sjukt

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
3600 hel/hel på min KTM 660 SMC -06
6900 hel/hel på min Z1000 förut..

Men biljäveln har blivit dyr i stället :mad:

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Obs! ingen reklam!! Obs!

men har du kollat med insplanet.se? har en del polare som fått tips om "billiga" försäkringar från dem, vet inte hur det funkar riktigt men men...

Jag tog försäkring via insplanet.se. Bara att ringa upp dem och berätta vad man vill ha för försäkring och sedan letar de upp den billigaste av dem som passar dig bäst. Det kostar ingenting. De får provision av de försäkringsbolag som anlitat dem.
Min hoj är den första jag haft och tog kortet förra året. Jag bor ut i förorten (skall flytta härifrån i december dock) och har eget garage och halvförsäkring. Betalar 1089/mån hos Salus Ansvar. Fyller 32 i år.

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Jag tog försäkring via insplanet.se. Bara att ringa upp dem och berätta vad man vill ha för försäkring och sedan letar de upp den billigaste av dem som passar dig bäst. Det kostar ingenting. De får provision av de försäkringsbolag som anlitat dem.
Min hoj är den första jag haft och tog kortet förra året. Jag bor ut i förorten (skall flytta härifrån i december dock) och har eget garage och halvförsäkring. Betalar 1089/mån hos Salus Ansvar. Fyller 32 i år.

Det kan funka bra, men det verkar som om de inte har avtal/kollar alla bolag. Jag fick betydligt billigare på hojen då jag ringde själv. Bilen blev billigast med mäklare.

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Det kan funka bra, men det verkar som om de inte har avtal/kollar alla bolag. Jag fick betydligt billigare på hojen då jag ringde själv. Bilen blev billigast med mäklare.

Nä, de har bara avtal med några st. Då var det väl en 9 st eller ngt.
If tex kan vara skitbilliga för vissa och svindyra för andra beroende mkt på vart man bor och så. För mig skulle de bli riktigt dyra.
Vilket bolag fick du bra avtal på då?

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
1200 per år :D

Skönt o åka offroad ibland.... I alla fall när försäkringen ska betalas.

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Nä, de har bara avtal med några st. Då var det väl en 9 st eller ngt.
If tex kan vara skitbilliga för vissa och svindyra för andra beroende mkt på vart man bor och så. För mig skulle de bli riktigt dyra.
Vilket bolag fick du bra avtal på då?

Länsförsäkringar

patR1k

Det kostar att ligga på topp..
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
snowracer tills våren kommer...
själv får man hosta upp med 27,500:- hel/hel (2300/mån) å så en satans dyr självrisk :(
har ju tagit smc försäkringen hos folksam...
men som sagt va fan ska man göra?? :gnissla

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
1324:- hel/hel för mig hos salus. kan inte klaga.

Helt okej :)

Det konstiga var att första gången jag ringde så skulle dom ha typ 500:- i månaden. Så jag ringde runt till de andra FB och kollade. Det visade sig att salus var lite billigare ändå, men när jag ringde och skulle teckna försäkringen fick jag ett helt annat pris... vilket var mycket bra.

Storm_666

FD MC-LIGIST. NU ÄNNU VÄRRE.
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Gsxr 1000 -04 och -13
Insplanet fixade helförsäkring åt mej för 640:- i månaden på autogiro på min Gsxr 750 -00 hos Salus ansvar.

Solid snake

Guest
8359:- för R6an o 23000 för cbr:n :mad: :mad:

Men va fan man lever bara en gång...
Hallåja, funderat på att ringa fler än 3 bolag? :tungan

Jag fick 6000 på min förra cbr, trafikförsäkring.

Men det hade inte gjort så mycket om jag hade vurpat med den för den hade bara sett ännu råare ut isf. :yoparty

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
nej.. har jag inte... vet inte heller hur det fukar.. var inne där men det verkade klyddigt.. så jag skippade.. ringde hela listan istället.

Det är inte svårare än att ringa vilket bolag som helst, med skillnaden att dom ser ett antal bolag samtidigt och kan plocka ut det billigaste alternativet.
Dock inte säkert att det är det billigaste för det. Dom har ju bara en del av bolagen anslutna inte alla.
Men har man tid så är det bara att göra en lista med alla bolag man kan komma på/hitta och ringa dom ett efter ett.
Sedan har man s.a.s det hela svartpåvitt...
Och ja det kan skilja flera hundra procent från ett bolag till ett annat för samma sak.
Den stora frågan är hur. Är väl så enkelt kanske att man inte vill ha en viss kategori försäkringstagare i ett visst bolag och därför fabulerar man ihop en premie som avskräcker alla utom kanske någon enstaka:D

/U

guffy

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
Triumph Sprint RS 955i -00
Efter som trådstartaren är "klar" med tråden, kanske man kan ställa en liten följdfråga.

Vad är skillnaden mer än ersättningen för egen hoj mellan Hel- och halvförsäkring?
Får man ersättning för invaliditeten när man sitter i rullstol resten av livet? eller går den på hem/liv?

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
strax under 5000 kr helförsäkrad påställd året runt. Jag vet inte vem bmw har :ligga med på if men bra priser är det i alla fall. 3500 kr för en 650 gs, om man gillar offroadhojar. Tycker det kryllar av gs på vägarna.

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
BMW S1000rr
Efter som trådstartaren är "klar" med tråden, kanske man kan ställa en liten följdfråga.

Vad är skillnaden mer än ersättningen för egen hoj mellan Hel- och halvförsäkring?
Får man ersättning för invaliditeten när man sitter i rullstol resten av livet? eller går den på hem/liv?

Invaliditeten vet jag inte, men har för mig att den går på trafiken?

Halv så har man hojen stöld samt brandförsäkrad, sedan på hel så får man ersättning för skadorna på hojen utifall man gör tappa-hojen-tricket :yoparty eller kör på ngt vilt-..(vagnskada), alltså att man kraschar hojen så betalar man självrisken och får den fixad efter säsongens slut typ :gnissla

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Invaliditeten vet jag inte, men har för mig att den går på trafiken?

Halv så har man hojen stöld samt brandförsäkrad, sedan på hel så får man ersättning för skadorna på hojen utifall man gör tappa-hojen-tricket :yoparty eller kör på ngt vilt-..(vagnskada), alltså att man kraschar hojen så betalar man självrisken och får den fixad efter säsongens slut typ :gnissla

Rätt så. Personskador går alltid på det egna fordonets trafikförsäkring i första hand.

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
sålt hojen så 0:- i försäkring :yoparty

Nej men alltså det är så sjukt med försäkringar i storstäderna, jag kommer aldrig någonsin ha mer än en halvförsäkring på en sporthoj jag köper om ens det, makalösa priser! Bättre investera i kraschkåpor o.s.v.

Betalade 9700.-/år för endast trafik på gixxern.

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
sinnespriser .. !!!

3500 hel/hel ... orkar man att leva med :)

Robz

Guest
Sprillans Gixxer 1000 K7: 8200:- hel/hel....
Fördelen med att bli lite äldre - ej klokare eller försiktigare, bara äldre :D

När det gäller banåka är det en soppa just nu...
Själv kommer jag snart byta från nuvarande LF (som faktiskt har hyfsade vilkor även för banåka under kontrollerade former (med Instruktör)).

Folksam är vettigast just nu om man har en SMC-BKK-kurs i ryggen, vilket ALLA Sporthojsåkare borde ha! Minst 2 ggr per år på bana, så man lär sig hantera sin hoj.
Jag har sett många under åren som "tror" de kan hantera sin hoj, och faktiskt kör riktigt bra under höga hastigheter på allmän väg... men ujjj vad mycket det finns kvar att lära ut när dessa "fantomer" kommer ut på bana första gången :D
Har själv mycket kvar att lära mig :tummenupp

/Instruktör i BKK - Röd grupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha