Ska jag byta eller inte??

Marsipulami

Guest
Nu behöver jag nog lite råd faktiskt. Var ute och körde en Suzuki GSX1300R Hayabusa idag och den gick som fan. Man satt bekvämt också på den, inte som 1000R och dem så att säga. Nu vet jag inte hur dessa är att köra långt med, fick ju inte chansen till det.

Vidare så ringde jag också till försäkringsbolaget och fick en försäkringspremie på 7.000:- hel/hel (Folksam om ni undrar).

Jag behöver lite råd av er här på Sporthoj. Ska jag byta in min Honda CBR 1100XX Blackbird mot en Suzuki GSX1300R Hayabusa

Skriv gärna vad ni tycker och tänker och om ni har egan erfarenheter....

PS. Handlar inte om att det ska gå fort hela tiden, handlar om att vara värst :slicka

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Känns det rätt att byta så varför inte?

Alltid kul med nått nytt :)

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
De hade ett test i Bike för något nummer sedan. Det stod mellan Blackbirden, ZX12:an och Busan.

Blackbirden var bäst på aktiv körning, men busan var inte långt efter.

Busan vann "overall" :tummenupp

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Hayabusan är coolare!! Mer än så vet jag inte. Byt du!! Kan ju alltid byta tillbaka sen.

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Ombyte förnöjer! Tänk också på att motorcyklar, till skillnad från aktier, sjunker i värde på ett lugnt och kontrollerat sätt. Har du pengar över så byt!

Jag har varken erfarenheter av blackbird eller busa, så ovanstående åsikt är helt gripen ur luften.

7000 kr i försäkring? Jag blir lite avundsjuk! Det är ju vad jag betalar hel/hel för min TRX...

Du har inte funderat på turbo? Då är man värst även om man inte kör fortast hela tiden.

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
Marsipulami skrev:
Vidare så ringde jag också till försäkringsbolaget och fick en försäkringspremie på 7.000:- hel/hel (Folksam om ni undrar).
Är det mer eller mindre än vad du betalar för blackbirden?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Om du menar allvar med det där om att vara värst så är det ju bussen som gäller, dessutom design som sticker ut. :tummenupp

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Och hur f-n kan det gå ihop :confused:
Undra om jag också ska kika på en busa och se om min förs. sjuker??

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Busan, helt klart. Ska du köra mycket lång-touring med tanten så ska du nog tänka en gång till innan du byter men när det gäller utseende, prestanda och image så finns det få hojar som ger en Busa på pälsen.

Ulfbåge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S yadayada ed.
Är Busan en billigare hoj överlag att försäkra? Jämförelse med R1, GSXR och alla de andra.

/ -försäkringsnewbie

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Jag tycker faktiskt att Super Blackbirden är snyggare än Hayabusan :) .

Men 7000hel/hel hos FOLKSAM :skrämd låter ju lite underligt. Du är ju fortfarande bara barnet :p .

Jaja. Lycka till :hej

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Busan är som du märkt mysigare att sitta på. Den har även bland de bästa motorkaraktärer man kan ha på en hoj.

Enda nackdelen som jag hade med min var att den inte ville upp på slangen så lätt (SBS)

Dessutom är den MYCKET grymmare!!!

Skulle bytt direkt ja.

Marsipulami

Guest
Vad jag förstår är att busan har respekt med sig. Dock är det världens snabbaste hoj (orginal så att säga). Visst ser den grym ut också faktiskt, det är inget snack om den saken. Jag ska inte klaga på Blackbirden alls, den går också grymt fort och är mycket skön att köra långt med samt att tanten sitter bra. Men sen är det den här biten med busan... Men vad jag förstår så sitter passageraren bra där också....

Sen när det gäller försäkringen på denna så har jag mycket bra bonus hos Folksam i och med att jag har alla mina andra försäkringar där hos dem, handlar inte om hur länge jag haft kortet mm.... Och jag kollade faktiskt med 3st olika hos Folksam och det var samma svar på alla tre. Men som sagt, får hel/hel för 7 papp, då slår man till med en gång. Varför Blackbirden är 1000 spänn dyrare vet jag inte, vågade inte fråga....

Men som sagt, funderar skarpt på att byta till en busa, det är lite med respekten också. Sen av någon anledning så kändes den bättre på vägen, dock provade jag inte i rejäla kurver, men ändå.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Marsipulami skrev:
Sen av någon anledning så kändes den bättre på vägen, dock provade jag inte i rejäla kurver, men ändå.

Det är ju ett nyare chassi än BB i busan så den känns kanske lite nyare pga det.

Kan rekommendera skjutssadeln å det varmaste! Den är Väldigt bra må jag säga.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
jag vet inte vilken som e bäst osv.... men det är ju absolut lite mer attityd i busan

Marsipulami

Guest
K-Micke skrev:
Det var ett jävla tjat om respekt!? :eek:
Har du problem med ditt ego? :rolleyes: :D

Japp, sover grymt dåligt om nätterna för detta, bara ligger och skakar, något måste hända. Psyk hjälper inte så mycket just nu dock... Kanske lite :öl

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...