Ska jag köpa Yamaha Yzf 750 R ?

Hassle

Någon måste komma sist
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Rydöbruk/Göteborg
Hoj
YZF750R -93, GSX-R1000 -02
På min vandrade tomgången upp och ner, omöjligt att fixa med tomgångsskruven. Lämnade den på stora (4200?) servicen, sedan gick den fint. Meken sa att det var förgasarjusteringen som ordnade tomgången, blandningsförhållandet har jag för mig.

Hojjen jag ska kolla på gick även lite dåligt på tomgången när den var kall, för att sedan gå som den skulle när den blev varm..
Har läst att det eventuellt kan hjälpa med en ventiljustering..

Nån som vet nåt om dett??
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
HÅLL KOLL DÅ OLJAN! kör den inte med lite olja i! Dom tar olja allihop mer eller minre beror på högerhanden. ingen hoj att köra långa wheelis med! men en riktigt rolig hoj min första hoj.
Det som brukar hända är:
kopplingen börjar ta olja. ett lätt fix, bara köpa nya packningar och lätt byte.
köp stålomspunna bromsslangar till den inte dyrt men blir en ny hoj.
vill du göra ett riktigt lyft på hojen köp en r6 tail -03 inte speciellt svårt att byta. have fun

Är det inte lugnt innan olje-lampan tänds?
Bromsslangar blir det nog när jag har kortet, dvs. nästa säsong:tummenupp
Kanske blir R1 -98 tail i framtiden :yoparty

Lyssna på förgående talare:tummenupp
Nickar bara instämmande

:tummenupp
Hur långt har hojen gått då? Ska ju helst vara gjord vid 4200 mil.

Den har gått 4972 mil :näsblod Kanske är dags nu:huvet Killen innan hade inte gjort något:huvet
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Kolla spelet innan säsongen då, gjorde min vid 4800, dock låg det inom tolleransen på alla ventilerna. Är den inte svårstartad eller låter illa skulle jag inte bry mig om det, brukar kunna var ganska dyrt om man lämnar in det, dock så kan man ju själv kolla spelet, bara lyfta på ventilkåpan och fram med bladmåttet.
Ang olja, se till att ha fyllt halva glaset så slipper man oroa sig, att det tar 1 liter på 100 mil ser jag som helt normalt, när den som min förra började ta litern på 30 mil så kan man ju börja fundera på renovering. Jag körde själv 3000 mil med min och visst är det en bra hoj men oljeförbrukningen är ju ganska irriterande.
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det sitter en liten vattentank under förarsadeln typ, höger sida, vad ska i där?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top