen... :ajjabajja Jag gissar att ni är tillbaks inom ett år! :tummenupp
Hmmm vet inte riktigt hur man skall tolka dessa inlägg......whats wrong med skeå?? :D
Nä ni kommer inte att sakna Umeå! Vi tar emot er med öppna armar & skall ta bra hand om er! He jer ju himla tur vi köör hoj här å!! :yoparty
Ses i höst! :tummenupp Mvh //Therese

Tinas

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2004
Hoj
Fireblade 954
Så j-la tråkigt! Vi får se till att ha ett riktigt party på midsommar så
kanske ni ångrar er...:fyllisar
Jag hoppas att ni kommer att trivas med både nya jobb och ny stad.

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
Hmmm vet inte riktigt hur man skall tolka dessa inlägg......whats wrong med skeå?? :D
Nä ni kommer inte att sakna Umeå! Vi tar emot er med öppna armar & skall ta bra hand om er! He jer ju himla tur vi köör hoj här å!! :yoparty
Ses i höst! :tummenupp Mvh //Therese

En annan lider fortfarande av sviterna efter min vistelse i denna gudsförgätna plats. Jag gick tryckmediautbildning i 1 år
nu kan det ju vara så att det hänt en del på 29 år.
möjligen några nya friska fläktar som tillkomit sen dess

Några positiva upplevelser har jag lite senare då jag köpte min GSX750EF 1983 och fick mycket bra service av killarna som då drev MC affär där bla legat och solat i slänten på norra infarten medans dom meekade hojen. Den läkte nämligen olja mellan blocket och cylinderfoten så dom fick en del skruvande

puttrix

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
Kawasaki zzr 1100
Måste ni flytta nu när just lärt känna er! tråkit när trevligt folk flyttar :confused: :huvet

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
detta måste ju få följden att det skapas en stående lördagstur som slutar vid
räkmackorna i stackrönnan nästa sommar.
Vi får ju inte vara så blödiga när det gäller att göra lite längre svängar tisdagstur rundorna känns ju lite korta.
Visserligen bilr dom ok för oss från Vindeln som har en startsträcka på 11 mil.
mell färgklicken som inte förstått att man inte bör köra en BMW R1200GS på bakslangen kommer verkligen saknas.

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Allt kan köras på bakslangen.
Glömmer aldrig minen på några från Potatoes MC när dom träffade oss vid trollstigen i norge. Blackbird, tre Giviväskor och sambo på bakhjulet utför trollstigen.
-"Nu vet vi vem som ritat alla svartstreck uppför fjället..." sa en kille på en snygg GSXR1000.

:D

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
Mells sambo är en härdad tjej vet bara gången då vi körde 522:an i fjol höst och varje gång man såg 1200GS längst fram så peka nosen rakt upp i vädret

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ta med gafflarna då du åker till Gruvan och jobbar och kasta av dom i skellefteå.

:)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...