Skånevåren-turen 22 april

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
CeltaniC skrev:
2093211 Hej och Hjärnskakning! :huvet Ja vilken underbar tur Mavve! en riktigt fullträff! förutom det tråkiga slutet..... men i'll be back.

//Cel
Hjärnskakning?!? Hur fan gick det till? Har du sån? :va :hihi
Nåja, slutet gott allting gott, shit happens. Jag vet att du snart är tilbaka. :tummenupp Har en rulle silvertejp om det hjälper nåt...

PGH skrev:
2094245 FAN vad gött det är o köra!
Efter dagens race lämnas ju så klart en rapport. Körde vilse endast 2 gånger :va Snirklade mellan regnskurarna. Tycker en del av gruset har försvunnit :banana Testade lite andra småvägar men ju mindre vägar/mer kurvor desto mer grus o tjälknölar finns det :mad: Det är klart att rundan kan bli kurvigare på vissa sträckor men inte ännu, VV får laga först.
Du kan inte ha kört samma runda som jag gjort?! :va Bara vilse två gånger? Du har fuskat och plottat den på GPS din rackare!

JKay skrev:
2094076 NEJ för fan! Det är inte hållbart.
Det blir 3 grupper:

Maverick_ou812 Grupp 1 (Troligtvis den snabbare gruppen)
PGH Grupp 2 (Troligtvis en mellan/långsam grupp)
JKay Grupp 3 (Definitivt den långsammaste gruppen)

Sen bilder som jag tar under trippen kommer att läggas upp på www.jkay.se
Vill påpeka för alla att detta INTE blir nån tävling, jag tänker köra med rejäla marginaler, alla är mer eller mindre ringrostiga och vägarna är inte 100% återställda efter vintern. Vi ska vara sociala och ha trevligt. :banana

Coola Ola

Guest
Maverick_ou812 skrev:
Vill påpeka för alla att detta INTE blir nån tävling, jag tänker köra med rejäla marginaler, alla är mer eller mindre ringrostiga och vägarna är inte 100% återställda efter vintern. Vi ska vara sociala och ha trevligt. :banana

Vad för sorts vägar räknar du med att köra? Och hur snabb i snabbaste gruppen? Brukar nog gasa rätt friskt men känner ju inte till vägarna. Dessutom, med tanke på motarden så är ju kurviga nittiovägar inte så spännande för mig så om det blir mycket sånt kanske jag borde välja en långsammare grupp.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Maverick_ou812 skrev:

Du kan inte ha kört samma runda som jag gjort?! :va Bara vilse två gånger? Du har fuskat och plottat den på GPS din rackare!

Håller med, det kommer köras med goda marginaler. Vägarna är inte i tiptop form.

Men du vet inte hur vilse jag kom, helt plötsligt var jag på baksidan av min egen trädgård :va och det var efter jag lämnat Klippan precis...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Coola Ola skrev:
2094509 Vad för sorts vägar räknar du med att köra? Och hur snabb i snabbaste gruppen? Brukar nog gasa rätt friskt men känner ju inte till vägarna. Dessutom, med tanke på motarden så är ju kurviga nittiovägar inte så spännande för mig så om det blir mycket sånt kanske jag borde välja en långsammare grupp.
Du kan vara lugn. Det blir blandad kompott och jag kommer iallafall att försöka samla ihop mitt gäng på de längre transportsträckorna som trots allt måste finnas på ett sånt här gazz. Kommer också att hålla stenhårt på hastighetsgränsen i 50 områden, vi på sporthojar har tillräckligt dåligt rykte redan innan så det där behöver vi inte spä på.
På kurviga 70 och 90 vägar... tja... vi kör ju sporthoj som sagt... :tungan

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Maverick_ou812 skrev:
2094468 Hjärnskakning?!? Hur fan gick det till? Har du sån? :va :hihi
Nåja, slutet gott allting gott, shit happens. Jag vet att du snart är tilbaka. :tummenupp Har en rulle silvertejp om det hjälper nåt...
Ja det undrar jag med, mådde rätt ok på hemvägen men det blev lite värre senare på kvällen när jag var på akuten. Ingen allvarlig men en liten som gör mig bunden att vara hemma resten av veckan.. :huvet :6surkart

så tyvärr får ni ta bort mig från listan pga :kryckor and no bike :(

//Regards Cellieboy ;)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Maverick_ou812 skrev:
2094468 Vill påpeka för alla att detta INTE blir nån tävling, jag tänker köra med rejäla marginaler, alla är mer eller mindre ringrostiga och vägarna är inte 100% återställda efter vintern. Vi ska vara sociala och ha trevligt. :banana

