Ska köpa ny hoj... Vilken?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Grädde skrev:
Ok jag tar tillbaka det där :tungan

Körställningen spelar inte så stor roll föresten.
Kan man hita mito's( :Bugar ) för 20k?
Vad är det som lockar med den? designen?

Hursomhelst, du får köpa vilken du vill, jag tvingar dig inte att köpa hondan, det är inte det jag vill komam till...

Men, är det inte lite si o sådär med att få tag i reservdelar till den? ISF kanske RGn eller NSRn ändå är ett bättre vadl, för hur kul är det om det börjar krångla o man nite kan få tag i delar?

Sen behöver det ju inte krongla, men om det gör det... Annars e ju miton hyffsatt snygg, många värkar ju tycka den är riktigt snygg, det är ju bra!
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
MRX_Martin skrev:
Futura? Aprilia va? Har knappt sett nån sån, dom är väll rätt ovanliga? Har för mig dom va rätt snygga andå...

Ja dom är rätt ovanliga.
Snygg, jorå
 

Bifogat

  • Bild 8M.jpg
    Bild 8M.jpg
    107.1 KB · Visningar: 55
Last edited:

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
NatoN skrev:
Ja dom är rätt ovanliga.
Snygg, jorå
attachment.php

dom e riktigt fina...lite konstiga färger kanske =) men fan snyggaste 125an enligt mig nyare honda nsr är också jävligt feta (undra vem som blir glad nu :hihi )
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
marcus_136 skrev:
dom e riktigt fina...lite konstiga färger kanske =)

Jo kanske.. i början av 90 talet var det många tillverkare som hade lite knasig uppfattning om vilka färger som passade på en hoj.. :eek: :dummer
 

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
Naton: Jag hade en sån där AF1 Futura exakt samma färger...rätt snygga faktiskt...men jag har inte så bra erfarenheter av den...den skar ganska snart efter att ja köpt den...men det va den förre ägarens fel..sen skaffa ja RS den va jävligt härlig...sen skar den oxå:) då hade den gått 150 mil...
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
intrepid skrev:
Naton: Jag hade en sån där AF1 Futura exakt samma färger...rätt snygga faktiskt...men jag har inte så bra erfarenheter av den...den skar ganska snart efter att ja köpt den.. sen skaffa ja RS den va jävligt härlig...sen skar den oxå:) då hade den gått 150 mil...

Hahaha zweitakt :yoparty
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
köp den hoj som passar dig bäst!!!
du kan får köpa min hoj till sommaren, kanske efter sommarn, beror på hur min ekonomi ser ut då. den kommer nog ligga runt 12 när den ska säljas...
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Jag skäms inte när jag säger att jag är stenkåt i min nya åskmoppe :D
 
Last edited:

Moped terrorist

Guest
köp en dt 125 och köp motard fälgar till så har du både och :yoparty :yoparty :banana :banana
 

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
Yamaha yz125cc
Ok jag har bestämt mig tror jag.
Antingen så blir det en aprilia AF1:a/Suzuki RG 92- eller en Honda Nsr modell nyare.

Resten ser ju ut som skit :D

Troligen blir det antingen AF1 eller RG för dom e lite billigare och då har man deniros till att slänga på lite smått och gott
(som tex 190cc och jolly pipa :yoparty )

Någon som vet bra länkar till dealers som säljer sådana grejor?
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Grädde skrev:
Ok jag har bestämt mig tror jag.
Antingen så blir det en aprilia AF1:a/Suzuki RG 92- eller en Honda Nsr modell nyare.

Resten ser ju ut som skit :D

Troligen blir det antingen AF1 eller RG för dom e lite billigare och då har man deniros till att slänga på lite smått och gott
(som tex 190cc och jolly pipa :yoparty )

Någon som vet bra länkar till dealers som säljer sådana grejor?

Bra val. geiwiz har trim till AF1, bla 154cc polini. Till RG 92- finns det ingen trimcylle med större borrning pga avgasventilens placering.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Grädde skrev:
Ok jag har bestämt mig tror jag.
Antingen så blir det en aprilia AF1:a/Suzuki RG 92- eller en Honda Nsr modell nyare.

*klipp*

Bra val!
Sen kan det ju va bra o köpa en billigare, så du har råd med all skit rruntomkring, typ mckläder o miniblinkers o sånt, o trimm! :yoparty

Kan ju va kul o ha en ovanlig hoj som aprilian, men iofs så är 125or ändå nte alls vanliga....

EDIT: citeringen...
 

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
Yamaha yz125cc
MRX_Martin[QUOTE skrev:
Bra val!
Sen kan det ju va bra o köpa en billigare, så du har råd med all skit rruntomkring, typ mckläder o miniblinkers o sånt, o trimm! :yoparty

Kan ju va kul o ha en ovanlig hoj som aprilian, men iofs så är 125or ändå nte alls vanliga....

EDIT: citeringen...

Jo de e klart. Ska försöka att få hem en Nsr från tyskland men jag har ingen erfarenhet av sånt så vi får se hur det går med det.
Någon som vet om man kan få nyare 125:eek:r för ca 20k därifrån? :3freak

Har sökt angående körkort men jag fattar inte riktigt det där. Som det verkar så kan man få kortet att gå på runt 6k om man e bra vilket jag inbillar mig att jag är. Men någon som kan förklara lite mer ingående hur man tar kortet(menar i vilken ordning och så man kör upp mm)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top