Ska Jag Köpa?? Talar Han Sanning? Hjälp Tack

sandstream

Guest
TLS skrev:
2046274 Jag tycker att serviceboken bara har betydelse om det finns garanti på hojen, boken har man för att säkerställa garatin.
Efter att garantitiden gått ut är det dagsskick som gäller.
Jag har aldrig lämnat in något fordon på service, litar tusen gånger mer på mig själv än på en ackordsmekaniker.
Du är säkert en superbra meck men för mig som köpare är en stämpel i en servicebok klart mer värt än att någon säger att de fixat alla servicar själv.
 

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
Kom med ett bud, så kanske den blir till salu. Allt är till salu till rätt pris..

viewphoto.php
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Twin skrev:
2046595 Och en sak till, när du ändå kollar hoj, kolla så att du kan skriva den på dig själv, för vad tycker vi på SH om skenförsäkringar?! Någon....?

Annars kan han ställa den på farsan så det blir billigare. Orka ens ta upp frågan!!!!
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Twin skrev:
2046595 Och en sak till, när du ändå kollar hoj, kolla så att du kan skriva den på dig själv, för vad tycker vi på SH om skenförsäkringar?! Någon....?

:va

Ehh.. mår du bra? Vad snackar du om? Vem har ens nämt skeningar i denna tråden?
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
N.Blomqvist skrev:
2046667 Men LÄS vad jag skrivit, jävla såskopp! :fatta!

Jag har läst... ...och jag trodde vi kom fram till att det inte är en sämre hoj bara för den är inlöst, repad och såld...
...lider med killen som ska kränga den som får sånna som dej på halsen.
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
freddexwing skrev:
2046827
...lider med killen som ska kränga den som får sånna som dej på halsen.


Håller med, vad fan gör det om hojen e lite sne o krokig om det inte påverkar köregenskaper?
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
sandstream skrev:
2046659 Du är säkert en superbra meck men för mig som köpare är en stämpel i en servicebok klart mer värt än att någon säger att de fixat alla servicar själv.

Japp, alla är vi olika, för mig är själva skruvandet en stor del av motorhobbyn.
Mina tre senaste hojar var mer eller mindre kaputt när jag köpte dom men jag fixar och donar och så blir den som jag vill ha den.
 

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR929
Blå R1 skrev:
2046870 Håller med, vad fan gör det om hojen e lite sne o krokig om det inte påverkar köregenskaper?

För din del kanske det inte spelar någon roll men som du kan läsa så får dom flesta taggarna utåt och den dagen killen vill sälja hojen blir det mycket svårt att hitta en ny idiot som köper en kraschad hoj utan servicebok för samma peng som en Okraschad med servicebok.........
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
freddexwing skrev:
2046827 Jag har läst... ...och jag trodde vi kom fram till att det inte är en sämre hoj bara för den är inlöst, repad och såld...
...lider med killen som ska kränga den som får sånna som dej på halsen.
Du kan inte ha läst tillräckligt noga.
Jag skrev klart och tydligt att det inte behöver vara en sämre hoj bara för att den varit krockad. Jag skrev bara att den bör kollas noga.

Men tycker du inte att det bör informeras om att den varit inlöst? Och att hojen ska ha ett pris därefter?

Svarar du nej på dom två frågorna så är du ettdera själv i köp-reparera-sälj-branchen, eller så är du bara helt verklighetsfrämmande.

Jag skulle i alla fall inte betala lika mycket för en reparerad hoj som för en hoj som aldrig varit klotad.

Mycket möjligt att den reparerade är lika bra, eller bättre, som en som aldrig lagats, men faktum kvarstår: marknaden betalar inte lika mycket för en krockad hoj, och det är marknaden som sätter priserna.
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
freddexwing skrev:
2046827 Jag har läst... ...och jag trodde vi kom fram till att det inte är en sämre hoj bara för den är inlöst, repad och såld...
...lider med killen som ska kränga den som får sånna som dej på halsen.


Eftersom du lider med killen som säljer, så bör du lida med killen som ska köpa också. Han ska i en framtid också försöka sälja en kraschad hoj, utan dokumentation.

Själv köper jag gärna en kraschad hoj, bara priset är det rätta. Det är ju det allt handlar om. Priset alltså.

En tillhörande servicebok är inget som finns för skoj skull.
I den ska du kunna läsa vad som är gjort, och när det är dags att göra något.
En stor service för 3-4000 ska självklart dokumenteras.

Men det är samma där, jag köper gärna en hoj utan några papper, men då ska priset vara det rätta.
 

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Ok jag får tacka för allas åsikter.

det blir nog kanske ingen deal ändå. får väl kanske bita ihop och vänta på någon utan några som helst frågetecken runt. (bara det inte dröjer för länge) kanske ska kolla på den i gbg ändå.. det e ju bara säga att jag köper den om han fixar en besiktning
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Ruaro skrev:
2046936 Ok jag får tacka för allas åsikter.

det blir nog kanske ingen deal ändå. får väl kanske bita ihop och vänta på någon utan några som helst frågetecken runt. (bara det inte dröjer för länge) kanske ska kolla på den i gbg ändå.. det e ju bara säga att jag köper den om han fixar en besiktning
Jag tror du gör helt rätt. :pannkyss
 

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
Ingen
Ruaro skrev:
2046936 Ok jag får tacka för allas åsikter.

det blir nog kanske ingen deal ändå. får väl kanske bita ihop och vänta på någon utan några som helst frågetecken runt. (bara det inte dröjer för länge) kanske ska kolla på den i gbg ändå.. det e ju bara säga att jag köper den om han fixar en besiktning

Och du förlorar aldrig nånting på att åka och kika på så många objekt som möjligt bara du har is i magen att åka därifrån utan hoj och säga till säljaren att du har några till att kika på... på så sätt kan du sedan spela ut dom mot varandra...

Som nämnts tidigare vänta nån månad till innan du slår till då annonserna är som flest dom första åkbara dagarna på året...
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
purjo84 skrev:
2047013 Ja men jag blev bara så till mig :galen :skrämd

OT: Det börjar gå ganska många millar runt östersunds nu :yoparty , men den blåa är alltid snabbast bara så du vet :hihi och den låter mest också :yoparty
 

purjo84

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2006
Ort
hemma
Hoj
nejj
Lam-Kaka skrev:
2047116 OT: Det börjar gå ganska många millar runt östersunds nu :yoparty , men den blåa är alltid snabbast bara så du vet :hihi och den låter mest också :yoparty


Ja huvudsaken är ju att de låter som bara faaan! :yoparty
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
TLS skrev:
2046885 Japp, alla är vi olika, för mig är själva skruvandet en stor del av motorhobbyn.
Mina tre senaste hojar var mer eller mindre kaputt när jag köpte dom men jag fixar och donar och så blir den som jag vill ha den.

ja det är så det är...
Men har man jobbat som mekaniker, så vet man att det inte är så ovanligt men slarv. Jag: -Du ska ska vi inte se över den där prylen?? mekaniker nr2: hmm...äääh, det brukar aldrig vara nått fel...förresten står nästa serviceobjekt utanför å väntar. Du vill väl ha lunch i tid?" :hihi


Till trådskaparen: Du gjorde nog rätt i att strunta i den, det kommer flera "tåg"! :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top