Skåne, tillhör sverige?

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Tack.. men jag tänker inte låta min dotter växa upp på en internationell-soptipp där hon riskerar att bli våldtagen av någon utsläppt dåre, som sedan benådas för att han skyller på sin morgonrock!

Så, vad händer när du flyttar från 'skaune'land, till ett helt annat land? Spär du inte bara på deras internationella-soptipp istället? Kanske du blir en importerad dåre, som skyller på din morgonrock istället? :näsblod

Däremot förstår jag det hela att flytta till värmen, det är du inte ensam om att vilja göra :D
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Som någon tidigare sagt, det är inte BARA i Skåne som man behärskar felstavandets konst. :)

Särskrivningar och att inte kunna skilja på "de" och "dem" är väl spritt i hela landet, och dessutom ett mycket större problem? Personligen tycker jag det ser ännu fånigare ut än att skriva "bytade", vilket ju inte är felstavning utan snarare att skriva talspråk.

"Dem kan ju inte stava i Skåne" :D
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Ägnar en tanke till alla annonser från Skåne, både på blocket och i SH köp&sälj, vad betyder:

fälj
fäljar
bytat
bytade

Ser de i var och varannan annons, går ni i skolan?:tungan


HAHAHAHAHAHAHA och iår får de FAn inte vår tidigare en oss hahahahah SNÖ:tungan
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
2788597 Så, vad händer när du flyttar från 'skaune'land, till ett helt annat land? Spär du inte bara på deras internationella-soptipp istället? Kanske du blir en importerad dåre, som skyller på din morgonrock istället? :näsblod

Däremot förstår jag det hela att flytta till värmen, det är du inte ensam om att vilja göra :D
Nja, syftar väl på rubriker som..

"mentalt sjuk man släpps ut, mördar 4årig pojke"
"två män slår ihjäl gamling, skyller på varandra och släpps fria"
"berusad man kör ihjäl en hel familj, får 6 mån fängelse"
"föräldrar torterar pojke till döds, skyller på varandra osv"

Kort sagt ett havererat rättssystem

Den internationella soptippen är en annan historia!
 

njelger

Guest
Vi har väldigt hög koncentration av nysvenskar så det kan kanske vara mer rättvisande om du kollar namn på den som lagt ut annonsen....
:D

De e tack vare oss som ni inte tillhör damnark nu, Allt norr om kalmar satt i fina balkläder o sminkade sig när vi slogs mot Kristian Tyrann... :arsele

När vem slogs mot Christian Tyrann?
Och när?
Skåne var danskt under Christian II ?
Eller menar du att du är Gustav Vasa?

Jag vetifasen om Danmark vill ha (tillbaks) skåne idag. Bättre att ha som reserv med arbetskraft när det behövs. Framförallt till lågutbildade låglönejobb som ingen vill ha i Danmark. Även inom vissa IT jobb går det ju att hitta billig arbetskraft i Sverige.
Danskarna fattar ju inte heller vad skåningar säger.

Jag är ju halv skåning - halv 08:a och har bott i Danmark flera år.

Jag vill bara säga att Skåne rockar. Stockholm likaså.

(Fast Malmö borde betala för sig självt och inte sluka miljarder från Robin Hood som går ner i Repalus inkompetenta fickor.)

ps
Myten om Kristian den gode uppstod under andra hälften av 1900-talet, och omhuldas idag främst av skånska "patrioter".
ds
 
Last edited:

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
"Ormet kruper"

När inte skribenterna i Sveriges större tidningar skriver rätt:fakta behöver man knappast göra det på SH.

Visst är det härligt med dialekt:) . Men att skriva som det låter är något man oftast gör på lågstadiet eller om man har dyslexi.

I södra delen av vårt land tar diftongerna över, i Stockholmsregionen används "vart" flitigt både här och där, men oftast där det inte kan användas, och i dom norra delarna saknas allt som oftast sista vokalen.

Skriv som satan:yoparty , kör som satan:yoparty och så ses vi på SwedenRock:yoparty
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)

Massa svammel om att dom som bor på skånska västkusten känner mer samhörighet med danskarna än med resten av Sverige

Vad fan jiddrar du om? :va

Tyvärr måste jag ju flytta för att få hedra mitt ursprung.. Man kan ju knappt dricka en "nubbe" i Sverige förrän någon "integrations-ansvarig" kommer och skriker.. - Hets mot fooolkgruuupp!!!!

