Skånevårenturen [tm] - MCK Vilse - bilder!

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Om det var detta gänget -

som svängde höger ut på väg 21 mitt för Kvidinge/Klippan i lördagsförmiddag - så kan jag bara säga att maken till dåligt trafikvett har jag sällan skådat, ut mitt framför bilar på den enfiliga vägen - gasar fullt i ettan till minst 3/4 växel - m.m

Har själv kört som en idiot på hoj under många år - men detta var skrämmande....... :mad:

det e såna som ni - om det nu var ni - som ger 2-hjulsfolket dåligt rykte på vägarna.

jag stod i fönstret & såg er alla........

Annars - mkt trevliga bilder.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
KristianAE86 skrev:
2109358 Om det var detta gänget -

som svängde höger ut på väg 21 mitt för Kvidinge/Klippan i lördagsförmiddag - så kan jag bara säga att maken till dåligt trafikvett har jag sällan skådat, ut mitt framför bilar på den enfiliga vägen - gasar fullt i ettan till minst 3/4 växel - m.m

Har själv kört som en idiot på hoj under många år - men detta var skrämmande....... :mad:

det e såna som ni - om det nu var ni - som ger 2-hjulsfolket dåligt rykte på vägarna.

Det var med allra största sannolikhet oss du såg, ledsen att du reagerar som du gör. Vi som ledde detta hade ambitionen att få folk att se oss på 2- hjul på ett helt annat sätt. Vi var extremt noga med att hålla 50 km/h där det var 50 och absolut 29 där det var 30.

Att det sen blir lite kaotiskt när man ska dra ut 25 hojar i en korsning och samtidigt försöka hålla ihop gruppen är tyvärr oundvikligt och jag har ingen aning om hur man ska lösa detta på ett vettigt sätt. Kanske bilisterna skulle kunna hjälpa till genom att släppa förbi oss när dom ser att vi kommer en så pass stor grupp?

Kan dock säga att jag, som reisleiter i grupp två, inte möttes av annat än hjälpsamhet från våra medtrafikanter i lördags.

Willew

Sjukskriven RadicalRider
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
----SÅLD----
KristianAE86 skrev:

Orka...

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
KristianAE86 skrev:

Kan bara beklaga om det sett ut så. Precis som Maverick skriver så va hastigheter i byar, städer strikta till gällande hastighet. Sen är jag ett hundra på att alla 88 hojarna INTE gjorde så och det har i så fall varit enstaka individer som inte tänkt till ordentligt.
Återigen, beklagar att det har hänt och att det sett ut så men då säjer jag till dig, som du troligtvis säjer till andra om MC-folket: Dra inte alla över en kant.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
KristianAE86 skrev:

Tradigt om det var vi, tyckte inte att folk i min egen grupp (1/JKay) körde ut i för små luckor, tvärt om lät folk ta den tid det tog varför vi ofta körde en uppsamling dom första kilometrarna.

Men att folk drar på när dom väl kommer ut förstår jag inte gnället med, det är väl säkrast om man relativt snabbt kommer upp i samma hastighet som bilarna som kommer körande (även om man kör med marginal så vill man ju att dom ska slippa bromsa in även om dom kör en bit över tillåtet)? Var ju knappast fråga om att dom maxdrog upp till rött på de fyra första växlarna, då skulle det för dom flesta av hojarna innebära > 200 km/h vilket man knappast kan köra på den typen av väg med så många bilar ute :7peta

(jämfört med vad jag är van vid sådana här turer så var tempot snarare ovanligt lågt vilket var bra med tanke på grus på vägarna och många som var gröna på att köra i grupp, bra jobbat JKay! :tummenupp )

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Såg KristianAE86's inlägg innan jag stack till jobbet i morse och tänkte svara nu, men pjohan summerade det rätt väl.
Tempot var väldigt sansat och att accelerera upp till trafikens hastighet så fort som möjligt är väl knappast fel.
Dessutom är det hela ett rätt ofrånkomligt resultat av "dragspelseffekten".

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Synd man jobbade...kan lova att nästa gång det blir stor runda så räkna in mig och min gammel gixxer.
Såg ut att vara riktigt trevligt!

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
KristianAE86 skrev:

Hade kännts bättre o du sagt typ, "ni kanske skall tänka er för vid korsningar då ni kommer en hel grupp eller nått" istället för att kalla oss idioter, "såg er alla"(mr polis) med en lätt smak av syrlighet i inlägget. Nu går alla i DEFENCE. Men för övrigt kan jag bara beklaga om bilister tvingats tvärbromsa pga oss. Det är inte bra, det håller jag med om. Att man drar på i ettan, big deal...

Det var dock roligt att du tyckte om bilderna!

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Alla bilderna var skitkul att se - får mig att tänke tillbaxs till 1990-1192 när jag körde som mest hoj med Helsingborgsgänget.

ang mina klagomål så tror jag nog ni förstår dem.

Jag bor 200 meter från denna korsningen & 100% fri sikt dit & man hör väldigt tydligt att - kanske inte alla hojjarna då - men säkert 50% av dem -gasar otroligt mkt - & inte bara i ettan upp till vägens tillåtna fart (90)

+ att det syns hur fort det går, okså de ggr det inte råkade vara några bilar framför.

MVH/
........K

som jag skrev innan - har själv vatt en galning bakom styret så jag vet hur det känns att vara"dubbelmoralkärring" :huvet :banana

Maverick_ou812 skrev:
2109402 Det var med allra största sannolikhet oss du såg, ledsen att du reagerar som du gör. Vi som ledde detta hade ambitionen att få folk att se oss på 2- hjul på ett helt annat sätt. Vi var extremt noga med att hålla 50 km/h där det var 50 och absolut 29 där det var 30.

Att det sen blir lite kaotiskt när man ska dra ut 25 hojar i en korsning och samtidigt försöka hålla ihop gruppen är tyvärr oundvikligt och jag har ingen aning om hur man ska lösa detta på ett vettigt sätt. Kanske bilisterna skulle kunna hjälpa till genom att släppa förbi oss när dom ser att vi kommer en så pass stor grupp?

Kan dock säga att jag, som reisleiter i grupp två, inte möttes av annat än hjälpsamhet från våra medtrafikanter i lördags.

Bra svar & jag tror dig - men som ledare ser man inte allt som händer :tummenupp

- Som bilist själv så gör jag alltid vad jag kan för att underlätta förhojjar i trfiken - då de har lättare att ta sig fram på alla de´vis.

K

Så nog om detta nu snälla ni - jag står för vad jag skrev - men jag ville okså ventilera mina tankar med er om detta :)

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Så det är helt enkelt fråga om NIMBY*?

(* Not In My Back Yard )

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Min oj har ju fastnat på jättemånga bilder! :banana

Och nån jävel var riktigt snabb och lyckades fånga ögonblicket när jag fick JKays magiska kod till hans kort!! :tuttar :hihi

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
KristianAE86 skrev:
2109679 Alla bilderna var skitkul att se - får mig att tänke tillbaxs till 1990-1192 när jag körde som mest hoj med Helsingborgsgänget.

ang mina klagomål så tror jag nog ni förstår dem.

Jag bor 200 meter från denna korsningen & 100% fri sikt dit & man hör väldigt tydligt att - kanske inte alla hojjarna då - men säkert 50% av dem -gasar otroligt mkt - & inte bara i ettan upp till vägens tillåtna fart (90)

+ att det syns hur fort det går, okså de ggr det inte råkade vara några bilar framför.

MVH/
........K

som jag skrev innan - har själv vatt en galning bakom styret så jag vet hur det känns att vara"dubbelmoralkärring" :huvet :banana

Bra svar & jag tror dig - men som ledare ser man inte allt som händer :tummenupp

- Som bilist själv så gör jag alltid vad jag kan för att underlätta förhojjar i trfiken - då de har lättare att ta sig fram på alla de´vis.

K

Så nog om detta nu snälla ni - jag står för vad jag skrev - men jag ville okså ventilera mina tankar med er om detta :)

Du klagar alltså på att alla accelererade kraftigt på en 90-väg :rolleyes:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
KristianAE86 skrev:
2110011 nej - läs igen - men nu lämnar vi denna delen :pannkyss

kanske va mig du såg/hörde nån gång då..har man bara 25kw o vill hänga på e de bara o maxa alla växlar ut på 90vägarna

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept