Ska inte en 1000rr vara bra mycket snabbare än 929?

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Ja X11Rider du kör den bästa hojen.. :såjaponken

Han på 929an har mycket högre utgångs hastighet ur kurvan.. Kan ju vara rätt avgörande. Sen som tidigare nämnt så kan ju han på RR hojen ha tagit det lite lugnt.

/Petai

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Ja X11Rider du kör den bästa hojen.. :såjaponken

Han på 929an har mycket högre utgångs hastighet ur kurvan.. Kan ju vara rätt avgörande. Sen som tidigare nämnt så kan ju han på RR hojen ha tagit det lite lugnt.

/Petai

Fan va alla är roliga här... :arsele

hehe... Jag förväntar mig att en 1000rr är bra mycket kvickare än
929:an fore väl fan annars.

Men förklaringarna är ju fantastiska. "han på rr hojen tar det lugnt"
Men han drar ändå upp den 280 knyck innan han släpper? kör han halvgas då eller?

Jag tyckte bara att det var lite skumt att avståndet inte ökar mer mellan hojarna mellan 150-280 båda hojarna ger ju järnet på rakan.

skit i utgångshastighet m.m. man ser också tydligt att 929:an bromsar senare på slutet av rakan (antagligen är han bättre förare) men det är inte det jag undrar över...

När båda kommit ut ur kurvan och är en bit in på rakan så menar jag bara att avståndet inte ökar mellan hojarna, att 1000rr inte skapar en större lucka till 929:an trots att båda uppenbarligen gasar fullt.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Välkommen till sporthoj!

När båda kommit ut ur kurvan och är en bit in på rakan så menar jag bara att avståndet inte ökar mellan hojarna, att 1000rr inte skapar en större lucka till 929:an trots att båda uppenbarligen gasar fullt.

Det finns ju massor med faktorer som påverkar detta.. utväxling, drevning, varvtal, växel, sittställning..

En bra förare på en 600:a som alltid ligger på 15000rpm drar ju en sämre förare på en 1000 som ligger på en högre växel på typ 7000rpm utan några större svårigheter även om båda håller full gas.. (obs: detta är ett exempel)

Sen ska man komma ihåg att även 929 är en jävligt fin hoj.... Men visst, på en oändligt lång raksträcka så skulle ju 1000rr dra ifrån..

Last edited:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Utgångshastigheten är helt avgörande. Eftersom vi inte snackar tändkulemotorer såkan det vara så att 929 befinnder sig just på det varvet där vridet är som högst medans 1000rr:n inte gör det . Vem vet? Samt att 1000cc inte har så himmla mycketmer effekt.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Tror tyvärr att diskussionen är meningslös. Vi vet inte hur mycket någon av dem gasade. Jag skruvar inte alltid rullen i botten ut på rakorna, men accelerar ändå kraftigt. Det kanske till och med är så att 1000-killen ser sin snabbare kompis bakom sig och väljer att hålla emot lite lite lite för att släppa förbi honom och slippa flåset i nacken, men "råkar" ändå gasa lite för mycket?

Jag har iaf inte en janne med min 919 emot kompisens 954 på rakan om vi tokgasar.
Och tyvärr är han snabbare i kurvorna oxå :(

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD

hehe... Jag förväntar mig att en 1000rr är bra mycket kvickare än
929:an fore väl fan annars.

Men förklaringarna är ju fantastiska. "han på rr hojen tar det lugnt"
Men han drar ändå upp den 280 knyck innan han släpper? kör han halvgas då eller?

Jag tyckte bara att det var lite skumt att avståndet inte ökar mer mellan hojarna mellan 150-280 båda hojarna ger ju järnet på rakan.

skit i utgångshastighet m.m. man ser också tydligt att 929:an bromsar senare på slutet av rakan (antagligen är han bättre förare) men det är inte det jag undrar över...

Va e det du inte förstår, man ser ju tydligt att 929 kommer ikapp, då drar 1000rr på så 929:An inte kommer om, i det läget spelar det ingen roll om du har en gammal 929 eller en ny 1000rr eller för den delen en RSV4 t.ex...

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Fy faan vad skönt att det inte vart en s1000rr diskussion! Blev lite orolig när jag såg rubriken på tråden. Om så hade varit hade väl rena helvetet brutit ut här...PUH!:Bugar:Bugar:fyllisar

LoppanRR

Adrenaline MC
Gick med
6 Nov 2007
Hoj
Honda Fireblade 2006 Yoshi helsystem PC 3 Honda CRF 450 X 2005
jag har en 929:a 01 och en 1000 RR 06:a och det är stor skillnad efter 240 km då händer det inte mycket med 929:an

[

Tommy.exe

Guest
Han längst fram slog ju inte på förrän han såg att 929an var på G...

Var det bara jag som såg det eller? Kan inte va möjligt... :)

Det kunde lika gärna vart en 600a och en 1000cc, det är inga monsterskillnader rakt fram, speciellt inte om den 600an skulle slå på före.

Förutom att dom troligen låg på olika växlar och slog på gasen på helt olika ställen.

Råkade tydligen klicka minus på ditt inlägg av misstag. Sorry!

LillaEssingen

Tiden är min värste fiende
Gick med
5 Jan 2010
Hoj
CBR1000RR -08 Playboy Edition
1000 killen ser ut att vara på sitt uppvärmningsvarv, hinner kolla bak och lita åt sidan, ..sitter allmänt upprätt och puttrar på 3an vilken jag också skulle gjort :D ...innan det är dax att släppa loss monstret !

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Luftfuktigheten var >53.7% och då går BMW-n automatiskt ner på regn-mode....:D

superRVFR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
Honda RVF400R, Honda CBR600RR Race
- F*n... han ligger ju och segar mellan 3-5k rpm i kurvorna. Funkar inte växellåddan eller?

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa