CBRDea skrev:Har man som jag lite problem att hitta en hjälm som passar bra p.g.a. hakan pekar ut som på Jay Leno
blom skrev:det blir nog en shoie xr-900 var och testade den nu.. satt riktigt bra...
blom skrev:det blir nog en shoie xr-900 var och testade den nu.. satt riktigt bra...
arai till all ära men dom är ju piss dyra
CBRDea skrev:När det gäller Shoei så är det så att Raiden är ovalare i formen än de övriga. Det är ganska stor skillnad jämfört med t.ex. Z-one. Z-one är dock rymligare än många andra jag provat men de med mest plats (som jag provat) är Raiden och X-lite 902.
Just nu kör jag med en blanksvart Raid. Tycker inte att det är värt tusen spänn extra för massa färger. Dessutom tycker jag att det är snyggt med en helt svart hjälm, det ser elegant ut på nåt sätt.
![]()
Relapse skrev:Det som är viktigt är att den passar just din skalle. Allt annat är sekundärt. En hjälm som jag provade för några dagar sedan är Arai Condor. Den satt mycket bra på mitt huvud. Den är lite rundare än många andra. Condor är såvitt jag förstår modellen som ersätter NR5 i Arais sortiment. Så om den passar just ditt huvud så tror jag den kan vara intressant. Priset ligger mellan 3500-4000 kr.
/Micke
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |