BlöjRäsern
Gränsfall
Är det ingen som har knogjärn längre?
Råkade köpa och smuggla hem lite pepparspray från Prag, tänkte att frugan skulle bli lite säkrare... Hon lyckades spreja sig själv i ögat då hon rensade fickorna i tvättstugan. Hon är numera avväpnad....
Jag gissar att hon blev lite gnällig?
Den största riskfaktorn för att utsättas för brott är att vara ung kriminell man, är man inte det eller råkar vara kvinna som blir slagen av sin partner är risken ofantligt låg att bli utsatt för våldsbrott. Jag hade inte utrustat min chey med en dosa pepparspray inte ens den lagliga svenska. Risken att själv bli sprayad av den samt risken att den glöms i handväskan som letas igenom av en dörrvakt uppväger inte skyddseffekten.
Du har helt rätt i det du skriver, men jag hoppas inte du säger till din tjej att hon ska promenera hem en sen kväll eftersom risken är så obefintlig om man inte tillhör riskgrupperna du nämnde.
Min flickvän har fått stränga order att ta en taxi hem även om det "bara" är 10 minuters promenad hem för hennes del om hon varit ute med sina tjejkompisar.
Min chey får inte gå utanför dörren :Fritzl
Givetvis skall man optimera sina chanser att inte råka illa ut. Att undvika riskmiljöer likt packad gående hem från krogen eller åka svarttaxi med okänd arab borde alla cheyer lära sig. Att beväpna sig är jag mer tveksam till framförallt utan god träning i handhavande av vapnet. I så fall är anmälan till karatekurs bättre, både välsvarvad kropp och välskyddad på stan.
Finns ingen möjlighet att någon kollega som kanske slutar samtidigt kan följa med henne till bilen?
Borde ju vara flera som slutar samtidigt då det är ett stort köpcenter. Ska höra om hon inte kan parkera på samma plats som nån som också jobbar kväll, det hade varit det bästa alternativet.
Ja de har jag förstått bara är tveksam till att den som bevisligen fungerar är förbjuden istället lurar man på småbrudarn något halvodugligt som i slutendan varken gör till eller från.Vogge, sprayen skall ju användas för att man skall kunna ta sig där ifrån utan att bli jagad. Väl sprayad så tänker man inte på så mycket annat än att det gör för jävla ont i ögonen och man blir disorienterad...
Kan inte svara på din fråga, men i sann ordbajsaranda så kan jag raljera om något annat.
Tänk om den arga stora personen som attackerar får svidande ögon och inte ser något, men kanske blir sür som gatan och lyckas få fatt i personen som sprayar och ger stryk/sticker med kniven/stryper eller liknande.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari