Skånska vägar (tankcam)

Socrates

Guest
Fan va gött det såg ut...tror jag ska flytta till skåne :) Mkt trevlig film :tummenupp
 

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
Ja...shit de där vägarna...de är för jävla roliga!!:banana :banana
Nu längtar jag om möjligt ännu mer till våren!!!! :huvet :huvet

Bra tempo och jäkligt medryckande...kanske beror på att man har kört den vägen ett par ggr innan... :)
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Fina vägar!!! :tummenupp Trots att jag av naturliga skäl kör mycket i skåne så känner jag inte igen vägarna. Var är det filmat??? :va
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Riktigt go sommar-rulle. Abstin blir ju inte lättare att hålla på avstång. Ser ut att vara vid Ystad djurpark o körning västerut. Har själv kört vägarna mot Skurup eller nått, mkt fina. ME LIKE :tummenupp
 
Last edited:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Do'h :huvet nu fick man hemlängtan ju. Kände också igen första biten, vid djurparken. Den vägen är ju roligare om man ska köra mellan sjöbo och ystad.
 

Kung Otto

Rutinerad förare™ Approved by GSXR1100R
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Öster om Landsvägen
Hoj
En Svart
Kanonfilm :D Mycke roligare än massa uillande fram o tibacka på en raka
Om kör från ysta till H-berga så finns bara denna väg
Mer såna filmer.5st :tummenupp
 

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
BMW K1300s -09
Härlig rulle! Trodde Skåne var platt? :)
Var är det ni kör någonstans? Upp med en karta.

//\//\
 

Hellraiser

MAGISTER MUNDI SUM
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Malmö
Hoj
Ducati 916, Suzuki GSX-R 750
Riktigt skön film!
Har precis köpt MC och längtar nu mer än någonsin efter att få köra på de skånska vägarna. Åkt med där bak i sommar vilket var en upplevelse som heter duga, så jag kan bara tänka mig hur det är att köra själv.

Är det inte vår snart?? :huvet

//Johanna (inloggad på Hellraisers användare)
 

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
Riktigt vackert!!!
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Är inte den som brukar gnälla, grymt skön och bra film. Dock lite dumt att åka 2 i bredd över ett krön bara...se tid 6.50...eller :) :va
 

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Skön film.. Har ju varit o kört på en del av vägarna som syns.. men var är början filmad? är sugen på att utforska till våren...
 

Andreas77

One of the lost ones
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Tomelilla/Ystad
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K6
Hojboj skrev:
Skön film.. Har ju varit o kört på en del av vägarna som syns.. men var är början filmad? är sugen på att utforska till våren...
Vi börjar i Ystad och ut på E65 sen svänger vi höger (där vi började filma) mot Bjäresjö.
 

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Vi börjar i Ystad och ut på E65 sen svänger vi höger (där vi började filma) mot Bjäresjö.

Tack tack. till våren blir det en tur ditåt.. ( eventuellt mer än en tur..=)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Andreas77 skrev:
Vi börjar i Ystad och ut på E65 sen svänger vi höger (där vi började filma) mot Bjäresjö.
He he he he.... mmmm... Rögla, Häckeberga... mumma... kända vägar och en del okända! :tummenupp Bra filmat och skön musik. Klassisk!

Skönt att se svensk sommar när den är som bäst! Hoppas ni joinar och drar nån repa med RR till våren? Ni känner ju till vägarna fast från andra hållet. :hihi
 

BigDog

Medlem
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Ducati
hur vore det om ni faktiskt försökte luta hojarna lite när det svänger? å köra i 100 knyck där det står 50 på skyltarna impar kanske på moppefreaks?
nä, slipa kurvtagningen på bana. skit i å köra 200 rakt fram å ladda mer i kurvorna istället. ni har ju vägar som heter duga i vart fall!!!

det var nån snubbe som la upp en riktigt snygg rulle från Bulten (eller vad fan det heter uppe i Tokholm) för ett bra tag sen. DET var hojåka det! att det sen egentligen hör bäst hemma på bana där inga småbarn kan ramla ut i vägen är en annan sak.
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
BigDog skrev:
hur vore det om ni faktiskt försökte luta hojarna lite när det svänger? å köra i 100 knyck där det står 50 på skyltarna impar kanske på moppefreaks?
nä, slipa kurvtagningen på bana. skit i å köra 200 rakt fram å ladda mer i kurvorna istället. ni har ju vägar som heter duga i vart fall!!!

det var nån snubbe som la upp en riktigt snygg rulle från Bulten (eller vad fan det heter uppe i Tokholm) för ett bra tag sen. DET var hojåka det! att det sen egentligen hör bäst hemma på bana där inga småbarn kan ramla ut i vägen är en annan sak.
Asså shit...vad säger man..:corn

Skitbra rulle tycker jag... :tummenupp
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top