Skånska vägar (tankcam)

BigDog

Medlem
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Ducati
he, he, zbeppo!

det finns ju även folk som gillar Fjollrajder eller NO1 eller vad han nu kallar sig här på forumet oxå. synd att han inte är lika snabb på bana som han är mellan folk som är på väg till o från jobbet.

nähä-serru. kolla in på länken här så hittar du en av alla de killar som man kan kalla hojhjältar http://www.realroadracing.com/news/0125.php

hade ju kanske inte riktigt med ämnet att göra, men, men...
 

Tobbe (R1)

Medlem
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Emmaboda
Hoj
Såld
Fina vägar! Nu blev man ju inte lite sugen på att köra hoj!
Funderade sedan tidigare på att åka ner och köra lite i Ystadtrakten nästa sommar och det verkar definitivt vara värt resan. :tummenupp
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
BigDog skrev:
he, he, zbeppo!

det finns ju även folk som gillar Fjollrajder eller NO1 eller vad han nu kallar sig här på forumet oxå. synd att han inte är lika snabb på bana som han är mellan folk som är på väg till o från jobbet.

nähä-serru. kolla in på länken här så hittar du en av alla de killar som man kan kalla hojhjältar http://www.realroadracing.com/news/0125.php

hade ju kanske inte riktigt med ämnet att göra, men, men...
Jojo visst...jag gillar också den sorten av racing, tycker de är skitballt...men jag säger inte att dehär killarna som gjort denna filmen behöver pressa gärnet i 300 blås på allmän väg...tänk på att i realroadracing finns det ingen trafik....det gör de på vanliga vägar...=)
 

BigDog

Medlem
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Ducati
exakt! :tummenupp
alltså kan man glatt hålla igen där det står 50 o sen blåsa på där det går (kanske heller inte åka två i bredd över backkrön på smal väg o så, bla, bla, bla o s v).
den som åkt lite hoj vet att när man t ex bromsar upp förbi polarn för att man inte hinner stanna i tid - då är det inte helt bra. m m, m m moralpredikan.

det är kul med film. ABSOLUT!!! men jag som gammal bajker kan tycka att man kan dra rätt friskt när man behärskar hojen man sitter på. DET lär man sig bäst genom att åka mycket bana. alltså kan JAG tycka att det ser ut att gå väl fort för vissa i vissa filmer - framförallt rakt fram...

MEN jag är oxå rätt dum i skallen ibland som när jag i somras blåste i diket på en äldre hoj jag har för att jag ville knäskrapa i kurva där jag brukar göra det med nyare cykel. man hinner tänka IDIOT ett antal gånger när man tumlar runt o tackar sig lyckliga stjärna för att inga bilar kommer o det i princip är avåkningszon. såna hjärnsläpp betalar alla försäkringstagare för, men man är samtidigt glad över att inte kört på någon annan, mer oskyddad.

enough med moralen...
 

Audiman

jaaadåååå
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
Kawa ZX6R Ninja | Såld + Fiddy
Kan någon va snäll å läga upp filmen igen, vill också se den!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
BigDog skrev:
hur vore det om ni faktiskt försökte luta hojarna lite när det svänger? å köra i 100 knyck där det står 50 på skyltarna impar kanske på moppefreaks?
nä, slipa kurvtagningen på bana. skit i å köra 200 rakt fram å ladda mer i kurvorna istället. ni har ju vägar som heter duga i vart fall!!!

det var nån snubbe som la upp en riktigt snygg rulle från Bulten (eller vad fan det heter uppe i Tokholm) för ett bra tag sen. DET var hojåka det! att det sen egentligen hör bäst hemma på bana där inga småbarn kan ramla ut i vägen är en annan sak.
Dom som gjort filmen kanske inte kör för att imponera på andra...
 

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Ystad
Hoj
BMW R 1250R -21
Mycket bra :tummenupp Nu blev suget efter våren ännu mer... Synd bara att det kommer en massa snö nu :huvet
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top