Sjukt billiga hojar,även lurendrejare i Sverige

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Vet inte..

cool_jocke skrev:
säg att du ska komma och kolla på den så får du se hur sugen han är då....
är det nå skumt så backar han säkert ur..
Vet inte om jag ska på "business trip till UK" eller om jag vill betala "in advance"
Ska se hur sugen han är... :D
Går vidare...

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
johanrehn80 skrev:
är det din gamla som han lackat om och säljer vidare med lite vinst :rolleyes:
Ånä...Hade jag pengarna skulle jag köpa tillbaka den för ett par tusen mer än jag fick....SÅ bra är den :tummenupp

Hittade faktiskt en Streetfighter R1a på blocket igår...hm 35 000:-
Såg inte allt för häckig ut så nu börjar operation övertalning :lol

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
P@trik skrev:
Och hur fan lyckas han köra 9700mil utan en enda körning i regn..
Som jag minns 2004 så var det ganska blött.

Hahahah!

Låter jätte troligt. :rolleyes:

Kneedrag

Guest
Skriv till honom att du kommer till england för att provköra den. Se vad han svarar :tomten

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
Säg att du ska besöka dina kollegor "in our Manchester chapter" eller något sådant, så du kan naturligtvis komma och provköra hojen. Fråga även om han har plats för några HDs eftersom ni några stycken som kommer från svenska HA och vill köpa hojen, för att finansiera resan. :)

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
R1 wannabe skrev:
Hittade faktiskt en Streetfighter R1a på blocket igår...hm 35 000:-
Såg inte allt för häckig ut så nu börjar operation övertalning :lol
nu har hon ju finfina volvon så det borde ju gå lätt :)

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
tycker det lät som ett kanonpris! skulle man int skaffat sig en hoj redan så hade man ju köpt den direkt på förskottsbetalning.. :rolleyes:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Kul grej

Bara som en kul grej maila jag killen/lögnaren på svenska.
Ja sätter han annons här så kan han förfan använda sig av vettigt språk som passar in oxå.
Här är svaret:
Hello ,

Please reply in english .

Thank you in advance

Så visst blev lite mailande på hans english så får vi se vad snubben säger.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Skulle inte tro att de här gubbarna svarar på mail om "komma och titta" och dylikt. De väntar bara på en köpkåt idiot som pröjsar....

CarlE

Fil. Kand. i njutning...
Gick med
9 May 2005
I en luftig 9-rumsvilla på Lidingö, Stockholm
Hoj
Suktar efter en KTM 660...
Om du ännu inte dragit iväg ett mail och frågat honom om du kan komma och titta på hojen så föreslår jag att du frågar honom någonting om hojen. Då skall du ju givetvis fråga någonting som bevisar att den e stulen lr. liknande... Typ: Hur bra skick är Öhlinsdämparna? (vilket den antagligen inte har, lr nått sånt) Sen får vi se vad han svarar på det... Jag är absolut ingen R1-expert så jag har ingen aning om dom hojarna eller vad som skiljer mellan årsmodellerna, men någon som är expert kan väl komma upp med en klurig och rolig fråga!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Svar av Jan

Hello ,

I told you that I am located in United Kingdom and the bike will be shipped from here on my charge .
My last price is 4300euro shipping included .
I will arrange the shipping with Fedex Ground services .
All you will have to do is arrange a first payment of 1800euro in advance and the rest of 2500euro only when the bike will arrive to your home address .

Let me know what your decision is !

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
R1 racer skrev:
Hello ,

I told you that I am located in United Kingdom and the bike will be shipped from here on my charge .
All you will have to do is arrange a first payment of 1800euro in advance and the rest of 2500euro only when the bike will arrive to your home address .

Riiiiight... :va Har visserligen läst om nån som chansade på en liknande deal och faktiskt fick hem en kanonhoj, men han är garanterat i minoritet.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
R1 racer skrev:
Hello ,

Verkar bekant formulering.. :rolleyes:
Erbjöd du dig att pröjsa förskott??

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
R1 racer skrev:
Kollade runt lite bland annonser och visst finns det sjukligt billiga hojar även i Sverige,dock är och luktar det lurendrejeri långväga så visst härjar dom även här.Annars ganska vanligt på mobile.de
Ta en koll på dessa länkar:

http://www.metromarknad.se/?form_ac...es&keyword=R1&type=0&region=ALL&cat=0&aCom=on

På din sista länk hittade jag denna underbara annons:
http://www.traderamotor.com/showObject.aspx?id=142934

POCKET BIKE R1 KOPIA 1500
HEJ ASSÅ DET HÄR VÄRSTA GREJEN!
DET ÄR EN POCKETBIKE YAMAHA R1 KOPIA 49,CC 2 TAKT,LUFTKYLD!
den har skivbromsar fram och bak och den e ganska stor asså det e en utav dom största modellerna i pocketbike! lagom åldern att köra den e väl 11-60 år!den toppar ca 80-85 km/h!!den e aldriganvänd helt ny i kartong med kvitto och alla verktyg!den har hastighetsmätare,batterimätare och bensinmätare!nypris var 5695 kr! men jag säler den så billigt för att affären tar inte tillbaka den (konstigt nog) och det e inte många som köper en pocketbike för 6 tusen eller typ 4 så än att vänta jätte länge så säljer jag den billigt så att jag får pengarna snabbt för jag behöver dom! den har lampor fram/bak blinkers tuta m.m OBS. sist men inte minst jag köpte lustgas med och det är ungefär 10 liter men om man ska köpa med lustgasen så kostar det 2000 kr! den har extra fotpinar! det e elstar på den och dragstart!elstarten funkar alltid om man sätter den på laddning en natt varje vecka så den räcker och man får två laddare med! det finns 3 nycklar till den!DEN ÄR FRÅN 05 HELT NY!den har ettt sätt att om man kör och den känner på att man snart kommer att krocka så vibrerar stolen så att man hinner bromsa!det e en automat så det e bara att gasa på!
mitt mobilnummer är 0734443543 och jag svarar på mail oxå! först till kvarn!!! asså bilden har ingenting med detta att göra! Pris 1500:-

Vet att den inte passa ricktigt in i ämnet, men med vibratorn i stolen så kunde jag bara inte låta bli. :hihi

Last edited:

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Kimen skrev:
den har ettt sätt att om man kör och den känner på att man snart kommer att krocka så vibrerar stolen så att man hinner bromsa!det e en automat så det e bara att gasa på!

HAHAHAHA... :rofl :rofl

Om detta vore sant skulle ju uppfinnarna få nobelpris. Men om jag hade varit konstruktör hade jag nog låtit motorn dö istället för att vibrera med stolen. Eller varför inte hissa en flagga framför styret, med texten: "Du är snart ägd, sucker!" :hihi

Känna av att man snart kommer att krocka... *WOW* Lite "Minority report" över det hela! :rofl

Last edited:

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
Kimen skrev:
På din sista länk hittade jag denna underbara annons:
http://www.traderamotor.com/showObject.aspx?id=142934

Vet att den inte passa ricktigt in i ämnet, men med vibratorn i stolen så kunde jag bara inte låta bli. :hihi

hahahaha! bästa annonsen ever. saklig, proffsig och lättläst.
har lustgas nåt syfte när man kör pocketbike, eller är det bara för att det ska kännas som att man är rossi som glider fram i 300 och inte en loser på en fjuttig pocketbike? :hihi

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Nepp!

Kahobe skrev:
Verkar bekant formulering.. :rolleyes:
Erbjöd du dig att pröjsa förskott??

Nepp! inte erbjudit något.
Bara skrivit tillbaks idag att jag kommer över till UK för en trip o vill se hojen live,så får vi se om hans skrivklåda avtar he he.
Nä jag är inte intresserad men det är kul o hålla på med såna lyckosökare som tror de kan blåsa,ja ett o annat :kocko går säkert på dåliga affärer.

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
hmm, är det ingen som har koll på vad R1'or *BRUKAR* kosta i england då ?

Jag har absolut ingen aning, men det kan ju tänkas att dom är mycket billigare där, engelsmännen har ju en kultur att importera en massa bilar från japan (iom vänstertrafiken), och i japan är väl andrahandsvärdet på sporthojar (och sportbilar) extremt lågt, så man kan ju misstänka att det rinner in en hel del sporthojar samma väg.

Jag tycker iofs också att annonsen verkar skum, men man kanske inte ska jämföra svenska priser med engelska rakt av sådär.

(Min bil kostar tex ca 150k i sverige, och ungefär hälften i england om man orkar sitta på fel sida och köra, vilket man ju inte gör.)

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...