ska den va såhär liten???

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Ja ska den det? Ser nästan ut som en liten 125:a. Den enda sporthoj som passa mej på mässan va ducati... aprilia va skön oxå.
 

Bifogat

  • yamahar6.JPG
    yamahar6.JPG
    84.7 KB · Visningar: 898

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Ort
kalmar
Hoj
ZXR400
det kan väl bara vara ett bra tecken på att dne är lätt och skön som faaaan i svängarna.. åhh dreglar vill haaa! (min lilla dröm snälla kom till mig!) :kocko haha näe bara skojar... :hihi
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
sen tycker jag faktist att just färgen svart får saker o se mindre ut, kanske har med sättet skuggorna ligger på ,eller nåt :va
 

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
jag är 189cm o har en zx636 funkar fint.. känns som om man har mer kontroll över en liten hoj.. även om jag inte kört den så mycket..
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
t-quick skrev:
jag är 189cm o har en zx636 funkar fint.. känns som om man har mer kontroll över en liten hoj.. även om jag inte kört den så mycket..
jag prova även den.. eller ja.. den nya alltså, o jag tyckte inte jag satt bra på den.. den enda som va bra va ducati.. o aprilia.. e mycket sugen på en RSV 1000... men var ska man hitta pengar till en sån :Bugar :tomten
 

P-E

Guest
R6:an är jävligt liten, satt på den, jag är 172, tyckte den var helt okej. Sporthojar är ju ganska små i regel.

R1:an är ju mycket större än R6:an, ser ut så iallafall när de står bredvid varandra. :)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
P-E skrev:
R6:an är jävligt liten, satt på den, jag är 172, tyckte den var helt okej. Sporthojar är ju ganska små i regel.

R1:an är ju mycket större än R6:an, ser ut så iallafall när de står bredvid varandra. :)
Ja det är JÄTTESTOR skillnad mellan de båda...

Yamaha R6 - R1

Längd (mm) 2045 - 2065
Bredd (mm) 690 - 720
Höjd (mm) 1105 - 1105
Sitthöjd (mm) 830 - 835
Hjulbas (mm) 1385 - 1395
Minimum markfrigång (mm) 145 - 135
Torrvikt (kg) 163 - 172
 

stimpen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Sverige
Hoj
mc
hmm är 193cm... jag tyckte jag satt bra på r6an och r1an... provkört en väns r6a också. trodde ej jag skulle sitta bra på den efter allt man läst om att är man över 180 kan man ej köra sådan. men fan det var inga probbs tyckte jag. körde ej så långt så kanske är obekväm längre sträckor? men det jag körde tyckte jag var lungt....

yamaha och suzuki hojarna satt jag skitfint på... kawasakin kändes som styret var närmare så man skulle få krypa ihop mer för att komma ner.

sen honda vet jag ej vad de gjort... ej provat honda innan och vet ej om nån annan tänkte på det. men på deras cbr1000 så på tanken var där en utbuktning där man har benen. så det blev att man hade mitten av låret mot utbuktningen bara sen luft mellan benet och hojen framför och bakom utbuktningen.... vet ej om ngn annan tänkt epå det men jag tyckte det kändes obekvämt.
så man på alla de andra kunde ha benen helt tryckt mot hojen hela vägen.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
ska den va såhär liten???

trodde nästan det skulle vara en bild på något helt annat med den rubriken :hihi

flåt, är lite trött..
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
det är ju en japanare, dem är ju kortväxta där borta ;)
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
chukabowa skrev:
Ja ska den det? Ser nästan ut som en liten 125:a. Den enda sporthoj som passa mej på mässan va ducati... aprilia va skön oxå.
Nää ser ut som en 250:a
Åk på gammalt skrot om du ska sitta vettigt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top