Ska du "langa" till nån på valborgs?

Ska du "langa" till nån på valborgs?

• Antal röstningar
    0

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Självklart, jag brukar ställa upp en buffé med alkoholhaltiga drycker som traktens ungdomar får förfriska sig med. Sen ringer jag Polisen och avnjuter showen. :yoparty

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Att langa till en person över 18år har jag nog inga problem med. 20års gränsen på systemet är ju löjlig.

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Nej jag tänker inte langa. När jag tänker efter kan jag inte ens köpa öl här även fast jag är närmare 19 år. :confused: Alla matbutiker har 20 år och en även 24. :tomten

"Socialstyrelsen rekomenerar alla butiker till att inte sälja öl till personer under 20 år."

Dock spelar det ingen större roll denna gång. Ska grilla med föräldrarna så pappa står väl för måltidsdrycken. :yoparty :banana Annars hade väl tjejen fått handla :D

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fräd skrev:
2123134 Nej jag tänker inte langa. När jag tänker efter kan jag inte ens köpa öl här även fast jag är närmare 19 år. :confused: Alla matbutiker har 20 år och en även 24. :tomten

"Socialstyrelsen rekomenerar alla butiker till att inte sälja öl till personer under 20 år."
Jag kommer ihåg en nyårsafton för ett gäng år sedan. Vi hade en kille som skulle köpa ut systemsprit åt oss, men det sket sig i sista stund.

Till slut var vi så desperata att vi åkte till en lokal matvaruaffär och köpte en kundvagn folköl. De hade någon regel som sa "max 2 sexpack om man är under 20 och köper enbart öl". Så vi köpte en påse chilinötter också. :öl

Tips till alla knattar med A1-kort: det är ganska ofta som kassörskor skiter i att titta på hur gammal man är när man stoppar fram ett körkort. De tittar i stort sett bara på bilden och att det är ett körkort. Sedan är det fritt fram att handla folköl och snus. :fyllisar

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Kan tyvär bara köpa 3.5or så jag får väll bli langad själv o langa om någon stackars krake vill ha 3.5or.
Man vet ju hur det var själv när man var under 18 o skulle fixa pilsner.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Freddola skrev:
2123712 Kan tyvär bara köpa 3.5or så jag får väll bli langad själv o langa om någon stackars krake vill ha 3.5or.
Man vet ju hur det var själv när man var under 18 o skulle fixa pilsner.
lätt?

Dr.Bike

Guest
Biifer skrev:
2123125 Att langa till en person över 18år har jag nog inga problem med. 20års gränsen på systemet är ju löjlig.

En del blir aldrig gamla nog att dricka sprit öht...

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Esquire skrev:
2123406
Tips till alla knattar med A1-kort: det är ganska ofta som kassörskor skiter i att titta på hur gammal man är när man stoppar fram ett körkort. De tittar i stort sett bara på bilden och att det är ett körkort. Sedan är det fritt fram att handla folköl och snus. :fyllisar

Den körde jag med.

En gång tittade den trevliga men mindre begåvade kassörskan på födelsenumret och konstaterade efter en stunds tänkande att jag ju bara var sjutton. Hon blev dock osäker och ändrade sig till slut då jag påstod att körkortet var gammalt.
:hihi

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
chrilla skrev:
2123770 Den körde jag med.

En gång tittade den trevliga men mindre begåvade kassörskan på födelsenumret och konstaterade efter en stunds tänkande att jag ju bara var sjutton. Hon blev dock osäker och ändrade sig till slut då jag påstod att körkortet var gammalt.
:hihi
:rofl :rofl :rofl

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras