Ska köpa retta, vad ska man tänka på?

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
peter R1 skrev:
2275577 hoho, :hihi

Hitecfrollo< jag behöver dämparen nu, sälj den till mej, jag var först :gnissla :)
Den är såld :rolleyes:
Men kanske kan göra ett hyffsat pris genom en kompis på ett nytt pkt :)
HAr inte hojjen kvar, men mkt andra delar om det är ngt :)
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Rettan är jävligt fin och har säkert riktigt bra drag men 954án ÄR snyggare från alla vinklar. Jag tål bara inte arslet på rettan av den årsmodellen. Sen kan väl hända att bladen har snällare motorkaraktär som alla säger men Honda är ju inte störst för intet.

Så är det
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Hitecfrollo skrev:
2275867 Men de jobbar varje år med att göra dem mindre och mindre :D :tungan
Sorry var bara tvungen :hihi

ja sååå är det säkert. bara att kolla på moto gp.
Honda är störst bäst och vackrast :hihi
näro skämt och sido. alla japsar är finfina hojar och man köper det man vill ha. kommer nog inte va honda trogen hela livet. men det är något med just 954án som jag gillar. sen att folk snackar om att honda ligger efter när det gäller motorkaraktär skiter jag i för jag och 98% av alla här på sh kan ändå inte få ut all prestanda ur hojarna ändå. det jag inte kan förstå är att folk snackar så illa om cbr 1000 rr. folk säger att den är för snäll. 172 pållar är inte snällt! och att den inte är så wheeliebenägen. finstämmt chassie kanske. men vad vet jag :3freak
 

Bladebruden

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Centrala Örebro
Hoj
Cbr 954 RR Fireblade
The blade skrev:
2275811 Rettan är jävligt fin och har säkert riktigt bra drag men 954án ÄR snyggare från alla vinklar. Jag tål bara inte arslet på rettan av den årsmodellen. Sen kan väl hända att bladen har snällare motorkaraktär som alla säger men Honda är ju inte störst för intet.

Så är det


Hell yeah :fakta
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Hitecfrollo skrev:
2275654 Den är såld :rolleyes:
Men kanske kan göra ett hyffsat pris genom en kompis på ett nytt pkt :)
HAr inte hojjen kvar, men mkt andra delar om det är ngt :)

ja kolla det, yamahacenter i götet skulle ha 4500:- o då ingick inte fästet fattade ja det som, nåt för swedie o gruppköp maybe....

perfa, kraschar jag så vet jag var delarna finns : ): ): )
 

Bifogat

  • mptv1.gif
    mptv1.gif
    43 bytes · Visningar: 292
Last edited:

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
The blade skrev:
2275887 ja sååå är det säkert. bara att kolla på moto gp.
Honda är störst bäst och vackrast :hihi
näro skämt och sido. alla japsar är finfina hojar och man köper det man vill ha. kommer nog inte va honda trogen hela livet. men det är något med just 954án som jag gillar. sen att folk snackar om att honda ligger efter när det gäller motorkaraktär skiter jag i för jag och 98% av alla här på sh kan ändå inte få ut all prestanda ur hojarna ändå. det jag inte kan förstå är att folk snackar så illa om cbr 1000 rr. folk säger att den är för snäll. 172 pållar är inte snällt! och att den inte är så wheeliebenägen. finstämmt chassie kanske. men vad vet jag :3freak
Som du säger smaken är som baken bara att välja och vraka. :tummenupp

peter R1 skrev:
2276041 ja kolla det, yamahacenter i götet skulle ha 4500:- o då ingick inte fästet fattade ja det som, nåt för swedie o gruppköp maybe....

perfa, kraschar jag så vet jag var delarna finns : ): ): )
Kollar det i veckan :tummenupp
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
The blade skrev:
2275811 Rettan är jävligt fin och har säkert riktigt bra drag men 954án ÄR snyggare från alla vinklar. Jag tål bara inte arslet på rettan av den årsmodellen. Sen kan väl hända att bladen har snällare motorkaraktär som alla säger men Honda är ju inte störst för intet.

Så är det

Jag tycker R1'an knäcker utseendetmässigt. Möjligtvis att den inte e helt 100 raktframifrån + lite uppifrån. Arselet btw e snyggast av alla på 02 och 03'an. R1'an blev tyvärr fulare efter det.

Alla andra hojar har försökt likna R1'an mer och mer genom åren. Honda börjar lyckas (Kawasaki går det sämre för, mycket sämre :zpy ), och den nya Bladen e den snyggaste hittills i mitt tycke. Skulle gärna testa en sån, och köra sönder den. :lol

Sen måste jag få ur mig en sak.... Varför måste dom döpa hojarna till namn som "Fireblade" och "Ninja" Vaddå Ninja??? :trött

Jag kan förstå det om målgruppen var 12 år, men man måste vara 21 för att få leka med dom här leksakerna.
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
RoLLER skrev:
2276947 /snip/
Sen måste jag få ur mig en sak.... Varför måste dom döpa hojarna till namn som "Fireblade" och "Ninja" Vaddå Ninja??? :trött
/snip/.

Det finns fler än jag som reagerar över "NINJA"!!!
Varför döpa en hoj till "NINJA" efter nån japansk lönnmördartradition???
Vaddåå åkte dom sporthoj lr?

