Sjuk toppfart

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Chris Ash skrev:
Capirex 347km/h på Catalunya.......

Vad säger man?


347,4 för att vara exakt...
4 förare som var på 340 lr högre....

Capi 347.4
sete 342.3
Barros 341,7
Tamada 341,0

snabbaste Suzuki 337,9 Hopkins

Yamman rossi 337.5
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Det här måste ju vara på väg åt samma utveckling som F1 har? Om utvecklingen fortsätter såhär så kommer hojarna om några år att göra 400km/h, frågan är då om det inte kommer att tvingas till med restiktioner för att få ner farterna.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Intressant toppfartsutveckling....

1998 Alex Barros Honda NSR500 307.7km/h
1999 Alex Criville Honda NSR500 305.1 km/h
2000 Nobuatsu Aoki Suzuki RGV500 305.9 km/h
2001 Valentino Rossi Honda NSR500 303.5 km/h
2002 Tohru Ukawa Honda RCV 211V 317.2 km/h
2003 Loris Capirossi Ducati Desmosedici 325.9km/h
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Chris Ash skrev:
Intressant toppfartsutveckling....

1998 Alex Barros Honda NSR500 307.7km/h
1999 Alex Criville Honda NSR500 305.1 km/h
2000 Nobuatsu Aoki Suzuki RGV500 305.9 km/h
2001 Valentino Rossi Honda NSR500 303.5 km/h
2002 Tohru Ukawa Honda RCV 211V 317.2 km/h
2003 Loris Capirossi Ducati Desmosedici 325.9km/h

Under vilka förutsättningar har du tagit fram dessa tider?
Jag vet att capirossi körde över 330 km/h 2003...
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Chris Ash skrev:
Bara Capirex var över 330 förra året.
Näe
:fakta
Mugello-Italien_2003_top-sp.gif
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Intressant toppfartsutveckling....

1998 Alex Barros Honda NSR500 307.7km/h
1999 Alex Criville Honda NSR500 305.1 km/h
2000 Nobuatsu Aoki Suzuki RGV500 305.9 km/h
2001 Valentino Rossi Honda NSR500 303.5 km/h
2002 Tohru Ukawa Honda RCV 211V 317.2 km/h
2003 Loris Capirossi Ducati Desmosedici 325.9km/h

Fruktansvärt hårigt!

Men vädret måste ha varit mycket sämre förra året. För inte kan väl Suzuki plötsligt vara 17 km/h snabbare än förra årets Ducati!? :confused:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Holger skrev:
2takt är bättre effektmässigt.....men dom var bara på 500cc mot 990cc nu.
Ja jag vet men det finns säkert en bra förklaring till att man väljer fyrtakt idag.
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
valmers skrev:
Mekarna vill sova på nätterna?

Jag har hört att de får mecka mer med 4taktarna än med 2 taktarna. kan det stämma? :va
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
willy skrev:
Jag har hört att de får mecka mer med 4taktarna än med 2 taktarna. kan det stämma? :va

På den nivån är det knappast någon skillnad i serviceintervaller mellan 2 och 4-takt och eftersom en diesel är mer komplicerad att skruva med så stämmer det säkert.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
willy skrev:
Jag har hört att de får mecka mer med 4taktarna än med 2 taktarna. kan det stämma? :va

Serviceintervaller Yamaha M1.

Kamkedja 600 km
Kolvar & ventiler 800 km
Vevaxellager 1500 km
Vevstakar och vevaxel 4000 km
Motorblock 5000 km

Maxeffektern vd 15 350 rpm. Varvstopp vid 15 500 ( kommer höjas till 16 000 denna säsong)
Intressant att blocken bara håller i 500 mil innan de kasseras. Vevaxel är fräst/svarvad ur ett stycke.....billigt.

Fakta från Ichiri Yoda / Motorcycle Racer
 
Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

Top