Borde det inte fungera att man bygger en "stomme" i 45x145-190, med lagom stora "rutor" för 3-4 st dunkar? Som man sedan surrar med spikband?
Ja, det gäller vanliga Aspen-dunkar, så de är väl rätt så mjuka.
Jo, jag kom på det efter att ha funderat ett tag. Så lastpallssoffor får det bli hemma på magasinet istället. Funkar nog som sagt bättre med lösa stolar/bord.
Flådigt
Känns dock som att man skulle vilja ha ett lägre räcke för att det ska fungera med kastspöna.
Får väl köra med flytvästtvång![]()
Som sagt, jag är tveksam till att det kommer funka tillräckligt bra men det kan ju vara värt att testa. Jag har gratis tunnor så därför valde jag det. Men nu ska jag bygga en ny flytbrygga som förlängning av bryggan vid stugan och den kommer jag troligtvis bygga med cellplast som jag kommer forma som en köl och sedan plasta in dem med glasfiberväv så att det blir slagtåligt och styvt. Med en 60hk+ motor på den så lär den gå fort

Räcket är inte för högt för att stå och fiska vid och vill man sitta ned och kasta (vilket man inte gör ändå) så har man öppning både på sidan och i fören.
Jag och brorsan har fångat många abborrar från bryggan och det är en perfekt partybrygga då man utan problem kan sitta 10-12st och grilla på den så bygg inte för litet när du väl bygger.
Jag har en 60kp-elmotor på den, började med en 32kp men den var för klen och batterierna tog slut för fort. Nu kan man köra maxfart i ca 2h på ett bra batteri.