Sjukt billiga priser i england!

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
England

Där vet dem hur en riktig :tummenupp sporthoj ska se ut och säljer iväg de som inte duger till vrakpriser :tungan :D
Köp en Triumph så ni får köra riktig hoj :7peta nu får jag massor av skit tillbaka. :blah

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
No1 skrev:
Priserna i England för Engelsk sålda motorcyklar typ R1000, CBR1000RR mfl är precis lika dyra som i Sverige!!!

Bluff varning lång väg eller ej "officiella" fordon, fordon som tagits in som direkt import i från Japan UTAN några Europeiska intyg/regbevis!!!

No1...
Men är hojen reggad i england så ska det väl knappast vara några problem att få den reggad i sverige, eller?

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
Uppenbart fejk. Varför skulle de sälja dem så billigt? Olika namn och telfonnummer i alla annonser. Jag mailade snubben för några veckor sedan angående en V-Rod, ställde några kritiska frågor i mitt mail och bad dem förklara hur de kunde sälja så billigt. Svaret jag fick var ett uppenbart standard mail:

"Good Day,
For sale is my Harley-Davidson VRSC . My bike has NEVER been down or dropped.
Bike is in perfect shape. NO ACCIDENTS. NO DENTS. NO SCRATCHES.NO CRACKS. NO DAMAGE. Kept inside. It is in showroom condition. All service - on time. BIKE IS ROAD READY.
The bike is crazy fast and handles like a dream. VERY EASY to ride. I also have all the original equipment.
Used only on limited weekend basis in the summer. The maintenance schedule has been followed to the letter and all service has been performed by dealer.
All maintenance is documented. The bike has a clear title.
I will provide you all the papers you need for the
bike together with the CLEAR title!!! Please let me inform you that I'm a private seller and I'm from London - UK. The shipping will be made from here.
I've talked to a transport company called Scan Link and they will take care of everything. They work together with a freight company in London called W.E. Dean Limited (ph. 0208 532 6400). The bike will be insured against damages and properly secured in a wooden crate. The cost for the transport is GBP 135 which is approximately EUR 202.
Payment: Im a serious seller with more than 2 years of experience in this field. I'm a fair trader with a lot of successful deals. During this period l learned
that the best deals are closed when the risk involved is minimum. So, the payment will be done to an escrow account. This is a 3-th part service. They will protect your money and my bike. You will have to make the payment to them. They will keep your money in their custody till you will receive and inspect the bike. I'm sure we can proceed this way. I will pay the escrow service fees.
You will have 5 days to inspect the bike that is like I described to you, after that you will contact the escrow company to release the money.

You will be able to properly check the bike and verify the papers so everything matches my description! This is an ensurance for you that I am correct! If there is something that is not as described, then you just shipp the bike back my charges and the escrow service will fully refund you!
I will wait your suggestion about the
procedures.
Thank you for your prompt response and I am looking
forward to hearing from you!!
Kind regards !!!
Good Day"

Uppenbar blåsning. Inget telefonnummer, inget namn, ingen adress o.s.v. Antagligen så har de en fejk escrow som de tar pengarna ifrån så fort de har kommit in. Ingen säljer något för (i detta fallet) ca 60.000kr billigare än vad de lätt hade kunnat få ut. Och han är dessutom villig att betala för att transporten tillbaka om jag inte vill ha den, yeah right. Om någonting låter för bra för att vara sant så dra öron åt er, var inte så blåögda.

Last edited:

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
Tonie skrev:
Uppenbart fejk. Varför skulle de sälja dem så billigt? Olika namn och telfonnummer i alla annonser. Jag mailade snubben för några veckor sedan angående en V-Rod, ställde några kritiska frågor i mitt mail och bad dem förklara hur de kunde sälja så billigt. Svaret jag fick var ett uppenbart standard mail:

