Oro skrev:Värt att notera att ett heltgäng förare fick se tidsträningen från sidan av banan efter en masskrasch orsakad av (just det) OLJESPILL!![]()
Bj.O.rn skrev:500 mil är mycket!
/B
Goodstuff skrev:Serviceintervaller Yamaha M1.
Kamkedja 600 km
Kolvar & ventiler 800 km
Vevaxellager 1500 km
Vevstakar och vevaxel 4000 km
Motorblock 5000 km
Maxeffektern vd 15 350 rpm. Varvstopp vid 15 500 ( kommer höjas till 16 000 denna säsong)
Intressant att blocken bara håller i 500 mil innan de kasseras. Vevaxel är fräst/svarvad ur ett stycke.....billigt.
Fakta från Ichiri Yoda / Motorcycle Racer
Om serviceintervallerna är lika täta, blir det väl inte dyrare?Chris Ash skrev:De serviceintervallerna är ju ganska lika de på en 2-taktsracer, tänk vad trevligt billigt det kommer bli att köra racer om några år då de är fyrtaktare....
valmers skrev:Om serviceintervallerna är lika täta, blir det väl inte dyrare?![]()
Chris Ash skrev:Ok, så att kamkedja+ventiler+fyrtaktskolv(ar) komplett är lika dyrt/billigt som en kolv till en tvåtaktare? Skulle inte tro det.....
För att inte tala om priserna då det rasar.....
valmers skrev:Om serviceintervallerna är lika täta, blir det väl inte dyrare?![]()
Chrille skrev:Nu har du gått in i det fanatiska tvåtaktslandet igen.
Varför skulle BYTE av kamkedja+ventiler+fyrtaktskolv(ar) vara självklart i service intervall??
Hur många gånger tror du att dina cylindrar spricker i år?? Skär??
I sanningens namn kan vi inte förtränga de faktiska räser-rasen om vi ska fabulera om en framtid med fyrtaktsprototyper.
Chrille skrev:Varför skulle BYTE av kamkedja+ventiler+fyrtaktskolv(ar) vara självklart i service intervall??.
Axxexs skrev:Av samma skäl som man byter vissa delar på en 2-taktare! Dvs att dom blivit slititna och tappar effekt eller att det finns en teoretisk risk med att det kan gå sönder!
Byte av kolvar i tex superbike och supersport är en självklar service efter en viss intervall.
Chrille skrev:Kan så vara men orsaken till att jag yttrar mig är ju att vi inte vet än. Varför spekulera? Och framför allt varför spekuleras det MOT fyrtaktarna ?
Service-intervall är väl inte detsamma som bytesintervall?
Chrille skrev:Kan så vara men orsaken till att jag yttrar mig är ju att vi inte vet än. Varför spekulera? Och framför allt varför spekuleras det MOT fyrtaktarna ?
Service-intervall är väl inte detsamma som bytesintervall?
Chrille skrev:Kan så vara men orsaken till att jag yttrar mig är ju att vi inte vet än. Varför spekulera? Och framför allt varför spekuleras det MOT fyrtaktarna ?
Service-intervall är väl inte detsamma som bytesintervall?
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |