Sista strypningen CRMen

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
tjena. det är så här jag har dratt alla strypningar förutom CDI - Boxen. jag vet vart den sitter o allt. men problemet är: När jag väl har fått loss den. vet jag inte vad jag ska göra här näst.
Jag vet att det är en koppar tråd som ska klippas av. Men exakt vart den sitter har jag inte en aning om. sitter den, högst upp i högra hörnet, vänstra Hörnet eller i mitten av CDi - boxen? / Tack för den som Svarar.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kronen skrev:
tjena. det är så här jag har dratt alla strypningar förutom CDI - Boxen. jag vet vart den sitter o allt. men problemet är: När jag väl har fått loss den. vet jag inte vad jag ska göra här näst.
Jag vet att det är en koppar tråd som ska klippas av. Men exakt vart den sitter har jag inte en aning om. sitter den, högst upp i högra hörnet, vänstra Hörnet eller i mitten av CDi - boxen? / Tack för den som Svarar.

Hatar å säga de men.. Det märker du!
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Hej.

Koppartråden sitter ingjuten i plasten nedanför den vita kontakthonan.
Sök på CDI i 125 klassen här på sporthoj så komemr du hittat bilder på CRM cdi-boxen. Då vet du precis vart du ska gräva efter kabeln.

Lycka till!

/Robin
 

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
Hehe, med arrows system, inga strypningar och ett kugg större fram så gör den ca 140-150 med ett bra acc. Min gör ca 150 nu. :banana

//Korken
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
TheKork:

Vad varvar din crm i 150 km/h? Och inte i nån nedförsbacke...

Jag har DEP-system på min och tagit bort alla andra pluggar. Har ett 13 kugg fram. Toppar 120 km/h. Den varvar ca 8000 varv/m då.

/Robin
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Robe skrev:
TheKork:

Vad varvar din crm i 150 km/h? Och inte i nån nedförsbacke...

Jag har DEP-system på min och tagit bort alla andra pluggar. Har ett 13 kugg fram. Toppar 120 km/h. Den varvar ca 8000 varv/m då.

/Robin

Hmm då är nog min inte strypt i cdin, för den varvar typ 11000 på femans växel me 14 drev fram. (tror den presterar 9500 rpm och 140 kmh på sexan, då en är en ren överväxel.)

Min toppar 150 kmh och jag är osäker på att den är helt ostrypt.
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
jag kan tänka mig den är helt ostrypt.. men man vet ju aldrig.. Kolla på CDI boxen om den har varit öppnad.. bästa sättet att kolla om den inte eller är ostrypt.. (Kolla: Insug efter platta. Luftrenare efter plasthalvmåne, och Plugg i böjen.. Antagligen är din till 99.9% ostrypt.. men Korken har Arrow system på bara så du vet..
 
Last edited:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
prulle skrev:
Hmm då är nog min inte strypt i cdin, för den varvar typ 11000 på femans växel me 14 drev fram. (tror den presterar 9500 rpm och 140 kmh på sexan, då en är en ren överväxel.)

Min toppar 150 kmh och jag är osäker på att den är helt ostrypt.


Jag vill också ha en överväxel :huvet

Min sexa är som alla andra, tar en sekund att varva ur..
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kronen skrev:
jag kan tänka mig den är helt ostrypt.. men man vet ju aldrig.. Kolla på CDI boxen om den har varit öppnad.. bästa sättet att kolla om den inte eller är ostrypt.. (Kolla: Insug efter platta. Luftrenare efter plasthalvmåne, och Plugg i böjen.. Antagligen är din till 99.9% ostrypt.. men Korken har Arrow system på bara så du vet..

pluggen från utblåset ligger på bänken, insuget hittade jag ingen platta i cdin å luftburken har ja inte kollat.

Ska strypa ner den till i vår.
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
prulle skrev:
pluggen från utblåset ligger på bänken, insuget hittade jag ingen platta i cdin å luftburken har ja inte kollat.

Ska strypa ner den till i vår.


Varför strypa ner?
Har du ingen självbehärskning, det är ju bara att gasa mindre så går den som en strypt men du slipper jobbet med att strypa :banana

Sen kan du ju smyga på lite mer på gasen när du ska tJöÖrra pÅ bbakkjuläÄt :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top