SKÄRPNING mc åkare!!!!!

tele

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Honda SuperMagna -87
OK, du vill ha miljöargument... Ni (kanske inte du personligen, men chaffisar), kastar er ut i omkörningsfilen för att ni tänker "nu har jag en lucka", kanske under rusningtrafik och tvingar 2 bilister att använda bromsen, bara där har du ett extra utsläpp i form av all skit som bromsbeläggen består av. Och i o med att du håller 90 km/h och den du kör håller 88, så växer kön med bilar bakom dig, inget ovanligt att det är 10-12 bilar i kön och alla dessa bilar ska senare gasa upp till sina tidigare 110-120, inklusive jag som kör lätt lastbil i jobbet. Allt för dina 2 km/h. Ta det kontra dina utsläpp från 88 till 90.
Vidare har du kanske märkt att det kan vara vissa personer som har svårt för att gasa ordentligt på påfartsramper, och när man ligger bakom dem, och inte kan tajma in en lucka för det kanske ligger 2-3 lastbilar i följd, hade det underlättat som fan om ni kunde flytta er. Men icke. De som gör det är lätträknade.

jaja...börjar kanske bli petigt...vad tror du skulle hända med utsläpp(avgaser) om bilarna oxå skulle hålla 80-90..
så om vi slutar vara petiga kanske? vi ska tänka på miljön så klart men på en lagom nivå, annars tror jag ingen orkar bry sig.
kan väl tillägga att vi skickar så många trailar som möjligt med järnväg på jobbet.. :tummenupp

inte alltid man kan flytta sig till vänsterfilen heller när ngn kommer på ngn påfartsramp om man blir omkörd eller ngn snart ska köra om oss.

att det finns idioter lär vi aldrig komma ifrån...dom finns även i bilar å MC

:fakta
Bra tele ställ skåpet på rätt plats. :whip

hehe...tackar

Last edited:

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
vilken jävla tur att vi alla är så bra på att sköta oss i trafiken *läs med lite ironi nu*

det hela grundade jag ju bara för att inte vilja se nån fler död efter vägarna... sen kan det vara lastbilarna lika väl som en bilist eller cyklist som orsakar det hela.. Men ville bara påminna alla att vi inte är odödliga....:rolleyes:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy