Sittdynan har fastnat på Hornet 600 -08

Hans_Olo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2013
Hoj
2008, Honda Hornet 600
Hej!

Jag sitter (bokstavligen?) med ett mycket irriterande problem. Sittdynan på min hornet har fastnat!
I våras när jag monterade batteriet såg jag att låsanordningen till dynan satt lös. Jag skruvade fast den och tryckte på dynan. Det gick lite motigt, men det har det alltid gjort.
Efter det har jag inte fått loss den igen.

Vi har varit två pers och försökt med att den ena håller nyckeln och den andra rycker dynan bakåt men den vägrar lossa!

Det känns som att låsmekanismen drar låset som den ska. Men det är tvärt omöjligt att få dynan bakåt.

Någon som har ett tips eller ideér på hur jag ska kunna få loss dynan?

Freddeboy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Kolla om du kan hitta nån sprängskiss över dynan och låsmekanismen för att se om det hjälper och vad som kan vara problemet. Vet att dynan har krokar så den måste dras bakåt och låsmekanismen om jag minns rätt är vajerstyrd från kolven ner till nån låsning. Honda gör bra grejer men att få bort sittdynan på Hornet av den årsmodellen är alltid ett meckande tycker jag.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Kanske lite OT, men min cuts på gixxern fastnade, det visade sig att låset hade hoppat omkring lite och slagit loss vajerhöljet från låsmekanismen :huvet Det krävdes en del brytande och bändande, men jag lyckades skurva bort så mycket kåpor att jag kunde skruva isär kutsen, eller rättare sagt få loss bygeln som satt på den, med fästet till låset. Sen dess satt vajerhöljet låst med najtråd :fakta

Hans_Olo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2013
Hoj
2008, Honda Hornet 600
Jag försöker google fram en sprängskiss men lyckas inte hitta någon till denna modellen. Har du något tips på vart man skulle kunna hitta en?

Hans_Olo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2013
Hoj
2008, Honda Hornet 600
Kanske lite OT, men min cuts på gixxern fastnade, det visade sig att låset hade hoppat omkring lite och slagit loss vajerhöljet från låsmekanismen :huvet Det krävdes en del brytande och bändande, men jag lyckades skurva bort så mycket kåpor att jag kunde skruva isär kutsen, eller rättare sagt få loss bygeln som satt på den, med fästet till låset. Sen dess satt vajerhöljet låst med najtråd :fakta

Jag har funderingar i samma banor... Men det vore skönt att slippa vara så "brutal".

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning