Skövde + 125cc

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Estremo skrev:
Får även tacka er andra för erbjudandet att hänga med på era rundor. De har verkat trevliga men jag har alltid trott att det inte finns en chans att hänga på med 125:a. Fast jag får väl lita på er och göra ett försök i alla fall. Jag håller utkik i tråden. :tummenupp

:Bugar Bono är våran "vägvisare" :Bugar o LiCro fixar våran hemsida o :confused: jag, hm "ordnings :tuttar"

Det finns alltid ngn som åker fortare än vad man själv gör, undantag Rossi och dr Madness :hihi (själv sitter jag bakpå 2fast4some.)
 
Last edited:

unamed

Guest
Estremo skrev:
Självklart. Ska bara se till att bli klar med mina nya kåpor så är jag snart ute på vägarna igen.

Får även tacka er andra för erbjudandet att hänga med på era rundor. De har verkat trevliga men jag har alltid trott att det inte finns en chans att hänga på med 125:a. Fast jag får väl lita på er och göra ett försök i alla fall. Jag håller utkik i tråden. :tummenupp


ok.. ska bara till värsås på måndag och köpa nya ostar, sen är det bara att gasa ...

åå Någon som vet var man köper bromsok färg i skövde?? :tummenupp
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
V.Andersson skrev:
Kan vi inte styra upp bankörning i vår på nån lämplig plats i skaraborg ( gokartbana) ?
Dig var det längesen man såg till. Hojen ska säljas snart antar jag?

Bankörning vore grymt kul, gärna för mig.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Lyfter tråden för att se om det finns något intresse för att gasa lite i veckan? Lite väl blåsigt för tillfället kanske men det blir nog bättre får vi hoppas.

Jag har inte lyckats ordna fram något munstycke än så jag kör strypt för tillfället. Verkar inte bättre än att jag får lämna in ett gammalt munstycke till en mekanisk verkstad så de får borra upp det lite. Får väl försöka hänga på så gott det går iaf, ska nog gå på lite mindre vägar.

Så vad säger ni som befinner er i trakterna, blir det något åkande?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Vi som samåker i skövde (samåkning skövde) arbetar just nu med en hemsida för oss. Namnet är S.F.T
Skaraborg Full Throttle. = Skaraborg Full gas

Nu får överta efter oss sedan. :D

Värt att spana in är det i alla fall när den blir färdig.

:banana Ha en underbar Mc-säsong så ses vi på vägarna pöjkar. :banana

Nga av oss brukar vara på gamla flygfältet så ta gärna en sväng förbi där då och då.

/lena

Hälsa på "Wheiliprinsen" i stan :7peta min sambo 2fast4some o mig bakpå om ni ser oss :yoparty eller på nga andra i gänget

Länk till karta över f.d skaraborg

http://www.stadskartan.se/start/karta.asp?kartid=16
 
Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jodå, jag kikar i er tråd emellanåt så lite koll har man på vad ni pysslar med. Jag bor precis vid gamla flygfältet så åka dit och titta på när ni leker lite kan man väl alltid göra.

Hur blev det med Skaraborgs 125-piloter nu då, var finns ni?
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Estremo skrev:
Hur blev det med Skaraborgs 125-piloter nu då, var finns ni?

Jag finns, ca 2 mil söder om Skara, i Kvänum :tummenupp
Fick hojjen idag, har iof inte körkortet än men men :arsele

Hojjen är strypt för tillfället men det ska det bli ändring på :yoparty
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Då går du i skola i Vara antar jag? På Lagmans kanske? Däråt finns det ju en del fina vägar.

Blir det lite fler folk så det blir någon körning kan du alltid hänga på bakpå tills du fixat körkortet, om du känner för det.
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Svanen skrev:
Jag finns, ca 2 mil söder om Skara, i Kvänum :tummenupp
Fick hojjen idag, har iof inte körkortet än men men :arsele

Hojjen är strypt för tillfället men det ska det bli ändring på :yoparty

Jag bor ju iofs bara 5 mil ifrån Skövde, kan gärna ta mig dit när kortet är i fickan.. :tummenupp

Förresten kommer min nya hoj från Skultorp, precis utanför Skövde.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Fint det. Är ju inga problem att ta sig till Mullsjötrakterna om det blir något åkande där heller. Kunde väl varit aningen roligare väg sista biten bara. Finns ju lite alternativ men då är det ju grusväg på många ställen.

Sedär, jag var i Skultorp tidigare idag. Som sagt, ingen som är sugen på åka redan nu i veckan? Verkar ju vara en hel del i trakterna som inte har fått sitt körkort än tyvärr.

Kanske mötas i Skövde, åka vägen till Öglunda, fortsätta åt Varnhem för att fortsätta över Broddetorp till Falköping. Vidare till Skara (tyvärr får det väl bli stora vägen först för att sedan ta av på gamla Falköpingsvägen), ta Stenumsvägen därifrån till Axvall, köra åt Eggby och sedan Öglunda och samma väg tillbaka till Skövde. Kan det vara något?
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Svanen skrev:
En sprillans ny Aprilia MX 125..
Hittade en snubbe som tog hem en från Tyskland.
42k tror jag det var han skulle ha, inte riktigt säker där, vet nog bättre imorgon :brinnerup

Sorry för OT :pannkyss

tänk på att de kostar ungeför 2300 kr att regga o det i sverige med :rolleyes:
annars är de ju skit bra :yoparty
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DaWoos skrev:
tänk på att de kostar ungeför 2300 kr att regga o det i sverige med :rolleyes:
annars är de ju skit bra :yoparty

blir inte som svenska återförsäljarana griniga och du blir av med garanti... nu vet inte jag hur ni gör, men om man som privat person ska ta in en cykel så anses den vara beg när den varit regad i 6 månader och körts 600 mil annars får man skatta 25% på sitt inköpspris..... om du desutom ska göra de så blir det ju inte lika roligt
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top