Ska du köpa julklappar?

Skall du köpa julklappar!

• Antal röstningar
    0

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
Klart jag ska köpa julklappar...fast å andra sidan,är jag aldrig ute i julstressen o handlar...utan börjar i GOD tid :D

Både små o stora tycker om att få klappar- och jag tycker det är roligt att handla dem (klapparna alltså)

Julen är en mysig tid.....den blir vad man gör den till :tummenupp
Just nu saknar bara snön....

//Lillan

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Lillan skrev:
2643732 Just nu saknar bara snön....

Du får nog fortsätta sakna

Redan om 20 år kommer tomten att tvingas lämna släden hemma. Åtminstone för hembesöken söder om Mälardalen. Det spår tv-meteorologen Pär Holmgren.
Vita jular är något vi bara kommer att minnas och drömma om.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Paradoxy skrev:
2640183 Skulle gärna slippa det och skita i allt vad jul heter.
Det är ju ingen härlig "julkänsla" när julafton är uppdelat så jämnt som möjligt mellan mor och far. Plus en flickvän som ska in på något ställe, eller till och med båda.

Det kan jag hoppa in och intyga!
Men nån shej är inte inblandad dock. Som tur är ?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
KGK skrev:
2643766 Du får nog fortsätta sakna

Redan om 20 år kommer tomten att tvingas lämna släden hemma. Åtminstone för hembesöken söder om Mälardalen. Det spår tv-meteorologen Pär Holmgren.
Vita jular är något vi bara kommer att minnas och drömma om.

Pär Holmgren har även i ett privat samtal sagt att inom kort kommer inte folk ha råd att åka utomlands längre sträckor då "oljebristen" är här tidigare än väntat. Så vi kan nog lugnt räkna med tomtens släde om 20 år också då han tydligen inte vet vad han snackar om.

Det enda jag önskar mig i julklapp är ca 10 minusgrader och 3dm snö som håller sig kvar till sista mars! Och dubbdäck till raptorn så man kan ha kul på isen också förstås...

Paradoxy

Guest
Jonathan. skrev:
2643777 Det kan jag hoppa in och intyga!
Men nån shej är inte inblandad dock. Som tur är ?

Mjo. Hon ger väl lite julstämning men samtidigt så måste jag köpa en julklapp till henne. Hon har dom flesta smycken som finns och vi har en gräns på 200 kr.

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Madhonda skrev:
2642710 Varför då??? Handla..handla..handla...köa...köa...köa...stressa..stressa...stressa!!! Vad är det för julaktigt med det.???

Julen är ett kommersiellt blaj som folk villigt låter sig luras av!!!

//Mad

PS:Behöver jag tala om att jag inte köper några julklappar, :rolleyes: och jag vill heller inte ha några. Mina stadiga önskan när det gäller klappar och presenter kan inte köpas för pengar, jag önskar mig en god hälsa och det räcker så.
Har man barn är det ju rätt självklart med julklappar...Klapparna var det längesedan jag innhandlade, hatar ju att köa...

Julen är ju mysig...:)

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Jag handlar nåt till syrrans dotter, det är allt.. För övrigt så kräver jag att ingen handlar nåt till mig så slipper jag problemet att handla till dem..

Zandrah

Guest
Blir endast ett fåtal julklappar i år, till några barn i släkten. Har sagt till familjen och resten av släkten att jag inte vill ha några julklappar, men vill de så gärna ge mig något -så ge mig pengar. (fattig student)
Jag och pojkvännen skippar också julklappar i år, vi gör något kul tillsammans istället för att "byta" pengar på julafton.

Och NEJ... jag har ingen julmänniska. Bara stress och en massa åkande hit o dit. Jag ställer mer än gärna in julen, varje år :kulspruta :tomten

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Paradoxy skrev:
2643932 Mjo. Hon ger väl lite julstämning men samtidigt så måste jag köpa en julklapp till henne. Hon har dom flesta smycken som finns och vi har en gräns på 200 kr.

Ångest. :gnissla

Tjöp en flaska valfett alternativt vaselin så är julafton räddad!

Kia

Guest
Får alltid en massa julångest....

Hade helst sluppit hela december...

Men barnen kräver både julpynt, julmat, julklappar och lite julstämning... så visst ska de få det..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Inte en chans. Just nu spöregnar det och är +8 grader, perfekt! :tummenupp

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Lämnar landet i god tid innan aftonen och återkommer nästa år.

Lägger inte en krona på julklappar.

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Jag ska köpa julklappar till 5 personer. Tyvärr har jag ingen aning om vad, som vanligt.
Det är två äldre bröder, två föräldrar och en morbror. Gaah! I-lands problem.. Ska försöka komma på roliga/oväntade saker i år. Försöker man hitta precis rätt brukar det oftast bli fel. För mig åtminstone.
Detta året har vi lagt övre gränsen på 500 kronor per julklapp, allt ner till 0 sen är okej. Jag hoppas att det ska göra det hela lite lättare.

:)

Edit: Lägger till en fråga också. Hur gör ni med tomte?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
tigrro skrev:
2645808 Jag ska köpa julklappar till 5 personer. Tyvärr har jag ingen aning om vad, som vanligt.
Det är två äldre bröder, två föräldrar och en morbror. Gaah! I-lands problem.. Ska försöka komma på roliga/oväntade saker i år. Försöker man hitta precis rätt brukar det oftast bli fel. För mig åtminstone.
Detta året har vi lagt övre gränsen på 500 kronor per julklapp, allt ner till 0 sen är okej. Jag hoppas att det ska göra det hela lite lättare.

Edit: Lägger till en fråga också. Hur gör ni med tomte?

Vänta här nu... :va jag vill inte vara oförskämd, men är detta ett skämt?Vuxna människor som köper presenter till vuxna människor.

Är det vad julen är till för? Springa runt och leta fram den perfekta julklappen. Varför inte bara försöka hitta lite julefrid i detta uppskruvade tokstessiga samhälle. DET är nog vad folk behöver mest. Man behöver inte fler "prylar"

//M

zykl0n skrev:
2645252 Lämnar landet i god tid innan aftonen och återkommer nästa år.

Lägger inte en krona på julklappar.

Klokt som fan mannen..!! :)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...