Smagatusk skrev:
Goodwill-kortet använder man väl bara till befintliga kunder?
Jag hänger inte med riktigt i resonemanget att bjuda på en 500-ing? Visst, till en polare är det väl ok men till en person som ska ha loss hela jävla motorn? Det sänder väl signaler att det är en hemmapulare som gör allting själv som bara kommer när skruvar kärvar fast? Här sabbar meken verktyg och folk tycker att han ska BJUDA på det?! Vafan?!
500 spänn är 500 spänn och man betalar fan inga räkningar till E.ON genom att säga att man är en sjysst lirare som jobbar ideellt.
Nja, som vissa har påpekat ovan så kan man på ett enkelt sätt skapa sig nya kunder genom att vara lite schysst med just sådana här grejer.
Just själva begreppet Goodwill har ju med ett företagsrykte att göra och värdet av den inarbetade kundkretsen så jag tycker nog att man kan räkna in en sån här grej i det.
Som jag nämnde i mitt inlägg har jag själv flera gånger vart med om detta, t.ex. med min mutter till framdrevet, då tog jag hojen till min lokala däcksnasare, det tog honom under en minut att lossa den och jag bjöd på energidryck.
Gissa vart jag kommer köpa mina däck sen?
Gissa vad jag berättar för mina polare?
Jag tror att denna verkstaden vinner mer än en ynka 500ing på denna, låt mig faktiskt kalla det, marknadsföring, mun-till-mun spridning kallas begreppet.
Sen om det är så att ett verktyg har gått sönder, det tog riktigt lång tid, den satt överjävligt etc, så visst då kanske det är skäligt att fakturera en 500ing.
Jag skriver även ovan att mitt resonemang håller om det gick fort och enkelt, vilket jag får uppfattningen av att det gjorde, åtminstone i första inlägget.
Sen tycker jag också så här, att låt oss säga att det bara var en random mekanisk verkstad eller dylikt han gick till, som således kanske inte skulle tjäna något i form av den marknadsföring jag beskriver ovan, då kan man ÄNDÅ vara schysst och dra loss bulten mot typ en energidryck eller kanske ingen ersättning alls. Bara för att vara snäll och schysst helt enkelt!
Det hela förutsatt att det går enkelt och snabbt då.