"Good Day,
For sale is my Harley-Davidson VRSC . My bike has NEVER been down or dropped.
Bike is in perfect shape. NO ACCIDENTS. NO DENTS. NO SCRATCHES.NO CRACKS. NO DAMAGE. Kept inside. It is in showroom condition. All service - on time. BIKE IS ROAD READY.
The bike is crazy fast and handles like a dream. VERY EASY to ride. I also have all the original equipment.
Used only on limited weekend basis in the summer. The maintenance schedule has been followed to the letter and all service has been performed by dealer.
All maintenance is documented. The bike has a clear title.
I will provide you all the papers you need for the
bike together with the CLEAR title!!! Please let me inform you that I'm a private seller and I'm from London - UK. The shipping will be made from here.
I've talked to a transport company called Scan Link and they will take care of everything. They work together with a freight company in London called W.E. Dean Limited (ph. 0208 532 6400). The bike will be insured against damages and properly secured in a wooden crate. The cost for the transport is GBP 135 which is approximately EUR 202.
Payment: Im a serious seller with more than 2 years of experience in this field. I'm a fair trader with a lot of successful deals. During this period l learned
that the best deals are closed when the risk involved is minimum. So, the payment will be done to an escrow account. This is a 3-th part service. They will protect your money and my bike. You will have to make the payment to them. They will keep your money in their custody till you will receive and inspect the bike. I'm sure we can proceed this way. I will pay the escrow service fees.
You will have 5 days to inspect the bike that is like I described to you, after that you will contact the escrow company to release the money.

You will be able to properly check the bike and verify the papers so everything matches my description! This is an ensurance for you that I am correct! If there is something that is not as described, then you just shipp the bike back my charges and the escrow service will fully refund you!
I will wait your suggestion about the
procedures.
Thank you for your prompt response and I am looking
forward to hearing from you!!
Kind regards !!!
Good Day"

Uppenbar blåsning. Inget telefonnummer, inget namn, ingen adress o.s.v. Antagligen så har de en fejk escrow som de tar pengarna ifrån så fort de har kommit in. Ingen säljer något för (i detta fallet) ca 60.000kr billigare än vad de lätt hade kunnat få ut. Och han är dessutom villig att betala för att transporten tillbaka om jag inte vill ha den, yeah right. Om någonting låter för bra för att vara sant så dra öron åt er, var inte så blåögda.
skriv att du kommer dit och hämtar hojen, och se vad de svarar. och sen är det bara att åka över och hämta hojen :D

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
hermes skrev:
skriv att du kommer dit och hämtar hojen, och se vad de svarar. och sen är det bara att åka över och hämta hojen :D

Jag tänkte göra det men jag pallar inte lägga tid på det. Det är väl därför de inte ger en telenummer och adress.

Kul också att han skrev att den var fullservad o.s.v. när den hade gått 80 mil och H-D har första service vid 160mil. Jag gillar också att han skriver "The bike is crazy fast and handles like a dream." det är alltså en V-Rod vi pratar om :D De använder garanterat samma text i alla mail de skickar och ändrar bara namnet på hojen det är därför det inte står någonting specifikt om den hojen jag var intresserad av.

Jag tror jag har sett dem annonsera på e-bay också så det verkar vara en lönsam scam. På vissa bilder så ser man dessutom att hojarna står i USA och inte i UK, kolla deras Aprilia RSV1000 så ser inte gatorna och husen ut i England.

Last edited:

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Tonie skrev:
Jag tänkte göra det men jag pallar inte lägga tid på det. Det är väl därför de inte ger en telenummer och adress.

Kul också att han skrev att den var fullservad o.s.v. när den hade gått 80 mil och H-D har första service vid 160mil. Jag gillar också att han skriver "The bike is crazy fast and handles like a dream." det är alltså en V-Rod vi pratar om :D De använder garanterat samma text i alla mail de skickar och ändrar bara namnet på hojen det är därför det inte står någonting specifikt om den hojen jag var intresserad av.

Jag tror jag har sett dem annonsera på e-bay också så det verkar vara en lönsam scam. På vissa bilder så ser man dessutom att hojarna står i USA och inte i UK, kolla deras Aprilia RSV1000 så ser inte gatorna och husen ut i England.
Nej, vissa av hojarna är säkerligen importerade, men det är flera av hojarna som man får telefonnummer till. Kan ju prova att ringa och höra med dom.
Självklart ska man vara kritisk, skulle det visa sig att det inte är som man tror då är det ju bara att åka hem igen. Till london kostar väl t.o.r med ryan air inte ens en tusenlapp och då får man ju komma till en jäkligt trevlig stad samtidigt. :tummenupp

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Yamaha R6:a
Har en kompis i London som precis köpt en SV650S, sprillans ny -04 för 4000 pund, dvs 53000 sek... fick larm installerat på köpet... det är väl ett bra pris, ok att det är en 650...

MVH

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
är det någon som känner till några seriösa sidor typ mobile i england?

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Kan bara intyga om att både på Irland och i U.K. finns det billiga nya hojar.
Men de jag har sett har ju legat lite högre upp typ 6500-7500 pund för en 04 gsxr1000.
Hur vet jag nu detta?????

