Skärpning

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Ni MÅSTE skärpa er med svenskan på 125-forumet. Jag vill inte påstå att jag stavar som en gud eller kan all gramatik perfekt. Men säger kan ALDRIG stavas säjjer. Flicka kan heller aldrig stavas flikka. Sånt tillhör Lunarstorm och inte Sporthoj.com.

Skärpning grabbar!

Last edited:

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Neehh d e ju sjit ballt säjjer phlikka_89.

Nej men helt allvarligt, det är inte att folk är dumma (undantag för vissa), folk orkar inte kolla igenom det dom skrivit. Bästa straffet vore ju om alla lät bli och svara på folks trådar som innehåller stavfel. Alla idiotiska trådar som tex, Vilken 125a är bäst? Hur fort går den?, Hur snabbat accelererar den?

Nu på sistonde har har det varit jävligt mycket trådar som handlar om nada, utan bara folk som inte har något för sig, startar trådar bara för skojs skull.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
EBS skrev:
Ni MÅSTE skärpa er med svenskan på 125-forumet. Jag vill inte påstå att jag stavar som en gud eller kan all gramatik prefekt. Men säger kan ALDRIG stavas säjjer. Flicka kan heller aldrig stavas flikka. Sånt tillhör Lunarstorm och inte Sporthoj.com.

Skärpning grabbar!

lägg till alla dessa satans särskrivningar också! "en fryst kyckling lever", "mörk hårig sjuk sköterska".....

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Accelerated skrev:
lägg till alla dessa satans särskrivningar också! "en fryst kyckling lever", "mörk hårig sjuk sköterska".....

Hahah :D Ja, det förekommer ju ganska ofta. Jobbigt att läsa särskrivningar, jobbigare än när någon skriver talspråk tycker jag.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
NatoN skrev:
Hahah :D Ja, det förekommer ju ganska ofta. Jobbigt att läsa särskrivningar, jobbigare än när någon skriver talspråk tycker jag.

Har genom skolan tillgång till ett stort verkstadsföretags intranet. Bland allt intressant och mindre intressant kan man se matsedel för de olika restaurangerna på området, bland annat där vi käkar. För någon vecka sedan serverades något jag inte kom ihåg med "kul potatis". Kände att jag var tvungen att skicka en kommentar till den som är ansvarig för siten, och frågade vad som var så kul med potatisen? Fick till svar: "Du får väl åka dit själv så får du se!". Någonting säger mig att jag mailat ett riktigt grinigt mattantsorginal

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
EazyD skrev:
Neehh d e ju sjit ballt säjjer phlikka_89.

Nej men helt allvarligt, det är inte att folk är dumma (undantag för vissa), folk orkar inte kolla igenom det dom skrivit. Bästa straffet vore ju om alla lät bli och svara på folks trådar som innehåller stavfel. Alla idiotiska trådar som tex, Vilken 125a är bäst? Hur fort går den?, Hur snabbat accelererar den?

Nu på sistonde har har det varit jävligt mycket trådar som handlar om nada, utan bara folk som inte har något för sig, startar trådar bara för skojs skull.

Då borde vi bojkotta ditt inlägg då.
Hur snabbt accelererar den?
Nu på sistone har det varit etc.etc.

:hihi

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Mykket å gella över dah... så lenge mann fårr fram sitt budskapp sah e de vel no biggie...

Jonathan

Guest
EBS skrev:
Ni MÅSTE skärpa er med svenskan på 125-forumet. Jag vill inte påstå att jag stavar som en gud eller kan all gramatik prefekt. Men säger kan ALDRIG stavas säjjer. Flicka kan heller aldrig stavas flikka. Sånt tillhör Lunarstorm och inte Sporthoj.com.

Skärpning grabbar!

"..jag vill inte påstå att jag stavar som en gud eller kan all gramatik prefekt. Men säger..."

prefekt?

Förlåt, men jag var bara tvungen :hihi

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mito mannen skrev:
"..jag vill inte påstå att jag stavar som en gud eller kan all gramatik prefekt. Men säger..."

prefekt?

Förlåt, men jag var bara tvungen :hihi

Som sagt, jag är långt ifrån perfekt. Men stor bokstav och punkt tycker jag är grundläggande.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
EBS skrev:
Ni MÅSTE skärpa er med svenskan på 125-forumet. Jag vill inte påstå att jag stavar som en gud eller kan all gramatik perfekt. Men säger kan ALDRIG stavas säjjer. Flicka kan heller aldrig stavas flikka. Sånt tillhör Lunarstorm och inte Sporthoj.com.

Skärpning grabbar!

Vem f*an bryr sej hur någon stavar? :va

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
RED_LiME skrev:

Det kan bli jobbigt att läsa när det e för mycket stav och grammatiska fel. Har läst många inlägg som är riktigt jobbiga att komma igenom!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Exempel:

_________
Ja tjöpte en nY håjj i vekkan. feTT va denn går nU ska ja tjöpa en jolly råger pipa ock trim te dEN *smajl* jAG kåmmer dra alla på stripen i såmmar! NU en fråga???? Hur forrt axxelerrerar en rd125:a utan drevning? min brårsa ha typp FETT med prylar på sin åck den görr typ 0-100 på 4,2 seckunder!
_________
Jag köpte en ny hoj i veckan. Den går fort som fan. Nu tänkte jag köpa en (sätt in valfri 125 pipa här) och trimma den. Jag kommer dra alla på strippen i sommar. Nu en fråga: hur fort accelererar en rd125:a utan att man har drevat om den? Min bror har kittat sin hoj med allt som går och den gör 0-100 på 4,2 sekunder!
_________

Vilken text var lättast att förstå?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Freppa skrev:

Beror ju lite på var på "fjortis/vuxen-skalan" man befinner sig... :hihi

Fast det var ett bra exempel.....

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Freppa skrev:
Exempel:

_________
Ja tjöpte en nY håjj i vekkan. feTT va denn går nU ska ja tjöpa en jolly råger pipa ock trim te dEN *smajl* jAG kåmmer dra alla på stripen i såmmar! NU en fråga???? Hur forrt axxelerrerar en rd125:a utan drevning? min brårsa ha typp FETT med prylar på sin åck den görr typ 0-100 på 4,2 seckunder!
_________
Jag köpte en ny hoj i veckan. Den går fort som fan. Nu tänkte jag köpa en (sätt in valfri 125 pipa här) och trimma den. Jag kommer dra alla på strippen i sommar. Nu en fråga: hur fort accelererar en rd125:a utan att man har drevat om den? Min bror har kittat sin hoj med allt som går och den gör 0-100 på 4,2 sekunder!
_________

Du har surfat mycket på lunarstorm märker jag :)

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag TROR att oavsett om man är 13, 18 eller 30 så är text 2 den lättaste att läsa. Dock är jag gammal ful och fet och förstår inte dagens ungdom (det var bättre förr när vi hade vänstertrafik och aga i skolan! ;))

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Känns som om det här tråden behöver en liten uppning. Snart börjar jag tabort trådar där folk inte kan skriva ordentligt.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
RED_LiME skrev:

Händer ibland att jag inte svarar för det ser för oseriöst ut.
Om någon skriver en tråd om att han/hon behöver hjälp med nåt mekaniskt och det ser helt oseriöst ut, då sitter inte jag och skriver i flera minuter för att hjälpa killen/tjejen.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...