Självgående dammsugare! vilka är bra?

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag har både haft Roomban och Trillobiten, Trillobiten är bättre på allt utom att komma under soffor men den ersätter inte en riktig dammsugare och därför rekomenderar jag Roomban efter som den är mycket billigare och nästan lika bra. De andra du hänvisar till varkar vara rena leksakerna.

Det bästa med dessa urhäftiga robotar är att se reaktionen hos sina husdjur när dax för städning...:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
JT skrev:
2563084 Jag har både haft Roomban och Trillobiten, Trillobiten är bättre på allt utom att komma under soffor men den ersätter inte en riktig dammsugare och därför rekomenderar jag Roomban efter som den är mycket billigare och nästan lika bra. De andra du hänvisar till varkar vara rena leksakerna.

Det bästa med dessa urhäftiga robotar är att se reaktionen hos sina husdjur när dax för städning...:D

Städar den tillräckligt bra för att skura golvet direkt man kommer hem, eller måste man ändå ta fram snabeldraken innan man ska skura?

Tar den sig över en låg tröskel (såg bilden på mattkanten, och mina trösklar är inte mycket högre än så, bara kantigare)

Det var ju inte farligt mycke pengar, den kanske är intressant.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Den tar inte hörn men annars är resultatet helt ok men... man måste ha en vanlig damsugare också som backup. Låga trösklar är inga problem annars kan man ju låta den ta ett rum i taget.

Men visst är det coolt när man kommer hem iförd ett spejsigt skinnställ och man ser roboten städa hallen, då känner man sig som en stormtrooper i dödsstjärnan...typ?!:)

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Den var ju billig! Har länge gått o trånat efter en sån, men har trott att priserna var för dyra, men nu är de ju humana! Måste vara helt perfekt mot den dagliga fällningen av hundhår.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har läst en hel massa om Roomba sen ajg såg den här tråden. Den verkar ju faktiskt göra sitt jobb!

Någon som har en som inte är nöjd?
Såg att man kan köpa på ebay för typ $150 + frakt. Typ $200 alltså. 1400 pix. Det kan det ju vara värt! Är bra sugen på att beställa en för att slippa moppa hundhår dagarna i ända.

kolla irobot.com tex. Där står det mer.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Nepp. Nu är jag helt såld. Har läst tester hela dagen. En såndär grej ska jag ha och det snabbt!

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Bra men dyr.. :tuttar

Bifogat

• sjalvgaende.jpg
    sjalvgaende.jpg
    9.1 KB · Visningar: 202

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Gabor skrev:
2571340 Städfirma, 2 ggr i veckan...:tummenupp

Nä, det där känns som overkill. Så skitig av mig är jag inte. Vore bara najs med nåt som moppade upp katt/hundhår här när jag inte är hemma. Dessutom är det en skön pryl :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Starstriker skrev:
2571498 Nä, det där känns som overkill. Så skitig av mig är jag inte. Vore bara najs med nåt som moppade upp katt/hundhår här när jag inte är hemma. Dessutom är det en skön pryl :)

Skaru tjöpa ebay lär du kolla att du får en europeisk med 220/230V laddare, annars ere bara å tjöpa, ingen har dött av att ha för många balla prylar.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
GuW skrev:
2571507 Skaru tjöpa ebay lär du kolla att du får en europeisk med 220/230V laddare, annars ere bara å tjöpa, ingen har dött av att ha för många balla prylar.

Nää, det blir inte ebay. Bara frakten låg på $100. Kan lika gärna köpa en ny härhemma för 3000.- Då slipper jag dessutom vänta en massa dagar......

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Starstriker skrev:
2571587 Nää, det blir inte ebay. Bara frakten låg på $100. Kan lika gärna köpa en ny härhemma för 3000.- Då slipper jag dessutom vänta en massa dagar......

Jag förväntar mig utförlig rapportering med före och efterbilder på dina skitiga/renare golv.

Jag ska oxo ha en, om du blir nöjd med din....

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Gabor skrev:
2571340 Städfirma, 2 ggr i veckan...:tummenupp

Kolla om du inte kan hitta någon bra svart städhjälp.
Jag har hört att efterfrågan i den branchen har minskat dramatiskt dom senaste veckorna så du kanske kan få ett bra pris.:)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Har kollat runt lite och det är tretti.se som ahr bäst pris på den där
Roomba SE. De har tydligen lagerrensning imorrn 10-15 (Norrbackagatan, Sthlm) så kan man ta sig dit får man den för 2900 istället för 3100. Jag bor precis i närheten, men är tyvärr bortrest imorrn. :huvet

Och nej, det här är ingen smygreklam. Jobbar ej på tretti och känner ingen annan där.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Nu har jag fått den! Cool mojäng. Den glider runt här bland stolsbenen! Verkar tom som att den hör rent!!! Nackdel dock för hög ljudnivå. Ingenting man vill ha igång när man är hemma om man inte bor i ett väldigt stort hus.

Den fick snabbt namnet "Silverfisken" Ser hekul ut när den snirklar fram!
Tjöööp!

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Snart kan jag till och med skriva en recention om den lilla rackaren (irobot roomba 560)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA