Skönaste MC-ljudet?

Walden

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Harley Davidson Street Bob 2008
kan ju säga att en hoj har aldrig låtit så bra som när jag var och hämtade min igår....
Absolut inget extra, en gammal GSX750 med ett 4-1 system. Men just att det är MIN och bara MIN och att det är min förstahoj gör att när jag tryckte på startknappen o den gick igång....FY FAN VILKET GÖTT LJUD!!!!

KÄNSLAN jag fick i kroppen (snoppen??) var ta mig fan bättre än en orgasm :D

Så i min värld låter en lite småtrimmad Suzuki GSX750 helt klart BÄST :tummenupp

Ha det alla

Thulin

Aahh.. Ljudet av en Twin!
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Svart TRX 850, Ninja slip-on
Med rätt pipor låter TRX:en grymt skönt på fullgas! Motorbromsljudet är inte helt fel heller :cool:

Annars måste jag säga att Ducce 996 med Termignoni låter klart bäst... håren reser sig på underarmarna... uj uj.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Märker att folk har en tendens att tycka att just deras egna hojar låter bäst, oavsett vad de kör.:D

De enda hojar jag egentligen tycker låter riktigt skönt är radfyror och radtreor, och självklart låter min R6:a med Akrapovic bäst...:p

Underligt att så många gillar twin-ljudet. Jag har sagt det innan och jag säger det igen: jag somnar nästan när jag hör en twin köra förbi. De låter så förbenat tråkigt!:zpy Jag verkar dock vara den enda som tycker så...

Last edited:

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati Monster 1000 och 999 låter otroligt skönt med Termignonisystem! Fifan säger jag bara!

Sen älskar jag ljuder ifrån en stånka... mmmm....

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
fred00 skrev:

Underligt att så många gillar twin-ljudet. Jag har sagt det innan och jag säger det igen: jag somnar nästan när jag hör en twin köra förbi. De låter så förbenat tråkigt!:zpy Jag verkar dock vara den enda som tycker så här...

He he... nu har du gjort bort dig....

Så du blir omkörd av oss asså, skulle skrivigt att du håller på somnar när DU kör om twinnar... :tummenupp

Men men smaken är som baken, delad o luktar illa....
min 996S 50mm helsystem låter GALET FETT BALLT GRYMT BRA ASSÅ, jag lovar att du somnar när jag drar förbi dig :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
V4'a med lite öppnare blås är oslagbart. Inget är jämförbart.

Min Sukka låter som vicken j-a hoj som helst.....precis som alla andra rad4or

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Chrille skrev:
V4'a med lite öppnare blås är oslagbart. Inget är jämförbart.

Min Sukka låter som vicken j-a hoj som helst.....precis som alla andra rad4or

Tycker att Saab's trecylindriga lät bra mycket bättre än V-fyran.. Fast det kanske inte var Saab96 V4 du syftade på..

Vill nog hålla en 90-graderstwin ganska högt på listan, fast det värsta jag hört är 1.5 liter BRMV16, med centrifugalkompressor.. Ägs av Chris Rea och han trummisen i pink floyd, kan lyssnas på här:

http://www.f1-fansite.com/sound/Brm_v16.mp3

/B

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
OLJEKYLD GSXR skrev:
En stor rad-fyra på minst 1200cc med öppet system och öppet insug, inget ljuddämpande luftburkstjafs. Små fyror låter bra men blir lite mesiga tycker jag, man måste över 1100cc för att få fram den manliga sången.

AMEN :tummenupp

1200cc, med 42mm spjällhus & trattar inne i dom individuella filtrena.... mmmm, vackert när man öppnar fullt, då kan ingen klaga på högt avgas-ljud, för det hörs inte längre !!

/XJR

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
emullo skrev:
He he... nu har du gjort bort dig....

Så du blir omkörd av oss asså, skulle skrivigt att du håller på somnar när DU kör om twinnar... :tummenupp

Faan också, där avslöjade du mig allt.:rodnar Nu kan jag inte visa mig ute på min mesiga symaskin mer.:(

klas.karlsson

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Hoj
DR 650 -97
Skönsång

DUCATI med eftermarknadspipor såklart.
Eller möjligen en skönsjungane stor 4-t stånka med juste avgassystem...

/K :D

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Hagster skrev:
Ducati Monster 1000 och 999 låter otroligt skönt med Termignonisystem! Fifan säger jag bara!

Sen älskar jag ljuder ifrån en stånka... mmmm....

Men då har du inte hört min. (alla tycker att...) När jag sitter och fiser samtidigt. Bra tröck då. Kommer hem till gården i kväll. Ring om du vill..

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
fred00 skrev:
Faan också, där avslöjade du mig allt.:rodnar Nu kan jag inte visa mig ute på min mesiga symaskin mer.:(

Assh då, inte var det så farligt inte :tummenupp

R1or låter ju fin fint de med...

NinjaRob

Tidigare DesmoRob
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-6R -98
Som många andra så tycker jag så klart att MIN låter förbannat bra :rock Det var ju därför jag köpte den :p (En Ducati 900 SSie med Ducce Performance kolfiber blås)

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Bj.O.rn skrev:
Vill nog hålla en 90-graderstwin ganska högt på listan, fast det värsta jag hört är 1.5 liter BRMV16, med centrifugalkompressor.. Ägs av Chris Rea och han trummisen i pink floyd, kan lyssnas på här:
http://www.f1-fansite.com/sound/Brm_v16.mp3
/B
Oj. Wow! Vilket ljud!
Hade jag varit lika rik som Nick Mason hade jag köpt en jag med. Bara för att lyssna på. :bow

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Ugluk skrev:
Oj. Wow! Vilket ljud!
Hade jag varit lika rik som Nick Mason hade jag köpt en jag med. Bara för att lyssna på. :bow

Japp.. 600 hästar ur 1,5 liter fördelat på 16 cyllar med dubbla cetrifugalkompressorer Hårigt värre!!!

Samt hopplöst otillförlitlig :) desutom krångel på tändningen vid inspelningen verkar det som :)

BRM-ingenjörerna hade en fascinerande vana att ständigt krångla till saker i överkant.. finns en hel del kul att läsa på nätet om man letar..

/B

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...