Jag tog chansen efter 19 år i kollektivet när en arbetsledare/chefstjänst söktes och en lång exter rekrytering i flera steg och tester tog månader så fick jag en av de utlysta tjänsterna , tycker du skall ta chansen, jag har haft förmånen att min chef skickade mig på en 14 dagars utbildning vilket har varit otroligt utvecklande och som gör att man får "kött på benen" i kniviga situatiuoner som man förr aldrig drabbats av och det tog även upp hur en bra ledare är på alla sätt som man även har nytta av hela livet både privat och i arbetsliv.
Folk är individer kommer du isåfall upptäcka och kanske kommer bete sig "annorlunda" än vad du är van vid, vissa mer motiverade och lätta att styra än andra. Har själv ansvar för straxt över 20 personer idagsläget. Nu när jag jobbat i snart 8 månader och jag tycker det fungerar så vill inte jag byta tillbaka ialla fall! Man ställs inför nya och andra problem men även inför nya glädjeämnen och man växer som människa
Några goda råd från mig, som någon nämde i tråden, MORAL!! Det är viktigt att man haft det när man går in i tjänsten, det kan nog underlätta väsentligt då DU blir en drivande kraft i ditt företag, glöm känslor med, folk kommer försöka "spela" ut dig, gå inte på lätta trix.. Man represtenterar företaget så styr med hjärnan istället för hjärtat, och var konsekvent i ditt handlande!