Ska köpa 125cc. Tips?

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Hej, först vill jag be om ursäkt, har märkt att många sånna här trådar skapas.. Men men..

Jag ska köpa en Lätt MC, Maxpris ska vara 20.000 kronor eftersom jag får runt 24.000 från mitt sommarjobb och vill inte wasta allt.

Jag vill ha en sporthoj som har bra axx, nice toppfart och skön väghållning, alltså inte ha tendens att vobbla lätt osv.. Och snygg måste den definitivt vara.

Ska väl minst komma upp till 160km och minst ha 20hk. Tänker på en Aprilia RS 125? Det ska också vara 2takt.

Vart finns det trim och styling till en Aprilia RS 125, och om ni tipsar mig om en annan MC, länka gärna en trim och style sida. Tänkte byta avgassystem om ljudisen är ful.

Mvh

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
för 20 000 får du den snabbaste,
cagiva miton 95a
34 hästar
7-växlar
35mm mikuni förgasare
Lätta att strypa av

Och dom går sjukt fint :) har även en styrdämpare som förhindrar woobel
Den går väl i 160-170 rätt inställd,
Sen finns de gott om pipor till salu till den :)
Dom ligger på 18,500 ungefär men du kan nog pruta ner lite,

Rätt snygga också

Vet inte vad du gillar men här är en av dom lite snyggare med en Jolly moto trimpippa
http://www.blocket.se/dalarna/Cagiva_Mito_125cc_med_blankpolerad_ram_27446731.htm?ca=23_2&w=3

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
för 20 000 får du den snabbaste,
cagiva miton 95a
34 hästar
7-växlar
35mm mikuni förgasare
Lätta att strypa av

Och dom går sjukt fint :) har även en styrdämpare som förhindrar woobel
Den går väl i 160-170 rätt inställd,
Sen finns de gott om pipor till salu till den :)
Dom ligger på 18,500 ungefär men du kan nog pruta ner lite,

Rätt snygga också

Vart finns dom till salu då? Ej på blocket :(

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Jag kör Aprilia Rs 125.
Relativt lätt att få tag i reservdelar, i jämnförelse med Cagiva Mito 125.
Om jag hade en likviditet på 24 000 så hade jag inte spenderat 20 000 på enbart hojen. 4000 kommer nog inte räcka till Mc kläder, reservdelar..

Dom går sönder för jävla ofta. Kan ju vara jag som har otur iofs :huvet
Det går åt väldigt mycket pengar till slitage/reservdelar.

Min Rs 125 toppar runt 163. Den är nerdrevad för bättre acceleration :tungan Spelar ingen roll om den toppar 175 eller 160, accelerationen är roligare än topfarten, iallafall enligt mig.

Jag tycker att Cagiva Mito 125 är snygga som fan, grymt med 7 växlar. Men att få tag på reservdelar ska tydligen vara rätt svårt?

Köp den som tilltalar dig mest, jag valde Aprilian.

/Petai

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag kör Aprilia Rs 125.
Relativt lätt att få tag i reservdelar, i jämnförelse med Cagiva Mito 125.
Om jag hade en likviditet på 24 000 så hade jag inte spenderat 20 000 på enbart hojen. 4000 kommer nog inte räcka till Mc kläder, reservdelar..

Dom går sönder för jävla ofta. Kan ju vara jag som har otur iofs :huvet
Det går åt väldigt mycket pengar till slitage/reservdelar.

Min Rs 125 toppar runt 163. Den är nerdrevad för bättre acceleration :tungan Spelar ingen roll om den toppar 175 eller 160, accelerationen är roligare än topfarten, iallafall enligt mig.

Jag tycker att Cagiva Mito 125 är snygga som fan, grymt med 7 växlar. Men att få tag på reservdelar ska tydligen vara rätt svårt?

Köp den som tilltalar dig mest, jag valde Aprilian.

/Petai

Begagnad motor komplett med ram och lite extra smarriga grejor som passar cagiva mito 95 går på 2000 på mc skroten :)
inte alls farligt tycker jag,
sen är de bara kåpor och skönhets detaljer som är svårt, motordelar,drev,kedjor,avgasrör osv är lika lätt som på aprilia rs

men som sagt, jag spenderade ca 2000-3000 på mina mc kläder, och då fick jag min mc jacka gratis,
De e dyrt att köra motorcykel, inbilla dig inget annat :)

sen angående utseende har den äldre aprilia rs:en sin charm, men jag spyr på dens utseende, tyvärr
(ta inte illa upp petai)
Cagiva miton är lätt den snyggaste till priset,

Dock tar den nya rs:en allt, och den nya cagivan är inge kul att ha, lika bra att skaffa rs då

MvH
Andreas

Last edited:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Begagnad motor komplett med ram och lite extra smarriga grejor som passar cagiva mito 95 går på 2000 på mc skroten :)
inte alls farligt tycker jag,
sen är de bara kåpor och skönhets detaljer som är svårt, motordelar,drev,kedjor,avgasrör osv är lika lätt som på aprilia rs

men som sagt, jag spenderade ca 2000-3000 på mina mc kläder, och då fick jag min mc jacka gratis,
De e dyrt att köra motorcykel, inbilla dig inget annat :)

sen angående utseende har den äldre aprilia rs:en sin charm, men jag spyr på dens utseende, tyvärr
(ta inte illa upp petai)
Cagiva miton är lätt den snyggaste till priset,

Dock tar den nya rs:en allt, och den nya cagivan är inge kul att ha, lika bra att skaffa rs då

MvH
Andreas

Begagnad + Skroten.. Säger det dig något?? Dom lär ju gå sönder lika fort som du monterat på dom. Sen vart fan får man tag på en hel motor, ram m.m. för 2000 kr? Vakna nu, du lever på jorden. Inte en enda MC skrot säljer det för 2000 kr..Vafan skrotar man en hoj för om ramen och motorn är intakt??
Det du säger makes no sense.

