Sittställning på RS och NSR

Maniac_86

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
gsxr 750 -97 och aprilia rs 125 -97
SkorvKalle skrev:
Sitter här utan hoj och vädret blir bättre och bättre, har länge kollat efter CRM:er och KDX:er men det finns inga i närheten och när de väl funnits i närheten har de blivit sålda på ingen tid alls.

Så jag börjar fundera på en sportig modell igen då nyare modellen av Honda NSR och den äldre versionen av Aprilia RS, inte AF1:an. Någon som är ungefär lika lång som jag (1.96) och äger någon av dessa hojar och kan berätta hur ni sitter på era hojar. Hade tidigare en RG125F och den var jobbig att köra längre turer med.

Är du ute efter sportig körning är aprilian d bäste valet. har haft en rs 125 -95
nsr-98 och nu en rs 125-97 och en gixxer 750-97 ..hondan har mer upprätt körning än apriliorna.. :banana

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
SkorvKalle skrev:
Tro mej, om du blir 195 kommer du längta tillbaka till tiderna då du var 185. Man tröttnar ganska fort på alla kommentarer "Oj, vad du är lång, är du över 2 meter? Spelar du basket" Dessutom är det en chansning varje gång du går under en dörr, man vet aldrig om man klarar det utan att slå i kanten :D hade jag fått välja, hade jag velat vara 185. Man får dock mycket uppmärksamhet om man är lång, om det är en fördel eller nackdel är upp till var o en...

Vi kan byta :fakta

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Jag e 1.75 o mår bra me d.

Men tillbaka till ämnet, har kört 30mil i sträck på min, inga som helst problem me det. -91b gammla modellen med de nya skärmarna o fälgarna o lite smådetaljer.

Last edited:

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
xanlar skrev:
Jag e 1.75 o mår bra me d.

Men tillbaka till ämnet, har kört 30mil i sträck på min, inga som helst problem me det. -91b gammla modellen med de nya skärmarna o fälgarna o lite smådetaljer.
jag har kört 70 mil i sträck med min, givetvis med korta tankstopp.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha