Jag och sambon har tröttnat på att sitta dubbelvikta över hojarna till och från bandagar hela tiden, så till nästa säsong ska vi ha en skåpbil att frakta leksakerna i. Prisklass någonstans kring 30 000, eventuellt någon tusenlapp extra om vi hittar något riktigt bra. Men vad ska man ha, och framför allt, vad ska vi undvika?
Egentligen är det enda kravet än så länge att vi ska kunna få in två stora sporthojar plus kringutrustning i lastutrymmet utan att behöva leka MC-tetris varje gång. Utöver detta så vore det trevligt om bilen i fråga är relativt bekväm, driftsäker och inte är ett rostmonster. Vi har kikat lite på Renault Master, Peugeot Boxer, MB Sprinter (rost?) och andra bilar i samma storlek. Jag tror att klassen under dessa, typ MB Vito-storlek, blir för litet.
Tips, tankar och idéer om dessa och andra modeller? All hjälp uppskattas!
Egentligen är det enda kravet än så länge att vi ska kunna få in två stora sporthojar plus kringutrustning i lastutrymmet utan att behöva leka MC-tetris varje gång. Utöver detta så vore det trevligt om bilen i fråga är relativt bekväm, driftsäker och inte är ett rostmonster. Vi har kikat lite på Renault Master, Peugeot Boxer, MB Sprinter (rost?) och andra bilar i samma storlek. Jag tror att klassen under dessa, typ MB Vito-storlek, blir för litet.
Tips, tankar och idéer om dessa och andra modeller? All hjälp uppskattas!