Jag vill busa runt inne i stan men såklart också kunna använda den för att pendla korta sträckor. Kommer aldrig någonsin köra på motorväg. Kommer heller inte köra fort. Och då menar jag att det inte kommer hända att jag maxar 180 eller vad dom gör på raksträckor. Jag vill bara att det ska vara vrid i motorn när man gasar ifrån låg fart så framhjulet reser sig. Men det gör ju alla motarder. Det bästa alternativet är väl en ktm 625/660 men det är svårt att inte titta på racemotarderna för att dom väger så mycket mindre. Olja vet jag att det är lätt att byta och går fort också. Därför spelar det ingen roll om jag behöver byta var 5:e timme om det nu skulle vara så. Det är motorgenomgång jag inte vill ha för ofta. Det har jag inte råd med helt enkelt.
Jag kommer inte köpa hoj förs det blir varmare och det är därför jag frågar vad för motarder det finns och försöka få reda på saker om dom. Så att jag inte bara köper det första som lät bra och kanske ångrar mig sen att jag inte köpte en annan. Jag vill iaf kunna köra ofta. Därför ska den vara mer pålitlig. Man hör så mycket olika åsikter.... Har hört att en ktm 525 kan gå över 300 timmar utan att gå igenom motorn. Dom säger att den ska vara pålitlig. Andra säger raka motsatsen. Men har då aldrig hört att den husaberg gått 300 timmar. Kanske inte har läst tillräckligt eller så ligger det nåt i det. Sen säger vissa att lc4 inte alls är speciellt driftsäker... Så det känns som att det kommer rasa vad jag än köper och då blir jag besviken. Det börjar luta mot att jag köper mig en katt istället. Men så blir väl den påkörd...
Ne nu skojar jag bara men iaf de flesta säger att en lc4 är vad man ska ha om man kör gata. Därför kommer det nog bli än 625/660. En riktig racemotard låter inte längre intressant, det blir nog att jag köper nåt sånt senare i livet när man är mer erfaren av både hoj och mekande
Jag kommer inte köpa hoj förs det blir varmare och det är därför jag frågar vad för motarder det finns och försöka få reda på saker om dom. Så att jag inte bara köper det första som lät bra och kanske ångrar mig sen att jag inte köpte en annan. Jag vill iaf kunna köra ofta. Därför ska den vara mer pålitlig. Man hör så mycket olika åsikter.... Har hört att en ktm 525 kan gå över 300 timmar utan att gå igenom motorn. Dom säger att den ska vara pålitlig. Andra säger raka motsatsen. Men har då aldrig hört att den husaberg gått 300 timmar. Kanske inte har läst tillräckligt eller så ligger det nåt i det. Sen säger vissa att lc4 inte alls är speciellt driftsäker... Så det känns som att det kommer rasa vad jag än köper och då blir jag besviken. Det börjar luta mot att jag köper mig en katt istället. Men så blir väl den påkörd...
Ne nu skojar jag bara men iaf de flesta säger att en lc4 är vad man ska ha om man kör gata. Därför kommer det nog bli än 625/660. En riktig racemotard låter inte längre intressant, det blir nog att jag köper nåt sånt senare i livet när man är mer erfaren av både hoj och mekande