Nu sa du det jag tänkte säja på lördag. Så då slipper jag det....*visslar*
Nä, skämt och sidor....det ÄR viktigt att vi inte kör över vår egen förmåga att hålla oss kvar på vägen. Därför ingen buskörning!! :mattias

CeltaniC skrev:
2094550 Ja det undrar jag med, mådde rätt ok på hemvägen men det blev lite värre senare på kvällen när jag var på akuten. Ingen allvarlig men en liten som gör mig bunden att vara hemma resten av veckan.. :huvet :6surkart

så tyvärr får ni ta bort mig från listan pga :kryckor and no bike :(

//Regards Cellieboy ;)

Men...hujedamej!! Klotade du på VÅR tänkta runda??
Var? Hur illa?

Valinsky

Där makt finnes, finnes ingen frihet!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Yamaha FZX 750
Apropå vädret..... om det nu (gud förbjude!!), mot all förmodan, skulle råda hagel och drivis på lördan - v.b. att turen ställs in på obestämd framtid. :(

Vad är då alternativplanen?? Vi ska möjligtvis inte gå på krogen å tillsammans ljuga ihop hur jävla kul å fantastisk rundan egentligen var?? :dricka

....nähä, inte det nä.... :rolleyes:

Bara undrade lixom. Ursäkta.. :huvet

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Maverick_ou812 skrev:
2094507 Sen var det ju det här med vädret....

Vilket innebär att det kommer MYCKET folk!!! :gnissla

Valinsky skrev:
2094605 Apropå vädret..... om det nu (gud förbjude!!), mot all förmodan, skulle råda hagel och drivis på lördan - v.b. att turen ställs in på obestämd framtid. :(

Vad är då alternativplanen?? Vi ska möjligtvis inte gå på krogen å tillsammans ljuga ihop hur jävla kul å fantastisk rundan egentligen var?? :dricka

....nähä, inte det nä.... :rolleyes:

Bara undrade lixom. Ursäkta.. :huvet

Blir det kasst väder häcklar jag gärna någon på krogen! :hihi

Sniper

Guest
JKay skrev:
2094586 Nu sa du det jag tänkte säja på lördag. Så då slipper jag det....*visslar*
Nä, skämt och sidor....det ÄR viktigt att vi inte kör över vår egen förmåga att hålla oss kvar på vägen. Därför ingen buskörning!! :mattias

Var? Hur illa?

vad är buskörning Förklara :va

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Sniper skrev:
2094639 vad är buskörning Förklara :va

Ja, kom med en bra definition på "buskörning" nu va JKay :) Usch, sån fråga vill inte jag få. Kommer bara leda till vilda diskussioner o senare slagsmål med tillhörande fläskläpp vilket leder till inställda runda osv :D Miljoner hojåkare=miljoner definitioner... Egentligen vet dock alla vad det innebär, för att avrunda på ett snyggt sätt.

kom igen nu va, vi har över 500 inlägg kvar innan fredag :7peta

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Kan ta bort min kompis Pos.5.5 i listan. Det var inte allt som klaffade(dålig koll på sin kalender) :huvet
Men jag har koll....jobbar varenda kväll för att kunna vara fri på Lördag :hihi

Sniper

Guest
PGH skrev:
2094693 Ja, kom med en bra definition på "buskörning" nu va JKay :) Usch, sån fråga vill inte jag få. Kommer bara leda till vilda diskussioner o senare slagsmål med tillhörande fläskläpp vilket leder till inställda runda osv :D Miljoner hojåkare=miljoner definitioner... Egentligen vet dock alla vad det innebär, för att avrunda på ett snyggt sätt.

kom igen nu va, vi har över 500 inlägg kvar innan fredag :7peta

Jag tror han menar att vi inte får sladda runt i rullgrusen :hihi

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Sniper skrev:
2094748 Jag tror han menar att vi inte får sladda runt i rullgrusen :hihi

Det tror jag också, inget sladdande i rullgrusen då alltså :mattias Det innefattar även i halmstacken :D Inget kul på denna runda mao.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
JKay skrev:
2094586 Nu sa du det jag tänkte säja på lördag. Så då slipper jag det....*visslar*

Var? Hur illa?
Nä det var inte på "eran" fantastiska runda som jag fick veta hur det kändes på att göra en dubbel backflip ala' deluxe med svårighetsgraden: Landa på en åker utan på Mavves omvägskörning hem requested by me ;) men till eran runda säger jag "Sweet!" till ;)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år