självrisk.

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
z750s kawasaki 2006
Jag ringde till mitt försäkringsbolag idag för att fråga om självrisken på bankörning.Å fick en smärre chock.
Dubbel självrisk lägst 14 000kr eller högst 28 000 kr.
Så det blir ingen bankörning för att förbättra säkerheten!!!!!Mitt bolag heter tennant.
Är detta en vanlig summa på självrisk, :confused: är det nån som vet är jag tacksam för svar?
/payton

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
payton skrev:
Jag ringde till mitt försäkringsbolag idag för att fråga om självrisken på bankörning.Å fick en smärre chock.
Dubbel självrisk lägst 14 000kr eller högst 28 000 kr.
Så det blir ingen bankörning för att förbättra säkerheten!!!!!Mitt bolag heter tennant.
Är detta en vanlig summa på självrisk, :confused: är det nån som vet är jag tacksam för svar?
/payton

Jag vet att Länsf. har dubbel självrisk men då pratar vi om 6000 eller 10000
Tennant är skit!

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
z750s kawasaki 2006
Rasorblade skrev:
Jag vet att Länsf. har dubbel självrisk men då pratar vi om 6000 eller 10000
Tennant är skit!
Problemet va bara att folksam ifrån början tog 5300 kr för en halvförsäkring.Å tennant tog 5100 kr för en helförsäkring.Så jag hade inget val.Det är ju lite som skiljer emellan hel å halv.
Hur som helst det är bara att bita i det sura äpplet å låta bli bankörningen.Man blir ju nervös bara att tänka på självrisken.
I annat fall så hittad jag ett ixs ställ splitternytt för 4000kr.
Ha en bra dag.
/payton

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
tekna en folksam/smc försäkring o ta lite kurv o broms kurser så kommer du ner mer i premie....nytta o nöja i samma...

janeinar

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
letar febrilt
Tennant

Tja har haft lite o jöra me tennant och det är INTE kul!
Skulle det nu hända ngt så kan du va glad om du får betalt överhuvudtaget! :Bugar
Byt bolag!!!!!!!!!!

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
janeinar skrev:
Tja har haft lite o jöra me tennant och det är INTE kul!
Skulle det nu hända ngt så kan du va glad om du får betalt överhuvudtaget! :Bugar
Byt bolag!!!!!!!!!!

Jag har haft tennant eller på tiden de hette Susab och jag fick ut ganska skäliga pengar efter en olycka. Dock så tog det väldigt lång tid och jag fick argumentera länge men trägen vinner....

Självklart är det inte ett enda försäkringsbolag som ger mer än vad de behöver när folk kraschar. Detta skulle förmodligen straffa våra premier så de blir ännu högre och så vidare....

/Urban

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Tennant??? Jag begärde en offert på en helförsäkring på deras hemsida för ett tag sedan och de ville ha ungefär 85.000kr/år för min hoj (som är en TL1000R från 1999).

Kan vara värt att nämna att jag köpte hojen för ungefär halva den summan.

Tennant = Ett skämt! :rofl

janeinar

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
letar febrilt
Tennant

sir Urban skrev:
Jag har haft tennant eller på tiden de hette Susab och jag fick ut ganska skäliga pengar efter en olycka. Dock så tog det väldigt lång tid och jag fick argumentera länge men trägen vinner....

Självklart är det inte ett enda försäkringsbolag som ger mer än vad de behöver när folk kraschar. Detta skulle förmodligen straffa våra premier så de blir ännu högre och så vidare....

/Urban

Jag har haft med andra bolag att göra oxå men aldrig blivit hotad med att få betala för värdering (av idetta fall en bil) bara för att jag tyckte värderingen var fel.
Träffade senare en bilskadereglerare i jobbet och han fattade direkt vem som handlagt skadan på Tennant mm. Tydligen en ganska känd skitstövel :arsele
Jag kommer ialla fall aldrig mer ha ngn försäkring hos dem!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...