Jo jag jobbar ganska ganska så mycket på dessa två piss öar. Senast igår var jag inne hos en Suzuki handlare på Nord Irland och kollade priserna på det mesta, och ALLT är billigare än i Sverige.
Helt ny Gsxr1000 -04 för 6850£

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Såg en ZX10R i England, 04:a, 500 km på mätaren... 75.000 kronor.

Billigt som fan.

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
No1 skrev:
Priserna i England för Engelsk sålda motorcyklar typ R1000, CBR1000RR mfl är precis lika dyra som i Sverige!!!

Bluff varning lång väg eller ej "officiella" fordon, fordon som tagits in som direkt import i från Japan UTAN några Europeiska intyg/regbevis!!!

No1...

Håller med BLUFFVARNING......hela England lever på att bluffa.

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Jag har haft mailkontakt med en sån där Nisse och han slingrar sig och vill ha cash först. Jag sa att jag kommer till England inom 48 timmar med cash och tar hojen med mig, han slingrade sig då ytterligare och vill inte uppge namn adress eller regnr på hojen. Detta stinker......... :kocko Nåt e inte sjysst med den snubben. Men är det mycket billigare i England? Vad tillkommer? :confused: Mobile.de fanns den snubben på också samt att han sa att den var som en dröm osv osv helt enligt en insändare! Nåja vad vet jag? Vet någon mer än jag? :Bugar

Nu har han efter 25 minuter svarat på mitt mail... utan namn och uppgifter som jag efterfrågat....svaret kommer nedan...
I will be happy to meet you , however please belive me that I’m so busy that I realy don’t know what I will do in the next hours, not to mention the next days, because if I will receive a phone call from my parteners I will have to fly to Rome or Athens imediately.
That’s why I preffer to make all my internet business through email.
Thanks

Tonie skrev:

Last edited:

Dweezil

hubba bubba
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
*såld*
Om ni letar hoj i England så är det TAZ och DK som omnämns mest när det gäller billigare hojar.

Här är lite från senaste Ride numret i England
Yamaha R1
List pris £9399
Bästa prisr £7699 Taz

Honda Fireblade
List pris £8799
Bästa pris £7795 DK

Honda CBR600RR
List pris £7299
Bästa pris £ 6599 DK

Suzuki GSX-R600
List pris £6949
Bästa pris £5495 Cupar

Suzuki GSX-R1000
List pris £8549
Bästa pris £6599 DK

Notera att alla hojarna förutom Suzuki GSX-R600 är paralell importerade och sålda enligt UK specificationer.Tänk på att ni behöver byta framlampan och eventuell import kostnad till Sverige

Från Sverige
TAZ 0044 845 345 6405
DK 0044 178 286 1100
Cupar 0044 133 465 5707

Listan uppdateras ständig hso Ride så det kan vara så att det skiljer, men det brukar i huvudsak vara Taz och DK så brukar vara billigast. Rekommenderar inte att köpa från Irland för det är så jävla dyrt att köpa hoj här.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
No1 skrev:

No1...

Är det kanske så att bluffarna har flyttat från EBay till mobile.de??
Det finns ju liksom några trådar redan i ämnet..
Jag är inte intresserad men kanske någon skulle "vilja visa intresse" och så få vi övriga se om försäljningen skall på klassiskt bluffarvis skall gå via tredje hand.. = BIG FAKE !!

Någon frivillig?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Sluta drömma. Låter det för billigt att vara sant så är det till 99% så också.

Mam

mam
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
En blå gixxer K6
Man lär byta alla glas tror jag för dom e inte E märkta. Vänster trafiken får man nog fixa själv.......

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Stod i MotorBörsen sent förra året att de sänkt priset på "utgående" modeller, en -03 R1 kostade i affär då 65000 kronor ny, de nämnde även andra exempel. Känns som att en tidning ändå gör en research innan dom trycker nåt sånt, så det kan ju finnas tillfällen...

Yozzi

Stödhjul köpes!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-39, Puck Dakota
0x2142 skrev:
är det någon som känner till några seriösa sidor typ mobile i england?

http://www.autotrader.co.uk/BIKES/ är rätt ok med en del hojar till salu. Sökfunktionen är kass men den som vill tjäna några spänn har tid att jobba för det ;) Du behöver mata in ett riktnummer. SW19 3RQ fungerar.

Kan nämna också att jag tittat en del tidigare och min uppfattning var då att det inte är billigare på öarna än i Tyskland. Meddela gärna om det skulle visa sig att det har ändrats!

/Y

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...