Nej men stick härifrån då om det är så jävla dåligt och försök hitta ett bättre land. :hej :)
 
Last edited:

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Nja, syftar väl på rubriker som..

"mentalt sjuk man släpps ut, mördar 4årig pojke"
"två män slår ihjäl gamling, skyller på varandra och släpps fria"
"berusad man kör ihjäl en hel familj, får 6 mån fängelse"
"föräldrar torterar pojke till döds, skyller på varandra osv"

Kort sagt ett havererat rättssystem

Den internationella soptippen är en annan historia!

jo, det förstod jag, försökte bara dra dig lite över kanten där o ta död på allmänna uppfattningar som verkar finnas ibland :) Men det där lät mer som 'nyhetsrubriker'. vi vet väl alla hur duktiga *host* en stor del av våra skribenter är nu förtiden..
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Nja, syftar väl på rubriker som..

"mentalt sjuk man släpps ut, mördar 4årig pojke"
"två män slår ihjäl gamling, skyller på varandra och släpps fria"
"berusad man kör ihjäl en hel familj, får 6 mån fängelse"
"föräldrar torterar pojke till döds, skyller på varandra osv"

Kort sagt ett havererat rättssystem

Den internationella soptippen är en annan historia!

Ska du flytta från Sverige för att du anser att vi har ett "havererat rättsystem" (detta verkar du grunda på några tidningsrubriker)?

:rofl

Får man fråga vilket land du ska flytta till? USA eller? :lol
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
2789102 Ska du flytta från Sverige för att du anser att vi har ett "havererat rättsystem" (detta verkar du grunda på några tidningsrubriker)?

:rofl

Får man fråga vilket land du ska flytta till? USA eller? :lol
Yepp!
Vi har ganska mycket stålar och planerar därför sköna privatskolor åt våra barn..
Dessutom får man ju skjuta den fan som trampar på ens tomt!!
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Jepps,, visst kallades han den gode (tror man) men så e de med de mesta... :tummenupp

När vem slogs mot Christian Tyrann?
Och när?
Skåne var danskt under Christian II ?
Eller menar du att du är Gustav Vasa?

Jag vetifasen om Danmark vill ha (tillbaks) skåne idag. Bättre att ha som reserv med arbetskraft när det behövs. Framförallt till lågutbildade låglönejobb som ingen vill ha i Danmark. Även inom vissa IT jobb går det ju att hitta billig arbetskraft i Sverige.
Danskarna fattar ju inte heller vad skåningar säger.

Jag är ju halv skåning - halv 08:a och har bott i Danmark flera år.

Jag vill bara säga att Skåne rockar. Stockholm likaså.

(Fast Malmö borde betala för sig självt och inte sluka miljarder från Robin Hood som går ner i Repalus inkompetenta fickor.)

ps
Myten om Kristian den gode uppstod under andra hälften av 1900-talet, och omhuldas idag främst av skånska "patrioter".
ds
 

Solid snake

Guest
2788619 Som någon tidigare sagt, det är inte BARA i Skåne som man behärskar felstavandets konst. :)

Särskrivningar och att inte kunna skilja på "de" och "dem" är väl spritt i hela landet, och dessutom ett mycket större problem? Personligen tycker jag det ser ännu fånigare ut än att skriva "bytade", vilket ju inte är felstavning utan snarare att skriva talspråk.

"Dem kan ju inte stava i Skåne" :D
De verkar inte kunna stava i Södertälje heller för den delen.

Det heter inte "dem" i din sista mening, utan det heter "de."
 

HojRevival

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Smålänning för det mesta
Hoj
pytteliten vf400
Yepp!
Vi har ganska mycket stålar och planerar därför sköna privatskolor åt våra barn..
Dessutom får man ju skjuta den fan som trampar på ens tomt!!
Och det är vi som har ett havererat rättssystem!?
Du kommer nog hem igen efter att upplevt det underbara Amerika skulle jag tro.
Vissa områden har behagligare klimat än Sverige. Bilarna har större motorer, Bensinen är billigare. Sedan kan jag inte komma på fler fördelar.
Nackdelarna med redneck och hillbillies landet orkar jag inte ens räkna upp.
Jag började med Bush, sen insåg jag att det aldrig skulle ta slut.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top