Det är nog inte jämnförbart gällande reservdelar. Vart ifrån beställer du? Finns Aprilia i England, går på nån dag. Tyskland kan man beställa tonvis ifrån och Italien. Jag känner en som har en Mito, jag har lite kött på benen i jämnförelse me dig.

Smaken är som baken. Cagiva är jävligt snygg :) Men det är lite fail när folk tror att det är en 998 och sen visar det sig att det är en futtig liten 125a.. Samma gäller nya Rs 125 jag bokstavligen spyr på dess utseénde :zpy
Ser ut som en jävla supersport alá 180 häst..

/Petai

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

Begagnad + Skroten.. Säger det dig något?? Dom lär ju gå sönder lika fort som du monterat på dom. Sen vart fan får man tag på en hel motor, ram m.m. för 2000 kr? Vakna nu, du lever på jorden. Inte en enda MC skrot säljer det för 2000 kr..Vafan skrotar man en hoj för om ramen och motorn är intakt??
Det du säger makes no sense.

Det är nog inte jämnförbart gällande reservdelar. Vart ifrån beställer du? Finns Aprilia i England, går på nån dag. Tyskland kan man beställa tonvis ifrån och Italien. Jag känner en som har en Mito, jag har lite kött på benen i jämnförelse me dig.

Smaken är som baken. Cagiva är jävligt snygg :) Men det är lite fail när folk tror att det är en 998 och sen visar det sig att det är en futtig liten 125a.. Samma gäller nya Rs 125 jag bokstavligen spyr på dess utseénde :zpy
Ser ut som en jävla supersport alá 180 häst..

/Petai
Jag har varit och kollat på den och allt är i toppskick, ram nummer osv finns och den har gått 1400 mil, så ny kolv och kolvringar så blir hon som en pärla

Bara för de finns på mc-skroten betyder inte de att de e skrotat
det är en mito som hade dåliga kåpor och gaffel, men bortsett från det så är allt perfekt, den står fint och prydligt inne i lagret precis som vilken hoj som helst,
Att dom sen inte inser värdet på den är inte mitt problem
Att den ser ut som en superbike men är en 125a tycker jag bara är ett plus, oavsett styrka så vill man ha en snygg hoj om de är 125a, 600 kubiks eller 1000 kubiks
påpeka är väl att säga min pappa känner han i flenninge som äger de

Last edited:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Jag har varit och kollat på den och allt är i toppskick, ram nummer osv finns och den har gått 1400 mil, så ny kolv och kolvringar så blir hon som en pärla

Bara för de finns på mc-skroten betyder inte de att de e skrotat
det är en mito som hade dåliga kåpor och gaffel, men bortsett från det så är allt perfekt, den står fint och prydligt inne i lagret precis som vilken hoj som helst,
Att dom sen inte inser värdet på den är inte mitt problem
Att den ser ut som en superbike men är en 125a tycker jag bara är ett plus, oavsett styrka så vill man ha en snygg hoj om de är 125a, 600 kubiks eller 1000 kubiks
påpeka är väl att säga min pappa känner han i flenninge som äger de

Känns väldigt konstigt med tanke på att dom flesta MC-skrotarna har blivit dyrare på sistone... Så korkade kan dom inte vara :va
Om dom byter kolv samt kolvringar så tjänar dom på det.
Nää.. Mina kåpor är repiga, ska nog skrota den :gnissla:krama

Det tycker inte jag är ett plus.. Rätt så fjantigt att åka runt på en WB hoj om jag får säga mitt.. 125a/Moped same shit :p
ÅÅÅ kolla en 998!!! åå.. Det var en mope... 125a..:brinnerup

/Petai

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
de e sjukt stor jävla skillnad på lätt mc och moped, en moped får bara gå i 50 med 50 cc och en motorcykel får ha 11 kW med 125 cc,
Ostrypt kan den bara gå i 65-75 medans en motorcykel kommer upp i 110-170

stor fucking skillnad? ja tack

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
de e sjukt stor jävla skillnad på lätt mc och moped, en moped får bara gå i 50 med 50 cc och en motorcykel får ha 11 kW med 125 cc,
Ostrypt kan den bara gå i 65-75 medans en motorcykel kommer upp i 110-170

stor fucking skillnad? ja tack

Okej, jag förstår. Du har ju inte ens körkortet :krama
Jag körde cross samtidigt som jag körde moped så effekten var inte särskilt imponerande.
Skillnaden mellan moped och 125a är att man tröttnar lika fort på effekten.
Sen så är 125or VÄLDIGT slöa om du frågar mig :arsele
Ostrypt mellanhoj, TACK!

/Petai

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...