"Kamikaze" skulle faktiskt passa bättre på en motorcykel då det betyder "Den gudomliga vinden"!
(för att inte tala om hur en del framför sina motorcyklar)
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
UltraMarine skrev:
2276987 Det finns fler än jag som reagerar över "NINJA"!!!
Varför döpa en hoj till "NINJA" efter nån japansk lönnmördartradition???
Vaddåå åkte dom sporthoj lr?

"Kamikaze" skulle faktiskt passa bättre på en motorcykel då det betyder "Den gudomliga vinden"!
(för att inte tala om hur en del framför sina motorcyklar)
Kanske inte skulle vara något taktiskt genidrag att döpa hojen efter självmordsbombare.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
RoLLER skrev:
2276947 Jag tycker R1'an knäcker utseendetmässigt. Möjligtvis att den inte e helt 100 raktframifrån + lite uppifrån. Arselet btw e snyggast av alla på 02 och 03'an. R1'an blev tyvärr fulare efter det.
Du är en mycket klok man rullarn :)
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
hur brukar 2:Ans växel vara på dom? hoppar dom ur eller får man tvinga i dom? har fundera på de där länge nu :D

så nu vill jag ha svar :Dhaha
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
RoLLER skrev:
2276947 Jag tycker R1'an knäcker utseendetmässigt. Möjligtvis att den inte e helt 100 raktframifrån + lite uppifrån. Arselet btw e snyggast av alla på 02 och 03'an. R1'an blev tyvärr fulare efter det.

Alla andra hojar har försökt likna R1'an mer och mer genom åren. Honda börjar lyckas (Kawasaki går det sämre för, mycket sämre :zpy ), och den nya Bladen e den snyggaste hittills i mitt tycke. Skulle gärna testa en sån, och köra sönder den. :lol

Sen måste jag få ur mig en sak.... Varför måste dom döpa hojarna till namn som "Fireblade" och "Ninja" Vaddå Ninja??? :trött

Jag kan förstå det om målgruppen var 12 år, men man måste vara 21 för att få leka med dom här leksakerna.

Håller med dig om att nya bladen är klart snyggast av de nya literhojarna. Nya rettan gillar jag. Gixxern gillar jag väl sådär om man dumpar orginalpipan jä-ligt fort. Kawa zx10r är skitful. Men håller dock inte med dig om att alla andra märken försökt härma yama. Min polare har en retta och när våra hojar står brevid varandra är det enorma skillnader i mina ögon. Bladen är lägre framtill och myyyycket högre i arslet. Det som gör den så jävulskt snygg. Det ser ju för jävulen ut som den går skitfort när den står still :kär
Men vi faller för olika saker som sagt. Man köper det man fastnar för och det man har råd med. Föresten roller, när ska du filma igen. Skitkul att se när du kör sönder andras hojar ju :hihi
 
Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
espa skrev:
2273653 Är det nån hoj som är som sporthojarnas Volvo 240 så är det väll din gammla sukka, dom såg man ju överallt förut men nu ligger dom flesta utspridda i något garage eller står på skroten. precis som 240. :hihi
Jag tycker att alla verkat hamna här i kungälv? :huvet
 

IronMike

Guest
War-psycho skrev:
2277578 Stackars dig, måste vara jobbigt att hela tiden bli frånåkt av äldre hojar. :hihi
Mr Provokativ ;)

Fråga, vad spelar det för roll om R1an är vanlig? Tycker alla 1000cc sporthojjar är relativt vanliga, oavsett om det är blade, gixxer eller yamma...

Vad spelar det för roll när man väl sitter på den hojjen som lämpar en själv bäst, och njuter av körningen, man ser allt runtomkring, allt utom hojjen man sitter på, man ser den inte från sidan eller framifrån, utan upplever det man känner :3freak
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
IronMike skrev:
2277592 Fråga, vad spelar det för roll om R1an är vanlig? Tycker alla 1000cc sporthojjar är relativt vanliga, oavsett om det är blade, gixxer eller yamma...
Håller med fullt.

Tycker väl mest det är märkligt att Yamaha inte hade fler roligare färgsättningar första åren på R1'an...
Och många valde blå.

Numer är dom riktigt fina, och har lite större variation på färgerna.
Snygga färger dessutom.
Sen att dom går som troll oavsett färg skadar ju inte heller. :)
 

Dr.Bike

Guest
Ja det var en fin hoj han fick tag i den där r-uno'n... glömde fota bara fast jag hade kameran med mig... :gnissla

Vi luftade den på 30 mil krokväg, och var hemma igen lagom till GP't.
Säga vad man vill om den där Rossi... men köra kan han!
Kör väl även han nåt som börjar på Y har jag för mig... :)
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Dr.Bike skrev:
2277715 Ja det var en fin hoj han fick tag i den där r-uno'n... glömde fota bara fast jag hade kameran med mig... :gnissla

Vi luftade den på 30 mil krokväg, och var hemma igen lagom till GP't.
Säga vad man vill om den där Rossi... men köra kan han!
Kör väl även han nåt som börjar på Y har jag för mig... :)

Haha, så det var GP du skulle hem till! Tyckte du sa: "måste hem och spendera lite tid med tjejen"

jaja... :p
 

Dr.Bike

Guest
xfader skrev:
2277818 Haha, så det var GP du skulle hem till! Tyckte du sa: "måste hem och spendera lite tid med tjejen"

jaja... :p

Joooodå! Men det RÅKADE vara GP på teve...*moahahahaha*
Tänk...ett sånt sammanträffande.... ;)
Och jodå - det blev en roundtrip till både Plantagen och faktiskt - Wåfflan en gång TILL så jag fick ytterligare en mjukglass!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top