Sjuklingen rapporterar

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Skärpning nu Ballan, sluta löka på Mas. :p

Nu har du nog fått i dig lite ketogan misstänker jag, welcome to the dark side.

Hoppas du läker ihop snart så du får komma hem.

Kram Karl

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vad menar du Lallan, till mig sa du att du datade nattsköterskan Britt-Ingmar, tänk om Flyglederskan får nys om detta, då ligger du pyrt till.

Sluta skratta nu och kom hem. :hej

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
jepp Keto, nu har jag joinat klubben även om det satt långt inne ... i dubbel bemärkelse; när jag var inne för operation för sista gången fjantade läkaren med lite lokalbedövning precis kring öppningen där slangen skulle stickas in. O vad han tryckte in, fi faen. Jag var inte tyst o nakossköterskan sa oj oj du får nog ha lite Ketogan ... o morfin. Jiiaa kved jag.
Idag när jag fick slangen bortplockad så fick jag se längden: 23 cm. Tacka fan för att det gjode ont heh

men hur som helst, nu ser jag ljuset igen
tack för att meddelanden o besök o godis o filmer o ja, besöket av flickan idag oxå (nonstop från flyget)

Tweetie

Tweetie II
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mountainbike is the closest for now...
:( jaha.. då var det ny uppdatering...

Granny (och jag) hoppades, och trodde, han skulle få komma hem idag, eftersom han ser och känner sig helt ok.

Men icke. Kontrollröntgen visade att han nu har vätska i lungan och att lungsäcken skall dräneras igen. Det blöder även, och de ska få stopp på det oxå. Ev andra ingrepp krävs.

Så till att börja med sätts en ny slang in för dränering kl 22 i kväll på mas. Ev, beroende på prover och sånt i morgon, så förs han till Thorax (?) i Lund för ingrepp.

Läkaren som snackade i kväll med G verkade tycka att detta skulle gjorts tidigare... say no more... cykelverkstad...

Behöver jag ens nämna att G är rätt så less på detta?!

/J

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR 1300
Grand.. - Nu får det faktiskt vara slut med att ta upp plats för andra mer behövande patienter. :p

Enligt senaste beläggningsrapporten så syns det tydligt i grafen att du är en av dom som toppar listan och drar ner hela Sveriges budget till sjukvården.
:fakta

En annan har juh åkt på både förkylning och halsont :sjuk men när man stod där i kön (!) till akuten så var det mycket snack om Grandmaster som tog upp alla resurser så vi fick gå hem igen..

Skärpning !

(ironi och skämt för er som inte förstår)

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
Metallis, lovar att jag bara tar halva portioner när det är mat här ... o ingen efterätt heller. :D

Well, inget besked än men jag hoppas att få komma till Lund så fort som möjligt så att man kan bli klar med detta nu.

o btw min site är uppe igen

Tweetie

Tweetie II
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mountainbike is the closest for now...
:hej Hej igen!

Nu ligger Allan på Medicin byggnad 33 på MAS, avd 3 plan 4 i akutrummet.

Det blev alltså inget med Lund, han mår bättre igen och de ska göra ett nytt försök med att koppla bort dränet och ta ny röntgen i morgon. Sen blir det väl observation i ett par dygn. Men man vågar ju inte hoppas för mycket...

Läkaren som var förbi igår berättade att revbenen som det är brott i ligger med en fingerbredds mellanrum, i sida... aj aj aj

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
han ville inte ha besök i fredes.... Tror att han har blivit en enstöring. :)

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
o btw min site är nere igen, heja telia-login

men kan berätta att jag fick en blockad över ryggen igår em.
Jag kunde inte ligga ner på sidan utan fick sitta i en stol medan en läkare höll i min högra arm medans den andre stoppade in en nål i ryggen på mig samtidigt som han förklarar proceduren för sin "lärling":
jag letar upp revbenet, stick in och träffan benet och sedan vrider jag ner lite o trycker in nålen 3-4 mm
AAAHH, ja, det där med benet kände jag.

- ja, då var den första klar, bara tre(!) kvar

fi faen, det var ju nästan spännande men jag kunde ha varit utan illamåendet som kom efter den andra nålen men som var på väg att lägga sig igen efter frjärde.
Starka grejer var det iaf. Hörseln blev helskum, svettades som en gädda och var rejält sne i huvudet. Så nu har jag provat på detta också. Tyvärr vet jag inte vad det var för knark jag fick men det var något adrenalin-betonat.
Anledningen till nålarna var att jag skulle få det lättare att andas i ca. 8h så att lungan skulle få lite tid på sig att återhämta sig.

/G - håller fortfarande tummarna, vill fortfarande hem

Last edited:

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Fy Allan, jag lider med dig, kan väl med säkerthet säga att jag vet hur det är att ligga på sjukan och inte veta när man får komma hem.. =(

Men helt plötsligt en dag kommer dom och säger att dom inte vill ha dig där längre, var så säker.

Hoppas din lunga skärper sig nu, så du får komma hem och pilla naveln och käka glass..

Kram Karl

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
ingen....
lider också med dej Allan
fan vad bull de e jag låg där 4 mån innan jag kom hem 1995....
krya på dej grabben!
klarar bara man bara va positiv och hålla viljan på topp så fixar det sej själv....../ Anders (pallar inte byta e föööör full.....)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Krya på dig nu Lallan, annars kommer vi upp och drar vitsar igen... :brynad

Garv ajjj ont :crash

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
min site verkar fortfarande fungera så jag lade upp ett nytt inlägg i Loggboken.
Hoppa gärna in där o se en sexig bild (sanktionerad av flickan såklrt).

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...