Ta med dig någon van plastpilot som kan dra ur den ordentligt genom växlarna, speciellt 2:an men även 6:an delar väl lite kuggar med 2:an tror jag. Kolla att packboxarna inte är sönderslangade/uttorkade.
Kolla bromsslangar, säkert läge att byta.
Kolla att bromsarna tar jämnt så att det inte är någon bromsskiva som dött bromsskivelåsdöden.
Kolla skicket på de vanliga slitdelarna som däck, drivpaket och lager, på en så gammal hoj så kostar ju byte av däck och drivpaket en rätt stor andel av vad man får pröjsa för hojen. Var extra noga med däcken, jag köpte min R1 2001:a av någon som pga familj låtit den stå orörd flera år, den hade väl gått en 1300 mil när jag köpte den för tre år sedan. Kan ju säga att dom däcken dög inte ens att åka till jobbet på.
Ventilkoll är ju 4000 mil på dessa, men skall man vara petig så tror jag det är en tidsperiod för detta också.
Jag skulle se till att få oljan bytt i framgaffeln, den är säkert lika gammal som hojen.
Är du petig så kör hojen som den skall köras i 40 mil och se hur mycket olja du får hälla i sedan. Då vet du om du skall köpa biltemas 1-litersflaskor eller slå till på en 5-litersdunk på en gång.